Itse olen käytännössä tehnyt jonkinlaisen 10-15% yksityiskäytön oikaisun, ellei ole ajopäiväkirjaa tai muuta luotettavaa selvitystä, jolla voisi 100% perustella. Poikkeuksena muutama niin iso tila, joilla kuljetustarve niin ilmeinen, että 100% on realismia.
On ihan eri asia väitellä periaatteesta 100% vai ei, kuin siitä onko jako-% oikea. Käytännös osoittautunut, että pienikin yksityiskäytön osuus kelpaa arvioitunakin, mutta 100% vaatii jo kunnon perustelut.
[/quote]
--tämä kantani asiaan ei ole omani,vaan monille tiloille kirjanpitoja tekevän henkilön.Olen ymmärtänyt,että jos yksityiskäyttöä laitetaan kalustoautolle niin myös ALV pitäisi oikaista ja sen jälkeen kuulemma autokaupassa osoitetaan ovea kun autosta tulee osaverollinen.
--en ryhdy tästä kinaamaan,tulkinta voi vaihdella ja tiedän jonkinlaisen riskin olemassaolon.On vaan helkutin vaikea aihe,takavuosina verottaja urakalla siirsi autoja kalustosta yksityispuolelle ja nyt päinvastoin tulouttaen sitten yksityisajoa.