Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kartanoalennuksella  (Luettu 7089 kertaa)

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: kartanoalennuksella
Ihan on alet kohdallaan kun vuodessa menee pelkkiin rehuihin 300 000€, mutta silti se vituttaa kun samalla tuotteella on eri isännille eri hinnat. Se on mielestäni se periaate viduillaan. Tämän takia suosin kasvinsuojeluaineostoksissa nettikauppoja. Jos on sama hinta niin inteernetistä ostan. On myös huomattava se että vaikka A tai K mitä väittää niin kasvinsuojeluaineiden hinnat eivät olisi tällä tasolla ilman näitä nettikauppoja. Sais kaikki ottaa oppia Perän Mikosta näis kauppa-asiois.

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Ihan on alet kohdallaan kun vuodessa menee pelkkiin rehuihin 300 000€, mutta silti se vituttaa kun samalla tuotteella on eri isännille eri hinnat. Se on mielestäni se periaate viduillaan. Tämän takia suosin kasvinsuojeluaineostoksissa nettikauppoja. Jos on sama hinta niin inteernetistä ostan. On myös huomattava se että vaikka A tai K mitä väittää niin kasvinsuojeluaineiden hinnat eivät olisi tällä tasolla ilman näitä nettikauppoja. Sais kaikki ottaa oppia Perän Mikosta näis kauppa-asiois.
Ei turhaa small talkia.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

Peltola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Puhelkaa hyvät isännät hinnoista oikeilla senteillä keskenään. Vertailkaa ja vejättäkää, ja jos ei muuten onnistu, niin iso ostorinki pystyyn.
Ei se ole keltään pois, jos toinenkin saa kohtuudella. Paitsi, jos kerrotaan naapurikaupalle toisen ehdot ja hinnat. Älä kerro naapurikauppiaasta mitään eikä hinnoittelusta, lähe vaan kävelemään, jos ei pärjää. Oppivat kyllä ottamaan asiakkaaksi oikeilla tarjouksilla..

Shrek

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur
Onpa taas ollut hyviä näkemyksiä. En tiedä millä perusteilla muut ostavat tuotantopanokset, mutta allekirjoittaneella on lähtökohtana ollut aina itse tuote. Se mistä saa, määrittelee myös kaupan. Sitten koitetaan neuvotella hintaa kohdalleen. Kyllä mää usein teen niin, että jo muutaman sadan euron ostoksista kysyn hinnan myös saman ketjun toisesta liikkeestä. Yllättävän usein hinnoissa on eroja. Sitten on näitä poikkeustapauksia kuten apulanta, jossa olen nyt pari kertaa kilpailluttanut yaran tuotteet viiden liikkeen kesken. Eihän tässä mitään ihmeellisiä säästöjä saa, mutta lähinnä periaate, että pitää koittaa kilpailuttaa on ratkaissut. Minä en edelleenkään voi ymmärtää, minkä takia viljat pitää myydä maatalouskaupan kautta. Ne bonukset tulevat ihan tajuttoman kalliiksi, kun viljat annetaan kaikkein taitamattomimman toimijan haltuun. Kannatan suoria sopimuksia ostavan teollisuuden kanssa ilman kaupan välistä vetoa. Silti mulle tulee erään keskusliikkeen viljakirje. Ihan mielenkiintoista lukea heidän markkinanäkemyksiään ja on selvillä, jos oikeasti tulee joku mielenkiintoinen ostotarjous, kuten esim. vähä valkuainen vehnä. Olen vuosien varrella tehnyt kauppaa monenlaisten myyjien kanssa ja on tunnustettava, että hyvällä myyjälläkin on merkitystä. On henkilöitä joilta en enää tarjouksia pyytele ja sitten on niitä jotka saavat tarjouksen antaa ihan pelkästään sen takia, että on mukava kuulla mitä ovat mieltä maailman menosta. Ymmärrän hyvin, että toisille annetaan isompia alennuksia kuin toisille. Jos jollain ostot ovat luokkaa 100000e vuodessa, niin onhan sillä kauppiaalle merkitystä. Itse kun olen tällainen pienviljelijä, niin ei meikäläisen liikevaihdosta niin kovin suurta summaa kerry, vaikka keskittäisin kaikki ostokset samaan kauppaan. Kokonaisuuden kannalta hajauttaminen on mielestäni ollut paljon parempi ratkaisu. Joku konekauppa on omalla kohdalla niin vähäistä, että siinä on myyjä yleensä ehtinyt jäädä eläkkeelle ennen kuin toista kertaa olen tulossa jotakin ostamaan. Tollasia mietteitä tähän...

Niitä on muitakin apulannan valmistajia kuin Yara. Saattais olla enemmän vaikutusta hintaan... ::)
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

SKN

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Auttasko jos pihalle ajas kartono-Volvolla?
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Erityisesti puukaupoissa tämä kellokas-systeemi pelaa.

Tuttu puunostaja kertoi, että näille kellokkaille on aina oltava erikoiskohtelu aina. Näinpä erään kellokkaan puunostosopimuksenkin sattumalta mapissa vilahtavan ja kysyin, miksi ostotarjous on noinkin hyvä? Vastaus oli, että koska kyseessä on tunnettu yhtiön äänenkannattaja, hinnoissa löytyy joustovaraa reilustikin, näin varmistetaan kellokkaan ilmainen?? mainonta pitäjällä.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eikö se ole ihan loogista että jampalle joka ostaa vuodessa 100 000 eurolla annetaan eri alennukset kuin 1 000 ostavalle?
Nojaa jos kuitenkin kokonaismyyntti on sama niin se 100 000:lla ostava on huonompi asiakas kun siltä saa pienemmän katteen.   :-\
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

kylmis

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Virolaista kiitos!
Niitä on muitakin apulannan valmistajia kuin Yara. Saattais olla enemmän vaikutusta hintaan... ::)
Samoin laatuun ja sen takia pysyn yarassa.

Fuller

• Vieras
Olen sen oppinna jo aikaa sitten,että Tero Hokkalta ei yhtään mittee.

Jätkä

• Vieras
Olen sen oppinna jo aikaa sitten,että Tero Hokkalta ei yhtään mittee.

Kerro meillekin mikä on sinun suhteesi tähän Teroon? Kun vaikuttaa että sinulla on jotain henkilökohtaista hampaankolossa häntä vastaan.

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eikös suurviljelijöiden pitäisi myydä viljakin halvemmalla kun ostaja ostaa suuremman määrän. Eli tingittekö jos mylly ottaa vaikka 5 rekkakuormaa kerralla?
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eikös suurviljelijöiden pitäisi myydä viljakin halvemmalla kun ostaja ostaa suuremman määrän. Eli tingittekö jos mylly ottaa vaikka 5 rekkakuormaa kerralla?

Kyl niistä on tingitty. Tänä vuonna toimitetut rehuviljat on ollu tasasesti alle 100€/tn.

:D
Kui mää ain olen paras?