Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kuka näihin oikein menee...  (Luettu 4401 kertaa)

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Kuka näihin oikein menee...
Ei tulisi mieleenkään maksella jollekkin "hoonosoomi" miehelle mitään etumaksuja konetta edes näkemättä. Se on ilmeisesti se perisuomalainen nuukuus, kun luulee halvalla saavansa...


http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1976612

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: Kuka näihin oikein menee...
Nettikoneessahan näitä on pitkät rivit. Halpoja ovat.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Kuka näihin oikein menee...
Tyhmät  ???

Mies Hevosena

  • Vieras
Vs: Kuka näihin oikein menee...
Uutisointiin sisältyy isällinen opetus suosia kotimaista konekauppiasta maksamalla + 70-90 % enemmän kotimaassa olevasta liki 10 v traktorista,eikä missään nimessä lähteä tilailemaan niitä pelkän kuvan perusteella mistään englanneista.

Ainoastaan Suomessa on rehelliset konekauppiaat,ne muut ovatkin sitten kaikki vilungin pelaajia.

montöör

  • Vieras
Vs: Kuka näihin oikein menee...

Hevosmiehen kaltaiselta jobbarilta en ikinä
osta mitään.Tälläkin palstalla myyjät luovat
mielikuvaa,jossa kuvien perusteella voi huoletta
ostaa mitä vaan ja mistä vaan ja etukäteen
maksaminenhan on globaali käytäntö ollu jo
pitkään.hahahahahahahahahahaah
 >:( >:( >:( >:(

realisti

  • Vieras
Vs: Kuka näihin oikein menee...
no niinpä niin... Ei ainakaan vielä baltian kaupassa ole takaiskuja tullut, vaikka suurin etukäteen laitettu rahasumma taisi olla 160 000€. Ei kannata pelotella turhasta, mutta esim. se ettei myyjä suostu ostamaan ulkomailla olevaa konetta omiin nimiin ja sitten myymään alvilla osoittaa että jotain hämärää on. Itse olen tuonut koneita omaan sekä muiden tarpeisiin enkä voi mitään pahaa ulkomaankaupasta sanoa.

montöör

  • Vieras
Vs: Kuka näihin oikein menee...

realisti ymmärsi kaiketi tahallaan väärin
Eihän sillä ole merkitystä mistä (eu)maasta
ostoksia tekee.Kerranelämässä kauppoja
tekevä ei tunne käytäntöjä ja ansa on valmis
Kauppamiehet kyllä tuntevat tavat

realisti

  • Vieras
Vs: Kuka näihin oikein menee...

realisti ymmärsi kaiketi tahallaan väärin
Eihän sillä ole merkitystä mistä (eu)maasta
ostoksia tekee.Kerranelämässä kauppoja
tekevä ei tunne käytäntöjä ja ansa on valmis
Kauppamiehet kyllä tuntevat tavat

en ehkä tahallaan... Sen verran sanoisin ettei kerran elämässä ulkomaankauppoja kannata ylipäänsä tehdä jos ei ole valmis kantamaan riskejä. Kauppatavat on pakko tuntea jotta kauppaa uskaltaa tehdä. Muutaman kerran olen ostanut melko epämääräiseltäkin myyjältä, mutta silloin kauppa tehdään käteisellä ja kone nostetaan heti autoon.

montöör

  • Vieras
Vs: Kuka näihin oikein menee...
Muutaman kerran olen ostanut melko epämääräiseltäkin myyjältä, mutta silloin kauppa tehdään käteisellä ja kone nostetaan heti autoon.

Näin juuri :)

Farmari Arttu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 230
Vs: Kuka näihin oikein menee...
Tämä huijaus on aivan sama kuin ostaisi apulantaa, torjunta-ainetta, polttoöljyä tai sähköä kaikkein kalleimmalla hinnalla ja sitten myisi viljaa kaikkein halvimmalla hinnalla. Valitetaan sitten päälle että ei kannata viljely. Näin käy kun ei ole pelimies, eikä business vainua.

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Kuka näihin oikein menee...
Tää aihe näyttää hauskalta tuossa etusivulla: Kuka näihin oikein menee...  meikäläinen  ;D

En kyllä itekkään ihan heti alkais mitään etu/varausmaksuja makseleen, ulkolaiselle enkä suomalaiselle.

petse69

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10
Vs: Kuka näihin oikein menee...
Kuka puupää ostaa traktorin näkemättä. Itse en ainakaa huoli näkemättä mitään. Uudetkin pyrin koeajamaan ennen kauppojen syntyä.

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Kuka näihin oikein menee...
Itseasiassa meikäläinenkin on näihin "tuontipaskoihin" sotkeutunut... ;D. Omat kokemukset ovat olleet kylläkin erittäin hyviä. Mielestäni esimerkiksi englannista on turha lähteä hakemaan sitä kaikkein halvinta vaihtoehtoa, sillä halpuuteenkin on joku peruste myös siellä. Omat ostokset on olleet niitä keskihintaisia ja ostettu suurilta ja tunnetuilta toimijoilta, ei turkkilaisilta takapihoilta...

Uskoisin, että nämä huijausjutut on näitä nettikoneessa olleita suhteettoman halpoja 5000 - 10000 euron koneita epämääräisillä yhteystiedoilla varustettuna. Kuvat näyttää olleen esimerkiksi jostain jenkkiläisiltä sivuilta.