Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.
2009 Agco-konsernilla meni suunnitteluun 2,8%. Pelkästään muut kiinteät kulut oli karvan alta 10%. Eli ei tuo R&D tätä yhtälöä ratkaise.
Valtra on myös maksanut kaikki kehityskulunsa itse, ohjaamot ja moottoritkin vaikka ne ovat tulleet "ulkoa". Kehittivät myös pari uutta laatikkoa ja sen H-linkin. Se että jos fentin kehityskulut ovat silti prosentin tai puolitoista korkeammat liikevaihtoon suhteutettuna on jo todella paljon mutta
EI SELITÄ HINTAA. Eihän tuo Variokaan mikään uusi juttu ole eikä rengaspaineen lennosta säätäminen, ovat vaan soveltaneet vanhaa tekniikkaa.
Vähän pitää laput silmillä olla jos Valtun, Massikan tai Jonnen (kyllä) Raputtoman sijasta ostaa uuden Fentin.
Prentin tärkeimpiä ominaisuuksiahan on IMAGO. Johan se lukee niiden kotisivullakin ja esitellään ihan
faktat ja numerot osiossa
http://www.fendt.fi/200.aspMitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet.....
Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?