Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Ojala - 18.03.10 - klo:11:40

Otsikko: Ylivoima !
Kirjoitti: Ojala - 18.03.10 - klo:11:40
Koeajopäiville mars !  8)


http://microsite.fendt.com/agritechnica2009/en/800video.html


Varion ylivoima iski jälleen  ;D
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: +200 - 18.03.10 - klo:12:27
Ylivieskan valtulla myynnis 311 ventti kuikan kuormaajalla vm91.Samas liikkees valtu 8100 vm 91 ilman kuormaajaa,hinta kovempi kuin venttis.Pitääkö venttit huonosti hintansa vai onko tämä yksilö vain huonosti pidetty ??? ::)
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: nautafarmari - 18.03.10 - klo:18:34
Ei tuo koeajopäivillä ollu pienin ventti kovin ylivoimaselta vaikuttanu, ihmettelin mihin perustuu puolta kalliimpi hinta.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Timppa - 18.03.10 - klo:18:43
Naurettava puutarhatraktori tuo pikkufrentti.

 ;D

818 oli kyl hieno ajella kun ei hallintalaitteista liikaa ota itteensä.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Fuse - 18.03.10 - klo:19:47
Koeajopäiville mars !  8)


http://microsite.fendt.com/agritechnica2009/en/800video.html


Varion ylivoima iski jälleen  ;D
Joko fendtiin on saatu niin visu hytti ettei tarte vinkkareita tuulilasin sisäpuolellekkin. Kokemusta on tästä ylivoimasta sen verran....
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: hl - 18.03.10 - klo:22:19
Koeajopäiville mars !  8)


http://microsite.fendt.com/agritechnica2009/en/800video.html


Varion ylivoima iski jälleen  ;D
Joko fendtiin on saatu niin visu hytti ettei tarte vinkkareita tuulilasin sisäpuolellekkin. Kokemusta on tästä ylivoimasta sen verran....
rettikuskit on aina niin innoissaan "pöristelemässä", vinkkarit sisäpuolella todellakin tarpeen.. ::)
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Mäksä - 18.03.10 - klo:22:30
Eilen katoin jotain ventin rakentelusivua, sitä kolmepyttystä mallia, mutta huimaksi nousee senkin hinta.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Verku - 18.03.10 - klo:23:05
Yksi suurin syy minkä takia se prentti on kallis, siellä on about 3300 henkeä hommissa -> 13000 konetta/vuosi.

Vertailuna voidaan ottaa Valtra inc jolla on 2300 henkeä hommissa suolahdessa, linnavuoressa ja brasiliassa -> 18000 konetta/vuosi.

Massikalla on Beuvaisissa on 2500 henkeä hommissa -> 19000 konetta/vuosi.

Valtra ja Massikka linjassa toisiinsa nähden, mites prentti, kysyn vaan?

Että ei se mitenkään tuottavaa toimintaa siellä prentillä ole, valmistusmääriin nähden tarvisi olla aika lailla vähemmän sakkia hommissa. Eihän noi laatikot yms elektroniikka mitenkään kalliimpaa prentille ole (Agco neuvottelee varmasti tavara-ostoista konsernitasollakin jolloin MF, F ja V saa samat alennukset) mutta kun otetaan huomioon keskieuroopan (Saksan) palkkataso ja työllistetty väkimäärä niin johan hinta pomppas.

Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Teroman - 18.03.10 - klo:23:07
'
Onhan niillä vähän erilaiset tuotantomäärät ,,,,,,
 ???
Ja Laatukin eroaa,,,,,,

Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Verku - 18.03.10 - klo:23:46
'
Onhan niillä vähän erilaiset tuotantomäärät ,,,,,,
 ???
Ja Laatukin eroaa,,,,,,




Jos koneita valmistuu henkeä kohti Fentillä 3,93 per vuosi ja Valtralla 7,8 ja MOOTTORIT SIINÄ SIVUSSA niin ei sitä nyt ihan pelkällä vaativuudellakaan (vertaan massikan tuottavuuteen) voi selittää tai sanoa että vähän määrät eroaa.

Jos tuosta luvusta vähennetään se linnavuori niin jäljelle jää noin 1700 henkeä (voi olla vähän tänä aikana elänyt tuo luku, alaspäin)

Eli Valtra pukkaa kahdesta tehtaasta ka. 10.7 traktoria per henkilö ulos tuolla muutoksella.

Noo suomessa teollisuuden duunarin keskipalkka noin 2800€ ja saksassa varovastikin arvioiden 3300€, ranskassa matalin eli noin 2400€

Tämähän meinaa sitä että yhtä konetta kohti kuluu valtralla noin 3100 euroa.

Prentillä menee noin 10000€

Ranskassa menee noin 2900€

Sivukuluineen Valtralla menee noin 5000€ kun suomessahan palkanmaksajaa aina muistetaan. Fentillä ei niin kovat sivukulut mutta koko potti siltikin 15000€. Massikalla sivukuluineen noin 4000€ koska ranskassa eu:n matalimpiin kuuluvat sivukulut.


Kuka vie ja ketä?


Sittenhän tässä ei oteta huomioon sitä juttua mikä nostaa eroa vielä huomattavasti, saksassa on perinteisesti paljon pikku- ja isoa pomoa joiden avulla saadaan tätä eroa isommaksi. Ranskassa palkkaero on pienempi ja suomessa organisaatiot matalampia.

Ei tarvi kenenkään ainakaan sanoa että suomessa olisi kallista työvoimaa.

PS. Toi valtran kuluhan on muuten oikeasti vielä paljon matalampi koska tuosta 1700 hengestä on Brasilian kirjoilla vajaa puolet ja siellä palkka taso varmasti puolessa suomeen verrattuna, eli henkilökulu konetta kohti valtulla ja masserilla hyvin samassa linjassa........ Että kyllä se tuottava paja on tuo Suolahti!
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Teroman - 19.03.10 - klo:11:33

Eiköös Valtujen Hinnat sitten tulisi puolittaa ?

Niinkuin Laadun mukaan hinnoiteltuna
 8)

Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: 3070 E - 19.03.10 - klo:16:25
Jaa niin muuten KV:n traktorivertailussa Valtran nostolaitteet nosti eniten ja paljon tuon kokoiselle traktorille, mitäs Tero tähän sanoo??
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: ravenlord - 20.03.10 - klo:07:40
Tuommosen erehtyy ostamaan tontille, niin siinä menee omat ja varaastetut. Eipä tartte miettiä minkä takia aamulla ähtee liikenteeseen, no pitää ne fentin osamaksuerät jollain ihmeen kostilla saada tältäkin kullta hoidettua..
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Ojala - 20.03.10 - klo:09:51
Tuommosen erehtyy ostamaan tontille, niin siinä menee omat ja varaastetut. Eipä tartte miettiä minkä takia aamulla ähtee liikenteeseen, no pitää ne fentin osamaksuerät jollain ihmeen kostilla saada tältäkin kullta hoidettua..

Osamaksuerät ? Ei ummarra, mitä net on?  :P
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Wejjo - 20.03.10 - klo:14:35
Tuommosen erehtyy ostamaan tontille, niin siinä menee omat ja varaastetut. Eipä tartte miettiä minkä takia aamulla ähtee liikenteeseen, no pitää ne fentin osamaksuerät jollain ihmeen kostilla saada tältäkin kullta hoidettua..

Osamaksuerät ? Ei ummarra, mitä net on?  :P

Kun käteisellä ostaa koneet, niin eihän niistä enää sitten ole kulua, ihan ilmaista  ;D
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: rt - 20.03.10 - klo:15:20
Tämähän meinaa sitä että yhtä konetta kohti kuluu valtralla noin 3100 euroa.
Jos tuo on edes lähelläkään totuutta, niin sittenhän voin jatkossakin ihan "hyvällä omallatunnolla" ostaa (samanhintaisen) länsitraktorin ja kun säästän sen elinkaaren aikana (31v.) 100 euroa korjauskuluissa per vuosi ja säästyneellä rahalla palkkaan vaikka suomalaisen kirvesmiehen (sen sijaan että teen itse, kun rahat meni valtun korjaukseen), niin lopputulos Suomen taloudelle on sama :D

Tai jäähän siitä valtun korjaamisesta suomeen rahaa, eli täytyiskö sanoa, että jos ostan 3100 ekua halvemman traktorin :P

Ei lukusi varmaan kauheasti heitä, muistelen että jenkit sanoivat ostaessaan valtun, että ei Suomen korkeat työvoimakustannukset mitään haittaa, kun ne ovat vain 6% traktorin hinnasta.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Verku - 20.03.10 - klo:18:58
Tämähän meinaa sitä että yhtä konetta kohti kuluu valtralla noin 3100 euroa.
Jos tuo on edes lähelläkään totuutta, niin sittenhän voin jatkossakin ihan "hyvällä omallatunnolla" ostaa (samanhintaisen) länsitraktorin ja kun säästän sen elinkaaren aikana (31v.) 100 euroa korjauskuluissa per vuosi ja säästyneellä rahalla palkkaan vaikka suomalaisen kirvesmiehen (sen sijaan että teen itse, kun rahat meni valtun korjaukseen), niin lopputulos Suomen taloudelle on sama :D

Tai jäähän siitä valtun korjaamisesta suomeen rahaa, eli täytyiskö sanoa, että jos ostan 3100 ekua halvemman traktorin :P

Ei lukusi varmaan kauheasti heitä, muistelen että jenkit sanoivat ostaessaan valtun, että ei Suomen korkeat työvoimakustannukset mitään haittaa, kun ne ovat vain 6% traktorin hinnasta.

Joo toi laskelmahan on karkea mutta pointti oli se että ei se prentin paremmuus siitä kallista tee vaan sakemannien toimintatavat. Prentti verrattuna Dyna-VT, henkilökulusta ja imagosta se hintaero enimmäkseen tulee......
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 20.03.10 - klo:21:45
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Verku - 20.03.10 - klo:23:12
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

2009 Agco-konsernilla meni suunnitteluun 2,8%. Pelkästään muut kiinteät kulut oli karvan alta 10%. Eli ei tuo R&D tätä yhtälöä ratkaise.

Valtra on myös maksanut kaikki kehityskulunsa itse, ohjaamot ja moottoritkin vaikka ne ovat tulleet "ulkoa". Kehittivät myös pari uutta laatikkoa ja sen H-linkin. Se että jos fentin kehityskulut ovat silti prosentin tai puolitoista korkeammat liikevaihtoon suhteutettuna on jo todella paljon mutta EI SELITÄ HINTAA. Eihän tuo Variokaan mikään uusi juttu ole eikä rengaspaineen lennosta säätäminen, ovat vaan soveltaneet vanhaa tekniikkaa.

Vähän pitää laput silmillä olla jos Valtun, Massikan tai Jonnen (kyllä) Raputtoman sijasta ostaa uuden Fentin.

Prentin tärkeimpiä ominaisuuksiahan on IMAGO. Johan se lukee niiden kotisivullakin ja esitellään ihan faktat ja numerot osiossa

http://www.fendt.fi/200.asp

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Dairy Farm - 21.03.10 - klo:05:07

Mees kattoon saksan,hollannin ja englannin vaihto kone listoja niin dyna vt:ta saa selvästi halvemmalla johonkin fenttiin verrattuna!
Ei se maine ihan turhasta tule kellekkään!
Eikä se masseri niin paljon halvempi ole kuin fendt kun ihan oikeasti ruvetaan kauppaa vääntään.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Wejjo - 21.03.10 - klo:07:20

Mees kattoon saksan,hollannin ja englannin vaihto kone listoja niin dyna vt:ta saa selvästi halvemmalla johonkin fenttiin verrattuna!
Ei se maine ihan turhasta tule kellekkään!
Eikä se masseri niin paljon halvempi ole kuin fendt kun ihan oikeasti ruvetaan kauppaa vääntään.


Saksassa arvostavat kotimaisuutta todella korkealle, siellä ollaan ylpeitä omista tuotteistaan. Toisin kuin monessa muussa maassa.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Greenpwr - 21.03.10 - klo:08:42

Mees kattoon saksan,hollannin ja englannin vaihtokonelistoja niin dyna vt:ta saa selvästi halvemmalla johonkin fenttiin verrattuna!
Ei se maine ihan turhasta tule kellekkään!
Eikä se masseri niin paljon halvempi ole kuin fendt kun ihan oikeasti ruvetaan kauppaa vääntään.

Ja kun maskuksessa pistää hakuun 2000-luvun alun yli 200hp Vendid ja JDeed, nii hintaerot onkin jo melko pieniä, venddin onneksi....
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Verku - 21.03.10 - klo:14:53

Mees kattoon saksan,hollannin ja englannin vaihto kone listoja niin dyna vt:ta saa selvästi halvemmalla johonkin fenttiin verrattuna!
Ei se maine ihan turhasta tule kellekkään!
Eikä se masseri niin paljon halvempi ole kuin fendt kun ihan oikeasti ruvetaan kauppaa vääntään.


Ihan paskan väliä mulle mitä käytetty fentti maksaa hollannissa. En minä siitä kirjoittanut vaan siitä miten "turhasta" prentin hinta syntyy.

Kyllä markkinoimalla saa nopeaa aikaan maineen ja myynnin, esim agri/deere, yhtä nopeaa sen saa menemään.

No mites ne ylläpitokulut? Justiihan testissäkin nähtiin että prentin kulut/h ihan omaa luokkaansa, yläkantissa nimittäin.

Imago, ihanan kallista sanon minä
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: ravenlord - 21.03.10 - klo:18:36
Tuommosen erehtyy ostamaan tontille, niin siinä menee omat ja varaastetut. Eipä tartte miettiä minkä takia aamulla ähtee liikenteeseen, no pitää ne fentin osamaksuerät jollain ihmeen kostilla saada tältäkin kullta hoidettua..

Osamaksuerät ? Ei ummarra, mitä net on?  :P

ne on niitä mitä wannabe raktorien omistajilla on.. Minoon pruukannu maksaa rattorit tilausta tehdessä, saapi hyvät alennukset. 
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Halliorja - 21.03.10 - klo:22:36
Taitaa Fendtin hinnoittelu olla enemmän maahantuojan tekosia kuin ite tuotteen yli-hintaisuutta. Ulkomailla kuitenkin varsin kilpailukykyinen hinnaltaankin.

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla. Ja voimansiirrot tehdään myös niille jotka ei niitää ite osaa. Jos lasketaan esim Msk:n työvoima siihen ketjuun mukaan V:n kohdalla jonka työn tekee F:n osalta oma väki niin asia ei olekaan enää noin mustavalkoinen.

Ja Mf:n komponentit tulee jostain indonesiasta, ne vaan kasataan Beauvaisissa..
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Verku - 21.03.10 - klo:22:55

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla.


No hoh hoijaa
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Halliorja - 22.03.10 - klo:20:30

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla.


No hoh hoijaa
ookko käyny tehtaalla?
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: hl - 22.03.10 - klo:20:36
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.
ylivoimaisesti ylihintainen paska tuo retti kyllä on, nyky traktoreista ylivoimaisesti surkein hinta "laatu" suhteeltaan..  ;D
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Mäksä - 22.03.10 - klo:20:59
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.
ylivoimaisesti ylihintainen paska tuo retti kyllä on, nyky traktoreista ylivoimaisesti surkein hinta "laatu" suhteeltaan..  ;D

Jep. Mutta täytyyhän siinä jotain ylivoimaista olla, että voi mainostaa. Onhan niitä portaattomia laatikoita muillakin käytössä, jos sellaisen välttämättä haluaa... minä en anna niille paskankaan arvoa 8)
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Teerinki - 22.03.10 - klo:21:24
Siis C-alueen kepulaiset tissinkoittajat ostaa fenttejä käteisellä?Parempi olis että olisivat ees hiljaa!
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Dairy Farm - 23.03.10 - klo:14:33
KM:n traktoritestit on ihanan leväperäisiä ;D
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: ravenlord - 02.04.10 - klo:08:12
KM:n traktoritestit on ihanan leväperäisiä ;D

Todella pieniruokainen se 6800 valmetti siinä kulutustestissä. Jos semmosen kattelis ittelle..?
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: hiihaamees - 09.04.10 - klo:20:59
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?

Se joka ei huomioi arvonalennuksien eroja, eikä niitä varuste-eroja, suunnilleen tehot ja varusteet samanlaiset, niin hintakin on varmaan "suunnilleen" samallatasolla, vai mitä. Kaikki on suhteellista, miksi muuten Suomessa myydään yhtään Saksalaisia autoa, kun noita Korealaisia saisi niin paljon halvemmalla, niin paljon enemmän?

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan?
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: realisti - 09.04.10 - klo:21:44
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?

Se joka ei huomioi arvonalennuksien eroja, eikä niitä varuste-eroja, suunnilleen tehot ja varusteet samanlaiset, niin hintakin on varmaan "suunnilleen" samallatasolla, vai mitä. Kaikki on suhteellista, miksi muuten Suomessa myydään yhtään Saksalaisia autoa, kun noita Korealaisia saisi niin paljon halvemmalla, niin paljon enemmän?

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan?

kyllä taas puhutaan huhaata, 14 tätä kuuta pitäisi ranskassa valmistua meittin uusi dyna-vt. rastitettiin jotakuinkin kaikki herkut automaattiohjausta lukuunottamatta, jolloin hinnanero fendtiin jäi 26500€:n. itse asiassa fendtissä olisi ollut hieman huonommat varusteet juuri tuon karanneen hinnan vuoksi. Tuskin huonommin varusteltu fendt on kuitenkaan 10v kuluttua jolloin vaihtaa pitäisi, yhtään yli tuota 26500€:tä arvokkaanpi?
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: piki1 - 09.04.10 - klo:22:29
kyllä ainoa paikka mistä ostan ranskalaisia on grilli.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Verku - 09.04.10 - klo:22:52
kyllä ainoa paikka mistä ostan ranskalaisia on grilli.

Tämähän olikin ihan uusi juttu, itsekkö ihan keksit. :D

"Laita kaikki mausteet mutta jätä muillekkin". ;D

Noo, ihan toden perään, niin kyllä nuo Ranskan massikat on omassa päässä ainakin paljon kovemmassa arvossa kuin engelsmannit.

Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Rimuli - 09.04.10 - klo:23:38
Lainaus
Taitaa Fendtin hinnoittelu olla enemmän maahantuojan tekosia kuin ite tuotteen yli-hintaisuutta. Ulkomailla kuitenkin varsin kilpailukykyinen hinnaltaankin.

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla. Ja voimansiirrot tehdään myös niille jotka ei niitää ite osaa. Jos lasketaan esim Msk:n työvoima siihen ketjuun mukaan V:n kohdalla jonka työn tekee F:n osalta oma väki niin asia ei olekaan enää noin mustavalkoinen.

Höpö höpö, Fendtin veroton hinta Suomessa on uskomattoman tarkkaan linjassa ainakin Saksan hintojen kanssa. Täytyy muistaa, ettei Saksassa varustelu ole likikään sama kuin Suomessa perushinnoissa.

Omavalmistusaste korkea? Et liene tosissasi, ja kyllä olen käynyt kummallakin tehtaalla, Fendt tekee itse hytin, Valtra moottorin eli korkeintaan tasoissa, Valtra tekee itse isompien etujousituksen, Fendt ostaa etuakselivalmistajalta.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: hiihaamees - 10.04.10 - klo:08:29
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?

Se joka ei huomioi arvonalennuksien eroja, eikä niitä varuste-eroja, suunnilleen tehot ja varusteet samanlaiset, niin hintakin on varmaan "suunnilleen" samallatasolla, vai mitä. Kaikki on suhteellista, miksi muuten Suomessa myydään yhtään Saksalaisia autoa, kun noita Korealaisia saisi niin paljon halvemmalla, niin paljon enemmän?

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan?

kyllä taas puhutaan huhaata, 14 tätä kuuta pitäisi ranskassa valmistua meittin uusi dyna-vt. rastitettiin jotakuinkin kaikki herkut automaattiohjausta lukuunottamatta, jolloin hinnanero fendtiin jäi 26500€:n. itse asiassa fendtissä olisi ollut hieman huonommat varusteet juuri tuon karanneen hinnan vuoksi. Tuskin huonommin varusteltu fendt on kuitenkaan 10v kuluttua jolloin vaihtaa pitäisi, yhtään yli tuota 26500€:tä arvokkaanpi?

Varmasti on hinnaneroa jos vertaat dynan tingittyä hintaa ja Fendtin Listahintaa, vielä jos Massikalla verottomat ja Fendtillä verolliset, niin onnea ja menestystä..
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: hiihaamees - 10.04.10 - klo:08:33
Lainaus
Taitaa Fendtin hinnoittelu olla enemmän maahantuojan tekosia kuin ite tuotteen yli-hintaisuutta. Ulkomailla kuitenkin varsin kilpailukykyinen hinnaltaankin.

Ja Fendtissä on omavalmistusaste korkea toisin kuin V:n ja MF:n kohdalla. Ja voimansiirrot tehdään myös niille jotka ei niitää ite osaa. Jos lasketaan esim Msk:n työvoima siihen ketjuun mukaan V:n kohdalla jonka työn tekee F:n osalta oma väki niin asia ei olekaan enää noin mustavalkoinen.

Höpö höpö, Fendtin veroton hinta Suomessa on uskomattoman tarkkaan linjassa ainakin Saksan hintojen kanssa. Täytyy muistaa, ettei Saksassa varustelu ole likikään sama kuin Suomessa perushinnoissa.

Omavalmistusaste korkea? Et liene tosissasi, ja kyllä olen käynyt kummallakin tehtaalla, Fendt tekee itse hytin, Valtra moottorin eli korkeintaan tasoissa, Valtra tekee itse isompien etujousituksen, Fendt ostaa etuakselivalmistajalta.


Mitä moottoreita Valtra valmistaa ja missä, eikös ne moottorit tule Agco Sisu Powerilta-> jonka omistaa Agco-> joka omistaa moottoritehtaan lisäksi Massikan, Valtran ja Fendtin?

Ja mitä poikien puheisiin on uskominen niin Valtran tehdas on kokoonpanotehdas ja Fendtillä on tehtaalla paljon sitä osien valmistusta, onko näin?
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: realisti - 10.04.10 - klo:12:32
Luulempa että tuote kehitys on sitä kaikkein kalleinta lystiä nuissa karkeloissa.

Mitäs sitä joku viisaampi sanoi, 50 kiloeuroa Dyna-VT ja Varion hinnanero kun suunnilleen samat varusteet..... :o

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan uudelleen?

Se joka ei huomioi arvonalennuksien eroja, eikä niitä varuste-eroja, suunnilleen tehot ja varusteet samanlaiset, niin hintakin on varmaan "suunnilleen" samallatasolla, vai mitä. Kaikki on suhteellista, miksi muuten Suomessa myydään yhtään Saksalaisia autoa, kun noita Korealaisia saisi niin paljon halvemmalla, niin paljon enemmän?

Kuka vie ja ketä, kysyn vaan?

kyllä taas puhutaan huhaata, 14 tätä kuuta pitäisi ranskassa valmistua meittin uusi dyna-vt. rastitettiin jotakuinkin kaikki herkut automaattiohjausta lukuunottamatta, jolloin hinnanero fendtiin jäi 26500€:n. itse asiassa fendtissä olisi ollut hieman huonommat varusteet juuri tuon karanneen hinnan vuoksi. Tuskin huonommin varusteltu fendt on kuitenkaan 10v kuluttua jolloin vaihtaa pitäisi, yhtään yli tuota 26500€:tä arvokkaanpi?

Varmasti on hinnaneroa jos vertaat dynan tingittyä hintaa ja Fendtin Listahintaa, vielä jos Massikalla verottomat ja Fendtillä verolliset, niin onnea ja menestystä..

jälleen olet väärässä ;D minulla oli 818 vario testissä, ja siitä myös hierottiin kauppaa tosissaan. tiedän varsin hyvin siis mikä oikea hinnanero on.
Otsikko: Vs: Ylivoima !
Kirjoitti: Rimuli - 10.04.10 - klo:12:37
Lainaus
Mitä moottoreita Valtra valmistaa ja missä, eikös ne moottorit tule Agco Sisu Powerilta-> jonka omistaa Agco-> joka omistaa moottoritehtaan lisäksi Massikan, Valtran ja Fendtin?

Ja mitä poikien puheisiin on uskominen niin Valtran tehdas on kokoonpanotehdas ja Fendtillä on tehtaalla paljon sitä osien valmistusta, onko näin?

Juu, eikä Brasilian tehdaskaan ole enää Suolahden alaisuudessa, eli niillä perustein Valtralla lähes pelkkä kokoonpano.

No ihan tulkinnasta kiinni, mut jos tuolla laskettiin Valtralle mukaan Linnavuori ja Brasilia, taitaa Valtralla olla enemmän omaa valmistusta. Mahtaako kumpikaan tehdä itse valuja? En ainakaan ole nähnyt tehtaalla, voimansiirron kaikki koneistukset molemmat tekevät itse, Fendtin ratasaihioista en tiedä, Valtrelle suuri osa Brasiliasta omalta tehtaalta, tai Linnavuoresta. Jos pelkkää Suolahtea miettii, eihän siellä tehdä juuri muuta, kun voimansiirron kokoonpano ja traktorin kokoonpano.

Ainoa traktoritehdas jossa olen käynyt, jota ei juuri voi pitää pelkkänä kokoonpanotehtaana on Belaruksen tehdas Minskissä, toki moottorit tulivat seuraavasta korttelista, Minskin moottoritehtaasta, mutta kummankin kaikki valut ja komponenttivalmistus oli samassa kiinteistössä. Toki siellä oli 16.000 työntekijääkin, vuodessa 60.000 traktoria ja 100.000 moottoria.