Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Rabid kylvö  (Luettu 19360 kertaa)

klapikasa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3131
Vs: Rabid kylvö
Olen kylvänyt 5150sellä ja 4m super rapidilla tuplaladoilla. Veti se paremin kun agrotron 140.

Alfa-Alfa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: Rabid kylvö
olen kylvänyt rapidilla tuplaladoilla t160 valmutilla (vakio), sekä Ford 8210 tuuurbotettu molemmilla sai kylvettyä. Nyt kun veturi on 6495 voi sanoa että homma käy, voi edes miettiä diskiä.

Näissä jutuissa joissa joku vetelee kylvölannoitinta täysin tankein vakio 6000 sarjan jonnikoilla on kyllä äestetty maa oltava ja ladat vain hipsii maata. Vähintään 200 hp on tarve minimimuokattuun lykätessä tai ladoilla oikeesti kurittaessa +-15 km ajonopeudella.

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Rabid kylvö
Minä olen vetänyt rapidia Valmet-merkkisellä traktorilla ja toistaiseksi on kylvöt tullut tehtyä.

Huoltomies joskus ihmetteli, että mikä siinä on kun joku kylvää 85 hevosvoimaisella koneella ja menee hyvin, mutta toisella taas ei 150hv tahdo riittää. Kylvötapoja lienee monia. Kai tässä pätee vanha sanonta, että matka ei tapa vaan nopeus.

Teroman

Vs: Rabid kylvö

Vauhtihan se tappaa; Rapidi on kyllä aikas tukkoinen kone ja helpolla vie voimaa

vrt esim Horschiin ,  Pneusej, Regent yms laatu koneisiin

Tarviiko kylvimen olla agressiivinen maansiirtokone ?

Volvo mikä volvo , ei oikein säväytä

Homppelipoikien vehkeitä,,,,,,

Parei kuin Krause kuitenkin on   8)

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12221
  • Virolaista kiitos!
Vs: Rabid kylvö
Vielä ei oikein hyvää kylvinkonetta Suomen olosuhteisiin ole keksitty. Sitä odottaessa Rapid saa kelvata. Jos multa kysytään skennaariota mihin suuntaan pitäisi mennä, niin lähettäisin Tumen tehtaalle muutamat Horshin laahavantaat tarkempiin tutkimuksiin. Siitä sitten kehitteleen suomalaisiin olosuhteisiin sopiva kone.

Kyntäjä

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 109
Vs: Rabid kylvö
Olen vetänyt Super Rapidia 6820 Jonnella ja 14 km/h menee, eikä enempää ole tarvis.Työsavutus riippuu kovin vähän tuosta nopeudesta, enempi vaikuttaa toi logistiikka siementen ja lannoitteen kanssa. Kun hommat on hyvin valmisteltu niin 30 ha/pv menee navettatöiden välissä helposti.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Rabid kylvö
Mikä tuon krausen ongelma on raadin mielestä?

Kun sitä kovasti arvostellaan?
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: Rabid kylvö

Jättää vaon silleen Horolleen,,,,,,,,

Tumen poijaat oli muuten poikennut Horschilla ennen Minua

Kaupanneet sitä Laser vannasta  Sakuille ;

Sakut oli nauranut neet pihalle,,,,,,,,,

Tarkoittiko Kylmis Sprinterin vannasta ( Laaha)  jokin toine nimitys osuis paremmin ?????
 8)


ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: Rabid kylvö
Olen vetänyt Super Rapidia 6820 Jonnella ja 14 km/h menee, eikä enempää ole tarvis.Työsavutus riippuu kovin vähän tuosta nopeudesta, enempi vaikuttaa toi logistiikka siementen ja lannoitteen kanssa. Kun hommat on hyvin valmisteltu niin 30 ha/pv menee navettatöiden välissä helposti.

Tuosta jos jättää helposti pois ja korvaa sanalla parhaimmillaan,ollaan ehkä lähempänä totuutta. Vai kuinka pitkä navettatöiden väli ??? Ainakaan apulantaa ei kärsi kummosia määriä laittaa.

Nopeudella ON merkitystä, isolla lohkolla työtehossa valtava ero ajaako 8-10km/h vai 14-15km/h.
 Kilometrin saralla yhdellä kierroksella ilman käännöstä 8 km/h nopeudella menee aikaa 15min ja 15km/h 8 minuuttia. Vetotehon tarpeen ero vielä suurempi ;D

Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo:15:23 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

kyntaja

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1406
  • Aasi vs. Peura
Vs: Rabid kylvö
Olen vetänyt Super Rapidia 6820 Jonnella ja 14 km/h menee, eikä enempää ole tarvis.Työsavutus riippuu kovin vähän tuosta nopeudesta, enempi vaikuttaa toi logistiikka siementen ja lannoitteen kanssa. Kun hommat on hyvin valmisteltu niin 30 ha/pv menee navettatöiden välissä helposti.

Asian vierestä

Luulin jo itseni kommentoineen.
Paitsi että on jaksettu kirjoittaa...Pitäs ostaa puhumalla toimiva kynä!!
Nii se on...

Teroman

Vs: Rabid kylvö

Rapidilla ei voi yli 9 km/h  ajaa,,,,,,,,,

Lainkaan
 :o

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Rabid kylvö
Voi ajaa, mutta kulvökset on sitten sitä luokkaa. Kyllä sitä eräänä syksynä ihmeteltiin yhden urakoitsijan vauhtia, mutta se olikin viimeinen kerta kun se tuli töihin, ja kylvöt tehtiin silloinkin uusiksi...
Mikä on multiseedin kohtalo samoissa merkeissä? Sietääkö sen 12 km tunnissa vauhtia pitää ollenkaan,joka ohjekirjassa mainitaan?

Teroman

Vs: Rabid kylvö

on tuo 9 ihan hyvä sillä tumella vastaava luku on 5 kmh
 ::)

Meillä oli aikanaan siipivannas tume , silä piti ajaa 3 kmh
 8)
silti jäi jyvät pintaan

HUH huh HUH hu huhuh huu

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Rabid kylvö
Mää oon aiemmin vetässy jyrsinkylvönä takapyörätumlla 7.5-8 km tunnissa, ja olis kyl ihan hyvi menny nopeempaakin, mukko ei sopinu jyrsimen piikkinopeus vauhtiin...

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: Rabid kylvö
Mikä on multiseedin kohtalo samoissa merkeissä? Sietääkö sen 12 km tunnissa vauhtia pitää ollenkaan,joka ohjekirjassa mainitaan?
Suosittelen 10km/h
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille