Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät  (Luettu 18984 kertaa)

Sepedeus

  • Vieras
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Saisikohan lehtipuhaltimella puhallettua pakkaslumen katolta? Ei viitsisi repiä nauloja ja ruuveja katoista pois lapiolla. Kola on vielä pahempi.

Tästä työhuoneen ikkunasta olen tän talvea seurannut kadun toisella puolella olevaa rakennustyömaata. Lehtipuhallin näkyy olevan jokapäiväisessä käytössä, elementtien päältä kun puhaltelevat lumia pois. Tiedä sitten kuinka toimisi kinostuneen lumen kanssa, mutta noin kun on joka aamuinen homma tuossa, niin näkyy pelaavan.

Lehtipuhaltimen voisi ympätä kiinni vaikka maatilakuormaajaan. Saisi traktorin kopista puhallella lumet pois katolta  ;D Tämä vinkkinä ns. konemiehille ja niille joita huimaa.

  Ei lähe puhaltajalla, mutta lapio on hyvä peli. Tänä talvena ei oo lumi tarttunut peltiin. Kun hieman avittaa, niin hyvin tippuu alas. Pitää vaan varoa ettei mee ite mukana.

  Täytyy sanoa ,että jos vakuutusyhtiöt rupee maksamaan näitä romahteluja, niin siitä firmasta kyllä otan vakuutukset pois. Ei huolimattomuutta saa korvata. ;D

Eikös ne vahingot olekin yleensä huolimattomuuttaan aiheutettuja?
Sepekö tekee tahallaan vahinkoja? ;D

   Olen täysin erimieltä. Vahinko on vahinko. Esim. vesivahinko vaatii yllätyksellisyyden. Vesivahinko ei tule pikkuhiljaa.
Jos lunta on satanut kolmekuukautta, niin kyllä on ollut aikaa poistaa se.
   Tahallaan tehty vahinko, josta haetaan korvausta, on vakuutuspetos. Joillekin se on oikein harrastus vakuutuskorvaukset. ;D

  Jk: Kävin taas pudottelemassa lunta katoilta. Eilinen tuisku lisäsi lumikerroksen paksuutta toisella puolella 30 senttimetriä.
Paksuin lumikerros 1,5 metriä. Riittää muutamaksi päiväksi kuntoilua ;D

Viimeksi muokattu: 22.02.10 - klo:14:54 kirjoittanut Sepedeus

perttu1

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 55
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
No nii, päivän kattolumityöt tehty ja lopuksi vielä tuli otettua muutamasta kohtaa näytteitä katolla olevasta lumesta. Painot 210-280 kg/m3 jotenka ei ollenkaan enää tunnu turhalta tuo huhkiminen katolla ;D, tapahtuma paikkana Itä-uusimaa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Mää lapioittin osan omakotitalon kattolumista tänään.

Yllättävän tiivistä oli. Sellaisia iglunrakennustiiliä siitä olis saanu lohkaistua.

200 neliötä kattoa tuli siivottua lumesta. Polveen asti oli lunta.

Viimeksi muokattu: 23.02.10 - klo:14:51 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

sorkkis

  • Vieras
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Minä en , minä odotan .  8)

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Minä en , minä odotan .  8)

sitä että katto putoaa sisään?

sen jälkeen ei tarvii enää lapioida lumia katolta.  ;D ;D

JoHaRa

  • Vieras
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Aika hiton liukasta tuo katolla keikkuminen. Kokeilin eilen huvikseni, mutta maan vetovoima tuntui ylittävän työn vetovoiman. Täytyi luovuttaa.

Mitään turvanaruja en kyllä viritä. Ehkä ajelen Kuopion Claes Ohlsoniin ja investoin sieltä löytyviin supervahvoihin magneetteihin. "Neodenym" vai mikä se ny oli. Pitävät 50 kiloa... teoriassa voisi onnistua  ;D Tai sitten ei. Voi käydä niinkin että jään katolle jumiin pitemmäksikin aikaa.

Ei onnistu tietysti alumiinikatolla.

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Saisikohan lehtipuhaltimella puhallettua pakkaslumen katolta? Ei viitsisi repiä nauloja ja ruuveja katoista pois lapiolla. Kola on vielä pahempi.

Tästä työhuoneen ikkunasta olen tän talvea seurannut kadun toisella puolella olevaa rakennustyömaata. Lehtipuhallin näkyy olevan jokapäiväisessä käytössä, elementtien päältä kun puhaltelevat lumia pois. Tiedä sitten kuinka toimisi kinostuneen lumen kanssa, mutta noin kun on joka aamuinen homma tuossa, niin näkyy pelaavan.

Lehtipuhaltimen voisi ympätä kiinni vaikka maatilakuormaajaan. Saisi traktorin kopista puhallella lumet pois katolta  ;D Tämä vinkkinä ns. konemiehille ja niille joita huimaa.

  Ei lähe puhaltajalla, mutta lapio on hyvä peli. Tänä talvena ei oo lumi tarttunut peltiin. Kun hieman avittaa, niin hyvin tippuu alas. Pitää vaan varoa ettei mee ite mukana.

  Täytyy sanoa ,että jos vakuutusyhtiöt rupee maksamaan näitä romahteluja, niin siitä firmasta kyllä otan vakuutukset pois. Ei huolimattomuutta saa korvata. ;D

Eikös ne vahingot olekin yleensä huolimattomuuttaan aiheutettuja?
Sepekö tekee tahallaan vahinkoja? ;D

   Olen täysin erimieltä. Vahinko on vahinko. Esim. vesivahinko vaatii yllätyksellisyyden. Vesivahinko ei tule pikkuhiljaa.
Jos lunta on satanut kolmekuukautta, niin kyllä on ollut aikaa poistaa se.
   Tahallaan tehty vahinko, josta haetaan korvausta, on vakuutuspetos. Joillekin se on oikein harrastus vakuutuskorvaukset. ;D

  Jk: Kävin taas pudottelemassa lunta katoilta. Eilinen tuisku lisäsi lumikerroksen paksuutta toisella puolella 30 senttimetriä.
Paksuin lumikerros 1,5 metriä. Riittää muutamaksi päiväksi kuntoilua ;D

Onhan sulla ollut aikaa varautua vesivahinkoon. Talon valmistumisesta menee yleensä se 10-20 vuotta ennen kuin putkisto on puhki, eli aikaa olisi ollut uusia putkisto reilusti. Peltikattokin kestää talossa sen 20 vuotta helposti, että kun siihen tulee reikä niin aikaa olisi ollut uusia.

Ei se vesivahinko ole tuolla sepen logiikalla mikään yllätys, jokainen tietää että putket ruostuu(paitsi muoviputket) puhki ajan kanssa.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
tästä on noin kolme viikkoa kun radiossa ( yle puhe ) sanoi paloviranomainen että hän ei tiedä yhtään asuntokiinteistöä jossa olisi katto tullut alas lumen painosta!       missä hän lie asunuut ja vaikuttanut?                   tuo lumien paino on mielenkiintoista siitä syystä että millähän kuormalla on nuo nykyhaalit oikein laskettu kun vuosia sitten tekemäni katos klapeille kantaa yli metrisen nuoskan ja kun katseliun noita muutama vuosi sitten kasutuneita hallinkuvia niin eihän siellä ollut kuin 40- 60 senttiä lunta !       ja minun sötös on ihan perstuntumalla laitettu ja vain kakkosnelosista kasattu väliaikaiseksi,  tavaraa säästäen ( meinas kesken loppua )  ja kevyesti naulaten, -helpompi purkaa aikanaan..

JoHaRa

  • Vieras
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
tästä on noin kolme viikkoa kun radiossa ( yle puhe ) sanoi paloviranomainen että hän ei tiedä yhtään asuntokiinteistöä jossa olisi katto tullut alas lumen painosta!       missä hän lie asunuut ja vaikuttanut?                   tuo lumien paino on mielenkiintoista siitä syystä että millähän kuormalla on nuo nykyhaalit oikein laskettu kun vuosia sitten tekemäni katos klapeille kantaa yli metrisen nuoskan ja kun katseliun noita muutama vuosi sitten kasutuneita hallinkuvia niin eihän siellä ollut kuin 40- 60 senttiä lunta !       ja minun sötös on ihan perstuntumalla laitettu ja vain kakkosnelosista kasattu väliaikaiseksi,  tavaraa säästäen ( meinas kesken loppua )  ja kevyesti naulaten, -helpompi purkaa aikanaan..

Sinä jätit lujuuslaskelmat väliin ja jätit naulauslevyt ostamatta  :D Nämä uudet katot... Ostetut kattotuolit vääntyvät jo nostettaessa piloille. Tai sitten ne asennetaan vähän vinoon ilman kunnon tukia, kaatuvat kuin Kauko-Idän maat dominoteoriassa  ;D

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 66094
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
juu , tunnen yhen joka jäi alle kun poisti yhen laudan välistä !    ei kestänny pystyssä edes kolmen laudan voimin!     lautaa pystyyn katolle ja lumionkelma ei koske meitä!

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Eikö vakuutusyhtiölle makseta siitä, että ne korvaa ne vahingot joita takuu ei korvaa. Ainut mitkä pitäis raakata pois on vakuutuspetokset. Eihän mikään vahinko tapahu jos ei olla huolimattomia joten samaista logikkaa käyttäen vakuutusyhtiön ei pitäisi maksaa mitään. Ja eikö suomeen tarkoitettut ja hyväksyttyt (lopputarkastus) rakennukset pitäisi kestää se lumi mikä talvella tulee. Toki ittekin olen joutunut katolle keikkuu mutta se onkin rakennusvirheen takia.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Saisikohan lehtipuhaltimella puhallettua pakkaslumen katolta? Ei viitsisi repiä nauloja ja ruuveja katoista pois lapiolla. Kola on vielä pahempi.

Tästä työhuoneen ikkunasta olen tän talvea seurannut kadun toisella puolella olevaa rakennustyömaata. Lehtipuhallin näkyy olevan jokapäiväisessä käytössä, elementtien päältä kun puhaltelevat lumia pois. Tiedä sitten kuinka toimisi kinostuneen lumen kanssa, mutta noin kun on joka aamuinen homma tuossa, niin näkyy pelaavan.

Lehtipuhaltimen voisi ympätä kiinni vaikka maatilakuormaajaan. Saisi traktorin kopista puhallella lumet pois katolta  ;D Tämä vinkkinä ns. konemiehille ja niille joita huimaa.

  Ei lähe puhaltajalla, mutta lapio on hyvä peli. Tänä talvena ei oo lumi tarttunut peltiin. Kun hieman avittaa, niin hyvin tippuu alas. Pitää vaan varoa ettei mee ite mukana.

  Täytyy sanoa ,että jos vakuutusyhtiöt rupee maksamaan näitä romahteluja, niin siitä firmasta kyllä otan vakuutukset pois. Ei huolimattomuutta saa korvata. ;D

Eikös ne vahingot olekin yleensä huolimattomuuttaan aiheutettuja?
Sepekö tekee tahallaan vahinkoja? ;D

   Olen täysin erimieltä. Vahinko on vahinko. Esim. vesivahinko vaatii yllätyksellisyyden. Vesivahinko ei tule pikkuhiljaa.
Jos lunta on satanut kolmekuukautta, niin kyllä on ollut aikaa poistaa se.
   Tahallaan tehty vahinko, josta haetaan korvausta, on vakuutuspetos. Joillekin se on oikein harrastus vakuutuskorvaukset. ;D

  Jk: Kävin taas pudottelemassa lunta katoilta. Eilinen tuisku lisäsi lumikerroksen paksuutta toisella puolella 30 senttimetriä.
Paksuin lumikerros 1,5 metriä. Riittää muutamaksi päiväksi kuntoilua ;D

Onhan sulla ollut aikaa varautua vesivahinkoon. Talon valmistumisesta menee yleensä se 10-20 vuotta ennen kuin putkisto on puhki, eli aikaa olisi ollut uusia putkisto reilusti. Peltikattokin kestää talossa sen 20 vuotta helposti, että kun siihen tulee reikä niin aikaa olisi ollut uusia.

Ei se vesivahinko ole tuolla sepen logiikalla mikään yllätys, jokainen tietää että putket ruostuu(paitsi muoviputket) puhki ajan kanssa.

   Tuollaisiin arvioihin putkiston kestämisestä en ota kantaa. Korkeintaan että osoittaa vaan sitä korkeaa kotimaista laatua.

 JK: suomessa on vielä 100 vuotta vanhoja peltikattoja jotka pitää vettä. Ruukin pelti ruostuu 15 vuodessa.
50 luvulla tehdyt lämmitysputkistot ovat vielä käyttökelpoisisa. 70 luvulla tehdyt täytyy uusia.

maanviljelija

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4350
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Eikö vakuutusyhtiölle makseta siitä, että ne korvaa ne vahingot joita takuu ei korvaa. Ainut mitkä pitäis raakata pois on vakuutuspetokset. Eihän mikään vahinko tapahu jos ei olla huolimattomia joten samaista logikkaa käyttäen vakuutusyhtiön ei pitäisi maksaa mitään. Ja eikö suomeen tarkoitettut ja hyväksyttyt (lopputarkastus) rakennukset pitäisi kestää se lumi mikä talvella tulee. Toki ittekin olen joutunut katolle keikkuu mutta se onkin rakennusvirheen takia.

Tässä olen samaa mieltä. Onhan nuo tulvavahingotkin tulossa vakuutuksin korvattavaksi. Mielestäni korvaukset pitäisi maksaa valtion koska nämä määräykset on viranomaisten hyväksymiä eikä laittaa vakuutusyhtiöiden eli vakuutuksenottajien maksettaviksi.
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Sepedeus

  • Vieras
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Eikö vakuutusyhtiölle makseta siitä, että ne korvaa ne vahingot joita takuu ei korvaa. Ainut mitkä pitäis raakata pois on vakuutuspetokset. Eihän mikään vahinko tapahu jos ei olla huolimattomia joten samaista logikkaa käyttäen vakuutusyhtiön ei pitäisi maksaa mitään. Ja eikö suomeen tarkoitettut ja hyväksyttyt (lopputarkastus) rakennukset pitäisi kestää se lumi mikä talvella tulee. Toki ittekin olen joutunut katolle keikkuu mutta se onkin rakennusvirheen takia.

Tässä olen samaa mieltä. Onhan nuo tulvavahingotkin tulossa vakuutuksin korvattavaksi. Mielestäni korvaukset pitäisi maksaa valtion koska nämä määräykset on viranomaisten hyväksymiä eikä laittaa vakuutusyhtiöiden eli vakuutuksenottajien maksettaviksi.

  En ole perehtynyt asiaan ,mutta onko millään yhtiöllä rakennusten lumivahinkovakuutusta ? ;D

Viimeksi muokattu: 23.02.10 - klo:14:17 kirjoittanut Sepedeus

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7122
Vs: HÄLYTYS välittömästi töihin, viljelijät
Mää lapioittin osan omakotitalon kattolumista tänään.

Yllättävän tiivistä oli. Sellaisia iglunrakennustiiliä siitä olis saanu lohkaistua.

Navetan katolla keikuin tänään,maitohuoneen ja pannuhuoneen kohdalla elintasosiipi joka loivemmalla kattokulmalla. Lunta ei mitään hirveitä määriä täällä,mutta eka kertaa itse katolla lunta pudottelemassa joten tulipahan koettua sekin. Eilen oli tappava viima kun kävin kokeilemassa, tänään -17´c ja kuin kesäkelissä olisi ollut,aurinko paistaa ja hiki virtasi ;D

Kuinkahan onnistuisi hallin lämmittäminen ,kannattaako kokeilla seuraavalla lauhemmalla kelillä. Pudottaako lumet kun masterilla tohottaa hallia lämpimäksi, vai tuleeko katastrofi lumen jäätyessä kattoon kiinni? Tuollainen lähes +10´c luulisi olevan mahdollista pikkupakkasellakin katonrajassa, lämpö karkaa kylmässäkin hallissa ihan oikeaan osoitteeseen :)
"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)