Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe VERKKOTERISTÄ  (Luettu 7191 kertaa)

ansseus

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 63
VERKKOTERISTÄ
Kertokaapa mistä näitä lumikoneen verkkoteriä halvimmalla sais,ite ostin 122cm pitkän pätkän hintaan 130€ eli turhan kallista kun juoksusentille tuli hintaa reilu euro.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: VERKKOTERISTÄ
Tuo sama 109e kpl sis alv. Paikallisesta raudanmyynnistä.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: VERKKOTERISTÄ
Mä en o moneen vuoteen käyttäny verkkoteriä.Suoria teriä saa puolet halvemmalla ja ne kestävät vähintään 2 kertaa kauemmin.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: VERKKOTERISTÄ
Jos sileät laittaa niin ei kulu enää ollenkaan..ei nimittäin ole hommia  ;D Riippuu tetysti millaista jälkeä työn tilaaja vaatii.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: VERKKOTERISTÄ
Jos sileät laittaa niin ei kulu enää ollenkaan..ei nimittäin ole hommia  ;D Riippuu tetysti millaista jälkeä työn tilaaja vaatii.
  Onhan noita tossa ollu...hommia.Eikä o yhtään puhelua tullu koko talvena työn laadusta johtuen.Mul on kuitenkin n.10ha piha-alueita putsattavana niin luulis et joku olis valittanu.Ja lisäksi olen vielä aika kalliskin mies.Jos tulee liukasta niin tulee se verkkoterälläkin,muttei niin paljoa.Ja hiekotusmiehet ajelee perässä kuitenkin.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

jep jep

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 218
Vs: VERKKOTERISTÄ
Verkkoterät on mulla linkossa ja nivelaurassa hammasterät = kolme kertaa on tarvinnut tänä talvena hiekoittaa ;D
Henri

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VERKKOTERISTÄ
Loppuis kyllä hommat jos sileällä terällä vetelis ja parissa paikassa on oikeen kielto...

sentti

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 21
Vs: VERKKOTERISTÄ
verkkoterät tahtoo vääntyillä. hammasterä paras. sileitä teriä ei uskalla käyttää rikos oikeudellisien seuraamuksien takia  ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: VERKKOTERISTÄ
verkkoterät tahtoo vääntyillä. hammasterä paras. sileitä teriä ei uskalla käyttää rikos oikeudellisien seuraamuksien takia  ;D

Aika monella täppärillä sileet terät eikä kukaan oo valittanu... Pääasia, että lumet häipyy jonnekin.
tethering holes to their concave windings

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: VERKKOTERISTÄ
verkkoterät tahtoo vääntyillä. hammasterä paras. sileitä teriä ei uskalla käyttää rikos oikeudellisien seuraamuksien takia  ;D

Aika monella täppärillä sileet terät eikä kukaan oo valittanu... Pääasia, että lumet häipyy jonnekin.
Totta! Kyl mä luulen että jos olis valittamista,niin puhelin olis jo soinut.Mut kyl mä voin verkkoterätkin laittaa sitten jos niitä joku erikseen vaatii.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: VERKKOTERISTÄ
verkkoterät tahtoo vääntyillä. hammasterä paras. sileitä teriä ei uskalla käyttää rikos oikeudellisien seuraamuksien takia  ;D

Aika monella täppärillä sileet terät eikä kukaan oo valittanu... Pääasia, että lumet häipyy jonnekin.
Totta! Kyl mä luulen että jos olis valittamista,niin puhelin olis jo soinut.Mut kyl mä voin verkkoterätkin laittaa sitten jos niitä joku erikseen vaatii.
Pihoilla varmaan suht sama kumpaa käyttää. Teiden auraamisessa mielestäni ehdoton. Tietty jos tykkää kerätä hommia ittelleen ja ulkoiluttaa hiekotinta, niin sitten silee terä.

Verkkoterä kuuluu laittaa niin ylös, että "emoterän" alle jää tuuman verran tilaa. Sit sitä lasketaan kulumisen mukaan. Vanhat tappiterät oli hyviä, mutta nykyiset ei kuulemma kestä mitään.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: VERKKOTERISTÄ
Juuri näin, en taas ottanut huomioon että on olemassa katuja ja teitäkin  :) Itse teen ainoastaan pihoja ja ne hiekotetaan aina kuitenkin aurauksen jälkeen huoltoyhtiöiden toimesta.
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Teroman

Vs: VERKKOTERISTÄ

Vanha karhun

terä paras hinta

laatu suhde,,,,,
 :o


zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: VERKKOTERISTÄ
verkkoterät tahtoo vääntyillä. hammasterä paras. sileitä teriä ei uskalla käyttää rikos oikeudellisien seuraamuksien takia  ;D
hammasterät jättää aikapaljon jälkeensä ja sopivalla loska kelillä jää niin korkeat harjat niistä koloista että isokaan sepeli tahtoo pudota sinne ettei edes pidä kengän/renkaan alla.... Ja nykyään on vallan tullut hankittua verkkoteriä kun ne saa käytettyä niin loppuun ettei niistä jää oikeen mitään ja jos ei muuten kestä niin pistää tuplana niin ei vääntyile...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: VERKKOTERISTÄ
verkkoterät tahtoo vääntyillä. hammasterä paras. sileitä teriä ei uskalla käyttää rikos oikeudellisien seuraamuksien takia  ;D

Aika monella täppärillä sileet terät eikä kukaan oo valittanu... Pääasia, että lumet häipyy jonnekin.
Totta! Kyl mä luulen että jos olis valittamista,niin puhelin olis jo soinut.Mut kyl mä voin verkkoterätkin laittaa sitten jos niitä joku erikseen vaatii.
Pihoilla varmaan suht sama kumpaa käyttää. Teiden auraamisessa mielestäni ehdoton. Tietty jos tykkää kerätä hommia ittelleen ja ulkoiluttaa hiekotinta, niin sitten silee terä.

Verkkoterä kuuluu laittaa niin ylös, että "emoterän" alle jää tuuman verran tilaa. Sit sitä lasketaan kulumisen mukaan. Vanhat tappiterät oli hyviä, mutta nykyiset ei kuulemma kestä mitään.

Sit noi pyörätiet on oma lukunsa... Pyöräilijän kannalta sileä terä on parempi, kun pyöränkummi on vähä "uraherkkä"... ja kumminkin ne pyörätiet hiekoitetaan, että harjakoneilla on keväällä tarpeeksi kerättävää.
tethering holes to their concave windings