Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Pitäisi hankkia seiväskaira  (Luettu 13422 kertaa)

Jätkä

  • Vieras
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Vanha meni rikki ja pitäis löytää uusi. Mikä merkki olisi parhain? Millä merkillä huolto/varaosat parhaiten hoidettu?

Ja tässä on parasta että se ei pullan syöjä pojilta  edes rikki ja taitaa olla kotimainen. http://www.fiskars.com/FI/fi/Ty%C3%B6kalut/Muut+ty%C3%B6kalut/81258.html

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Vanha meni rikki ja pitäis löytää uusi. Mikä merkki olisi parhain? Millä merkillä huolto/varaosat parhaiten hoidettu?

Ja tässä on parasta että se ei pullan syöjä pojilta  edes rikki ja taitaa olla kotimainen. http://www.fiskars.com/FI/fi/Ty%C3%B6kalut/Muut+ty%C3%B6kalut/81258.html

Tuo on kivikanki. Sorkkikselle tuskin kannattaa antaa monimutkaisempaa tekniikkaa, hienommat menee heti rikki.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Mut paljon on kalliimpiakin koneita, joilla ei saa edes reikää maahan. ;D

Paljonkohan maksaisi kone jolla saisi rei´än kuuhun  :D

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3609
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Mulla olisi tuollainen. Joku oranssi se on. Huollon tarve on ollut melkoisen minimaalinen viimeiset 30 vuotta  :D

Miten sinä sen talvella rikki sait? Teitkö lumeen valmiiksi reikiä kesää varten?

Jos on valmiit, olemassa olevat reiät, kannattaa ostaa kömpijä ja siihen  peräkärri.
Sitten vain kerää lapion kanssa ne reiät kömpijän kärriin ja vie katon alle talveksi suojaan.
Sitten vain seuraavana kesänä vie ne takaisin pellolle ja voila`. Reiät on valmiit.


mie oon onnistuneesti käyttänyt tuota taktiikkaa pilkkireikien säilytykseen .....tosin pakastintilaa tarvitaan aikapaljon  ;)

Teroman

Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira

Eiköös Kelfriillä ole maapora,,,,,

siitä voisi modifioida sopivan vaikka pilkille ?
 :o

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Kuhn.com  Mä oon torstaina menossa tehtaalle ja laittaa tilauksen sisään.Hinta veroineen 5990E(ei o suomen maahantuontiohjelmassa,mut kysyin NHK:lta suoraan). On kyl hyväkin luulisin. Mut voin ottaa kuvia ja tietoja ainakin.

Siiis 6000€ koneesta joka tekee maahan rei´än. Huh. Tämä oli taas osoitus siitä miten vieraantunut olenkaan maatalouskoneiden hinnoista. Joko rautakanki maksaa tonnin?
Ei sentään se tonnia maksa.Kysyin kaverilta paikallisesta K-raudasta niin 299E:oon lupas.Ja sano ettei kannata tinkiä koska sitten ei voi antaa plussapisteitä.Mut alv on hinnassa jo mukana.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Kuhn.com  Mä oon torstaina menossa tehtaalle ja laittaa tilauksen sisään.Hinta veroineen 5990E(ei o suomen maahantuontiohjelmassa,mut kysyin NHK:lta suoraan). On kyl hyväkin luulisin. Mut voin ottaa kuvia ja tietoja ainakin.

Siiis 6000€ koneesta joka tekee maahan rei´än. Huh. Tämä oli taas osoitus siitä miten vieraantunut olenkaan maatalouskoneiden hinnoista. Joko rautakanki maksaa tonnin?
Ei sentään se tonnia maksa.Kysyin kaverilta paikallisesta K-raudasta niin 299E:oon lupas.Ja sano ettei kannata tinkiä koska sitten ei voi antaa plussapisteitä.Mut alv on hinnassa jo mukana.
Se onkin sitten vietävä talon kanget vajaan ja ovi tiukasti lukkoon. Moni suulin ovi on säpitetty nykyään kangella! Aikamoista rahan tuhlaamista.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Kyl määkii olen mahrottoman hämmästyny tuosta hinnasta?? Meillä olis yks seiväskaira lojunut konekatoksen vieressä taivasalla varmaan 30 vuotta... saiskohan siitä pari tonnia, jos nettikoneeseen pistäis ???  ::)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Kyl määkii olen mahrottoman hämmästyny tuosta hinnasta?? Meillä olis yks seiväskaira lojunut konekatoksen vieressä taivasalla varmaan 30 vuotta... saiskohan siitä pari tonnia, jos nettikoneeseen pistäis ???  ::)
Kyl ainakin voi pyytää, ei muuten taida olla alvillinen kone kun on noin vanha?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Mulla ainakin on alvillinen.Kaikki romut on alvillisia.Sopivassa välissä tehty spv teki kaikista kaluista alvillisia.Miten menee nykyään en tiedä.

Seiväskairalla ei tosin ole reiän reikää tehty vissiin v.72-73 jälkeen.Jossain pusikossa maastoutuneena on.Mutta täytyykin ottaa työn alle jos 4 k€ sais  ::)

sorkkis

  • Vieras
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Vanha meni rikki ja pitäis löytää uusi. Mikä merkki olisi parhain? Millä merkillä huolto/varaosat parhaiten hoidettu?

Ja tässä on parasta että se ei pullan syöjä pojilta  edes rikki ja taitaa olla kotimainen. http://www.fiskars.com/FI/fi/Ty%C3%B6kalut/Muut+ty%C3%B6kalut/81258.html

Tuo on kivikanki. Sorkkikselle tuskin kannattaa antaa monimutkaisempaa tekniikkaa, hienommat menee heti rikki.
Ja höh . Mulla on yli kymmenevuotta vanha eikä vieläkään rikki .  8)

sorkkis

  • Vieras
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Jos puhutte vanhoista seiväskairoista tota hintaa niin kannatta tehdä sellainen . Hydraulimoottori kairaa pyörittämään ja ..............


Sylintereitä saa muutamalla satasella , lohkot ei paljoa maksa , eli ei kallista jos.....

Mää en tee mutta Landehande .....  ;)

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
Jos puhutte vanhoista seiväskairoista tota hintaa niin kannatta tehdä sellainen . Hydraulimoottori kairaa pyörittämään ja ..............



Mut niissä uusissa on gps- ja laserohjaus mitkä kommunikoi autosteering tms.järjestelmän kanssa. Tulee kato tolpparivit suoraan ja yhtä etäälle toisistaan sekä omalle lohkolle.Kone laittaa seipään samalla reikään joten erillistä lekaa ei tarvi ollenkaan. Parhaissa ja varustelluimmissa malleissa on lisäksi pienehkö moto joka tekee seipäätkin metsästä samalla karsien ja kuorien ne. Tälläisen koneen lähtöhinta kaikilla herkuilla on jo lähes 70000 euroa(sis alv.) Mutta koneet maksavat ja ihmetellään miten on ennen tultu toimeen.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Karju

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 501
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
TÄMÄ TÄYTYY OLLA PILA :o

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Pitäisi hankkia seiväskaira
TÄMÄ TÄYTYY OLLA PILA :o
Mikä tässä nyt pila on?? Ihan selvällä suomen kielellähän tässä kirjoitellaan.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.