Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ylivoima !  (Luettu 11781 kertaa)

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Ylivoima !
Tämähän meinaa sitä että yhtä konetta kohti kuluu valtralla noin 3100 euroa.
Jos tuo on edes lähelläkään totuutta, niin sittenhän voin jatkossakin ihan "hyvällä omallatunnolla" ostaa (samanhintaisen) länsitraktorin ja kun säästän sen elinkaaren aikana (31v.) 100 euroa korjauskuluissa per vuosi ja säästyneellä rahalla palkkaan vaikka suomalaisen kirvesmiehen (sen sijaan että teen itse, kun rahat meni valtun korjaukseen), niin lopputulos Suomen taloudelle on sama :D

Tai jäähän siitä valtun korjaamisesta suomeen rahaa, eli täytyiskö sanoa, että jos ostan 3100 ekua halvemman traktorin :P

Ei lukusi varmaan kauheasti heitä, muistelen että jenkit sanoivat ostaessaan valtun, että ei Suomen korkeat työvoimakustannukset mitään haittaa, kun ne ovat vain 6% traktorin hinnasta.

Verku

Vs: Ylivoima !
Tämähän meinaa sitä että yhtä konetta kohti kuluu valtralla noin 3100 euroa.
Jos tuo on edes lähelläkään totuutta, niin sittenhän voin jatkossakin ihan "hyvällä omallatunnolla" ostaa (samanhintaisen) länsitraktorin ja kun säästän sen elinkaaren aikana (31v.) 100 euroa korjauskuluissa per vuosi ja säästyneellä rahalla palkkaan vaikka suomalaisen kirvesmiehen (sen sijaan että teen itse, kun rahat meni valtun korjaukseen), niin lopputulos Suomen taloudelle on sama :D

Tai jäähän siitä valtun korjaamisesta suomeen rahaa, eli täytyiskö sanoa, että jos ostan 3100 ekua halvemman traktorin :P

Ei lukusi varmaan kauheasti heitä, muistelen että jenkit sanoivat ostaessaan valtun, että ei Suomen korkeat työvoimakustannukset mitään haittaa, kun ne ovat vain 6% traktorin hinnasta.

Joo toi laskelmahan on karkea mutta pointti oli se että ei se prentin paremmuus siitä kallista tee vaan sakemannien toimintatavat. Prentti verrattuna Dyna-VT, henkilökulusta ja imagosta se hintaero enimmäkseen tulee......
Kypsä tapaus

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Ylivoima !
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

Verku

Vs: Ylivoima !
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

2009 Agco-konsernilla meni suunnitteluun 2,8%. Pelkästään muut kiinteät kulut oli karvan alta 10%. Eli ei tuo R&D tätä yhtälöä ratkaise.

Valtra on myös maksanut kaikki kehityskulunsa itse, ohjaamot ja moottoritkin vaikka ne ovat tulleet "ulkoa". Kehittivät myös pari uutta laatikkoa ja sen H-linkin. Se että jos fentin kehityskulut ovat silti prosentin tai puolitoista korkeammat liikevaihtoon suhteutettuna on jo todella paljon mutta EI SELITÄ HINTAA. Eihän tuo Variokaan mikään uusi juttu ole eikä rengaspaineen lennosta säätäminen, ovat vaan soveltaneet vanhaa tekniikkaa.

Vähän pitää laput silmillä olla jos Valtun, Massikan tai Jonnen (kyllä) Raputtoman sijasta ostaa uuden Fentin.

Prentin tärkeimpiä ominaisuuksiahan on IMAGO. Johan se lukee niiden kotisivullakin ja esitellään ihan faktat ja numerot osiossa

http://www.fendt.fi/200.asp

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?
Kypsä tapaus

Dairy Farm

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Ylivoima !

Mees kattoon saksan,hollannin ja englannin vaihto kone listoja niin dyna vt:ta saa selvästi halvemmalla johonkin fenttiin verrattuna!
Ei se maine ihan turhasta tule kellekkään!
Eikä se masseri niin paljon halvempi ole kuin fendt kun ihan oikeasti ruvetaan kauppaa vääntään.

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: Ylivoima !

Mees kattoon saksan,hollannin ja englannin vaihto kone listoja niin dyna vt:ta saa selvästi halvemmalla johonkin fenttiin verrattuna!
Ei se maine ihan turhasta tule kellekkään!
Eikä se masseri niin paljon halvempi ole kuin fendt kun ihan oikeasti ruvetaan kauppaa vääntään.


Saksassa arvostavat kotimaisuutta todella korkealle, siellä ollaan ylpeitä omista tuotteistaan. Toisin kuin monessa muussa maassa.

Greenpwr

  • Vieras
Vs: Ylivoima !

Mees kattoon saksan,hollannin ja englannin vaihtokonelistoja niin dyna vt:ta saa selvästi halvemmalla johonkin fenttiin verrattuna!
Ei se maine ihan turhasta tule kellekkään!
Eikä se masseri niin paljon halvempi ole kuin fendt kun ihan oikeasti ruvetaan kauppaa vääntään.

Ja kun maskuksessa pistää hakuun 2000-luvun alun yli 200hp Vendid ja JDeed, nii hintaerot onkin jo melko pieniä, venddin onneksi....

Verku

Vs: Ylivoima !

Mees kattoon saksan,hollannin ja englannin vaihto kone listoja niin dyna vt:ta saa selvästi halvemmalla johonkin fenttiin verrattuna!
Ei se maine ihan turhasta tule kellekkään!
Eikä se masseri niin paljon halvempi ole kuin fendt kun ihan oikeasti ruvetaan kauppaa vääntään.


Ihan paskan väliä mulle mitä käytetty fentti maksaa hollannissa. En minä siitä kirjoittanut vaan siitä miten "turhasta" prentin hinta syntyy.

Kyllä markkinoimalla saa nopeaa aikaan maineen ja myynnin, esim agri/deere, yhtä nopeaa sen saa menemään.

No mites ne ylläpitokulut? Justiihan testissäkin nähtiin että prentin kulut/h ihan omaa luokkaansa, yläkantissa nimittäin.

Imago, ihanan kallista sanon minä
Kypsä tapaus

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: Ylivoima !
Tuommosen erehtyy ostamaan tontille, niin siinä menee omat ja varaastetut. Eipä tartte miettiä minkä takia aamulla ähtee liikenteeseen, no pitää ne fentin osamaksuerät jollain ihmeen kostilla saada tältäkin kullta hoidettua..

Osamaksuerät ? Ei ummarra, mitä net on?  :P

ne on niitä mitä wannabe raktorien omistajilla on.. Minoon pruukannu maksaa rattorit tilausta tehdessä, saapi hyvät alennukset. 
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Ylivoima !
Taitaa Fendtin hinnoittelu olla enemmän maahantuojan tekosia kuin ite tuotteen yli-hintaisuutta. Ulkomailla kuitenkin varsin kilpailukykyinen hinnaltaankin.

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla. Ja voimansiirrot tehdään myös niille jotka ei niitää ite osaa. Jos lasketaan esim Msk:n työvoima siihen ketjuun mukaan V:n kohdalla jonka työn tekee F:n osalta oma väki niin asia ei olekaan enää noin mustavalkoinen.

Ja Mf:n komponentit tulee jostain indonesiasta, ne vaan kasataan Beauvaisissa..

Verku

Vs: Ylivoima !

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla.


No hoh hoijaa
Kypsä tapaus

Halliorja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 442
  • Turha tarkkuus on teknistä taitamattomuutta
Vs: Ylivoima !

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla.


No hoh hoijaa
ookko käyny tehtaalla?

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: Ylivoima !
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.
ylivoimaisesti ylihintainen paska tuo retti kyllä on, nyky traktoreista ylivoimaisesti surkein hinta "laatu" suhteeltaan..  ;D
ja pohjoiset päälle..

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Ylivoima !
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.
ylivoimaisesti ylihintainen paska tuo retti kyllä on, nyky traktoreista ylivoimaisesti surkein hinta "laatu" suhteeltaan..  ;D

Jep. Mutta täytyyhän siinä jotain ylivoimaista olla, että voi mainostaa. Onhan niitä portaattomia laatikoita muillakin käytössä, jos sellaisen välttämättä haluaa... minä en anna niille paskankaan arvoa 8)

Teerinki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 239
Vs: Ylivoima !
Siis C-alueen kepulaiset tissinkoittajat ostaa fenttejä käteisellä?Parempi olis että olisivat ees hiljaa!