Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Maituvaliokunta jaksaa jauhaa paskaa  (Luettu 14150 kertaa)

halavatun pakana

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Maituvaliokunta jaksaa jauhaa paskaa
Joo Veeti,vastaa nyt,minäkin tarjosin jo isoa myönnytystä,luopumalla pohjoisesta tuesta,ja oon c2:lta

emo-heikki

• Vieras
Kyllähän ainoa oikea tapa tasata tuki ero,olis poistaa pohjoinen tuki kokonaan.

Sehän olisi täysin järjetöntä, Suomi nimenomaan neuvotteli EU:ssa pohjoisen tuen vastaamaan näiden muiden maiden vuoristo- ja kuivienalueiden tukea ????

Aulis Anttila

• Vieras
Ymmärrys...
Joo Veeti,vastaa nyt,minäkin tarjosin jo isoa myönnytystä,luopumalla pohjoisesta tuesta,ja oon c2:lta
Lues tuosta
http://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=16549.15
eka viesti ajatuksella. Minustakin se tulee noin menemään jos mitään ei tejdä tälle tukierolle. Ja kun niin on tapahtunut niin se tulee sitten olemaan aika peruuttamatonta, johtaa koko maan maatalouden heikkenemiseen pitkällä aikavälillä. Pitäisi tajuta tehdä nyt sellaisia päätöksiä jotka pitkällä aikavälillä antavat parhaan tuloksen vaikka lyhyen aikavälin tähtäimellä siinä vähän joillekin takkiin tuleekin.

Niinpä... selitä se kepulaisille niin, että ymmärtävät - turha toivo... turha edes yrittää.

Veeti

• Vieras

Juu, Veeti on valmis poistamaan KAIKKI kansalliset maataloustuet.

bobbari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Sosiaalinen erakko

Sehän olisi täysin järjetöntä, Suomi nimenomaan neuvotteli EU:ssa pohjoisen tuen vastaamaan näiden muiden maiden vuoristo- ja kuivienalueiden tukea ????
         Varsinkin pohjanmaa on tosiaan vuoristoo ja kuivanalueen louhikkoo... ;D ;D ;D ;D ;D
Tuskahiki on köyhän sauna...

sorkkis

• Vieras

Jaa ettei sulle raha kelpaa , noo ei sit mittää jos sää noin solidaarinen olet .  ;D ;D

Veeti

• Vieras

Jaa ettei sulle raha kelpaa , noo ei sit mittää jos sää noin solidaarinen olet .  ;D ;D

Eipä niitä kansallisia tukia nytkään etelän viljalle tule.

Kaikkien poisto tervehdyttäisi kummasti maatalouttamme.

sorkkis

• Vieras

Jaa ettei sulle raha kelpaa , noo ei sit mittää jos sää noin solidaarinen olet .  ;D ;D

Eipä niitä kansallisia tukia nytkään etelän viljalle tule.

Kaikkien poisto tervehdyttäisi kummasti maatalouttamme.
Niitä otettiin pois koska sää halusit juu . Kokoomushan niitä vastusti ja pakko oli lopettaa .

KJL

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"

Ei neuvotellu. Se tuki on LFA-tuki jota siis maksetaan eteläisessäkin Suomessa ja jonka perusteet ovat yhtenevät muillekin kuiville ja vuoristoalueille. Tuo LFA joka siis kompensoi näitä juttuja kaikille joille kuuluukin ei ole ongelma. Ongelma on se että tuon LFAn PÄÄLLE neuvoteltiin mahdollisuus maksaa kansallisia tukia. Ja nämä kansalliset tuet aiheuttavat nyt sen vääristymisen kun ne eivät vastaa todellisia eroja maan eri osien välillä.

Pinnanmuotokerroin tukiin pellon kaltevuuden mukaan? Siinäpä hieno mauste muutenkin niin selkeään tukisoppaan. Pikantin lisämaun vois antaa vielä korkeus merenpinnasta-kerroin... alle100 metrin ei makseta korkeustukea... tai saman tien 200m.
tethering holes to their concave windings