Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe koneviestin traktoritesti  (Luettu 18077 kertaa)

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
koneviestin traktoritesti
olihan asiallinen testi.

mun mielestä aika perin pohjin testattu. iso plussa mittaustiedoista, niissä ei vaikuta onko kirjoittaja jd va valtra mies.

hyvät kuvat. hyvä juttu huollosta ja sen vaikeudesta nykykoneissa.

mäkiveto juttu on hyvä keksintö. en oo ulkomaan lehissä vastavaan törmänny.

kaiken kaikkiaan parempi testi kun moni ulkolaisen lehen testi.

Viimeksi muokattu: 20.03.10 - klo:14:46 kirjoittanut retku

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: koneviestin traktori testi
Joo, oli kyllä asiallinen. Piristävää vaihtelua muuhun sisältöön. Tai sitten toimitus on ajatellut koko lehdykän laadun tuon yhden testin varaan.

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: koneviestin traktori testi
Hyvä että valtterissa on saatu pö kulutus ja hytin melu aisoihin
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Tuumaaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 922
Vs: koneviestin traktori testi
Kiva olisi lukea ko-koneviesti mutta posti on vissiin sen ominut.
KM sentään saapui.

3070 E

  • Vieras
Vs: koneviestin traktori testi
Olin yllättynyt valmetin nostolaitteiden nostovoimasta, tosin ei ne "asiantuntijat" tainutkaan olla niin ammatillisiä kun laskuttivat yksilöviasta (se Ferkun apumiehen istuin). mäkikokeessa täytyy huomioida että Ferku vei kokeen melkein puoli minuuttia seuraavaa nopeemmin, mistä johtuu korkeampi kulutus. Ja asia jota en ymmärrä kun valitetaan ahtaasta tilasta traktorin ja työkoneen välissä, aina parempi mitä lähempänä työkoneen painopiste on traktoiria ainakin minun mielestäni.

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: koneviestin traktori testi
Olin yllättynyt valmetin nostolaitteiden nostovoimasta, tosin ei ne "asiantuntijat" tainutkaan olla niin ammatillisiä kun laskuttivat yksilöviasta (se Ferkun apumiehen istuin). mäkikokeessa täytyy huomioida että Ferku vei kokeen melkein puoli minuuttia seuraavaa nopeemmin, mistä johtuu korkeampi kulutus. Ja asia jota en ymmärrä kun valitetaan ahtaasta tilasta traktorin ja työkoneen välissä, aina parempi mitä lähempänä työkoneen painopiste on traktoiria ainakin minun mielestäni.


Sitte konetta kytkiessä painetaan niitä lokasuojan nappeja, nii voi ahdasta tulla liian pienessä välissä. Koneet traktorin koon mukaan, tai painoja keulalle, jos täpinäreiskan vikaa on.

CARINA2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 658
Vs: koneviestin traktori testi
Olin yllättynyt valmetin nostolaitteiden nostovoimasta, tosin ei ne "asiantuntijat" tainutkaan olla niin ammatillisiä kun laskuttivat yksilöviasta (se Ferkun apumiehen istuin). mäkikokeessa täytyy huomioida että Ferku vei kokeen melkein puoli minuuttia seuraavaa nopeemmin, mistä johtuu korkeampi kulutus. Ja asia jota en ymmärrä kun valitetaan ahtaasta tilasta traktorin ja työkoneen välissä, aina parempi mitä lähempänä työkoneen painopiste on traktoiria ainakin minun mielestäni.
Oliha siinä fergusa 38" rattaat. Muisa 34" senki takia vetovarret käy lyhkäseksi.. Mutta kallihia ovat nuo pienetki rattorit nykyään :o  Aika palio kärsii korijauttaa entistä vaikka huoltomiehelä :-\ Mutta täytyy sanua että ensi kerran elläissään alan päästä fergufobiasta erroon.. Sen verta hyviä nuo nykyset mallit vaikuttaa olevan. Tämä luiskanokka 5455 ois magee kuormainkone.. Ainu mikä on perinteisen DF luiskanokan veronen. Ei tartte kameraa konepellinnokkaan kuormainhommisakkaa ;D Pienehkö tosin..

Radon

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 136
Vs: koneviestin traktori testi
Ja asia jota en ymmärrä kun valitetaan ahtaasta tilasta traktorin ja työkoneen välissä, aina parempi mitä lähempänä työkoneen painopiste on traktoiria ainakin minun mielestäni.

Lähellä on ihan hyvä mutta liian pieni väli alkaa nopeesti ahdistamaan.

Tosiaankin varsin hyvä ja perinpohjanen testi, tälläsiä toivoisi näkevän lisää.

Pisti kyllä vähän silmään kun massikan nostotehoja moittivat mutta jontikan melkein tonnia heikommista ei sitten taas jaksettu puhua yhtikäs mitään. Lisäksi massikkaan taitaa saada lisähinnasta tehokkaamman nostolaitteen mutta jontikkaan taas ei.

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: koneviestin traktori testi
No on se tympeää jos ei kytkettäessä mahdu työkoneiden väliin. Yritä siinä sitten ronkkia hydeletkuja ja nivelakselia kunnolla paikalleen. Toki apulantahuiskat ja kasvinsuojeluruiskut ahistaa monessa koneessa kytkettäessä, ei varmaan pelkästään mansikin vika.

Tuolleenhan ne ominaisuudet ja omituisuudet tulee hyvin esille kun vertaa eri merkkisiä koneita. Ei pelkässä koeajossa ihan noin hyvin pääse perille käytännön ominaisuuksista.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: koneviestin traktori testi
No on se tympeää jos ei kytkettäessä mahdu työkoneiden väliin. Yritä siinä sitten ronkkia hydeletkuja ja nivelakselia kunnolla paikalleen. Toki apulantahuiskat ja kasvinsuojeluruiskut ahistaa monessa koneessa kytkettäessä, ei varmaan pelkästään mansikin vika.

Tuolleenhan ne ominaisuudet ja omituisuudet tulee hyvin esille kun vertaa eri merkkisiä koneita. Ei pelkässä koeajossa ihan noin hyvin pääse perille käytännön ominaisuuksista.

Kytkee letkut ja akselit ensin? Jättää sen koneen kolkyt senttiä kauemmaks, käy kytkee kaikki ja nostaa varsiin sen jälkeen? Työntövarren toki joutuu käydä laittaa mutta aika pieni paha on nostovarren päältä heittää paikalleen

viljami

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 220
Vs: koneviestin traktoritesti
Miksi se on aina MF, jonka kohdalla testaajien tuntemukset ovat negatiiviset, mutta mittaustulokset osoittavat muuta? Tämä on pätenyt KV:n testeihin ainakin 2000-luvun alun 6-sylinteristen testistä lähtien. Siinä 6280 oli pisteissä paras ja halvin, mutta testaajien mielestä tarjosi huonosti vastinetta rahalle.

Ei tarvitse olla kovin hyvä ennustaja, kun tietää etukäteen KV:n testissä Valtran voittavan ja KM:ssä aina JD:n.

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: koneviestin traktoritesti
Miksi se on aina MF, jonka kohdalla testaajien tuntemukset ovat negatiiviset, mutta mittaustulokset osoittavat muuta? Tämä on pätenyt KV:n testeihin ainakin 2000-luvun alun 6-sylinteristen testistä lähtien. Siinä 6280 oli pisteissä paras ja halvin, mutta testaajien mielestä tarjosi huonosti vastinetta rahalle.

Ei tarvitse olla kovin hyvä ennustaja, kun tietää etukäteen KV:n testissä Valtran voittavan ja KM:ssä aina JD:n.

Mainostus?

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2448
Vs: koneviestin traktoritesti
Noin yleisesti testi oli kyllä erittäin perusteellinen.

Hiukan silmäänpistävänä yksityiskohtana tekstissä neljän koneen testissä ilmaisut vaikkapa polttoaineenkulutuksesta 'kolmanneksi pienin' ja 'toiseksi suurin' luovat varsin erilaista mielikuvaa vaikka asia on täsmälleen sama.

Siirtoajossa siis valtran kulutus / matka kolmanneksi pienin, mf:n kulutus / tunti toiseksi suurin.

Jos tekniikkapisteet ja mutupisteet olisi jaettu fifti-fifti, mf olisi ollut käytännössä tasoissa valtran kanssa.

Reino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Hämeen hitain.
Vs: koneviestin traktoritesti
Ja mitä helvettiä... peura janoisin, meni sekin maine.

laurivaan

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 36
Vs: koneviestin traktoritesti
Hiukan silmäänpistävänä yksityiskohtana tekstissä neljän koneen testissä ilmaisut vaikkapa polttoaineenkulutuksesta 'kolmanneksi pienin' ja 'toiseksi suurin' luovat varsin erilaista mielikuvaa vaikka asia on täsmälleen sama.

Saman huomasin ja melkonen munaus testin tekijöiltä, sillä kertoo testaajien "puolueettomuudesta" aika paljon.