Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljatiloilla jaksetaan  (Luettu 17980 kertaa)

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Viljatiloilla jaksetaan
köyhyysrajanahan tonni kuussa 8) afrikassa euro päivässäsul menee todella hyvin ko saat liksaa ton 2500€/kk ja tuet päälle mitä sää valitat 8)
Se on per kulutusyksikkö. Nelihenkisessä perheessä jo 2000€ netto/kk
http://tilastokeskus.fi/til/tjt/2007/tjt_2007_2009-05-20_tau_021_fi.html
Jos tunnelin päässä näkyy valoa...se on juna.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Mahdetaankohan me Luomujussin kanssa olla ollenkaan saman ammatin harjoittajia? Itse en ainakaan tuosta tunnista omaa maatalousyrittäjyyttäni. Että tulot 100% varmoja? Saattaa olla jos tulot koostuvat pääasiassa tuista mutta muussa tapauksessa tulot eivät todellakaan ole 100% varmoja, menot sen sijaan aika usein valitettavasti kyllä. Tuloista voi eri syistä jäädä saamatta aika paljonkin. Mutta että ainakaan minä en voi hankkia koneita yhtään millään muulla kuin kannattavuusperusteella mutta ehkä noilla pohjoisen tuilla ei niin tarvitse sitten laskeskella turhia?

Oletko nyt aivan varma siitä että olet tukihakemuksiasi täyttäessäsi samalla viivalla minun koneyrittäjäkaverini kanssa, ei taida kovinkaan useasti tarjoukset urakkakilpailuun tärpätä. Koneiden hankinta on siis helpointa sillä jolla tulot ovat vakaalla pohjalla.

Viimeksi muokattu: 22.02.10 - klo:21:44 kirjoittanut Luomujussi

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Niissä sivuansioissa moni tienaa paremmin kuin omissa hommissa ja mikäs niitä on tehdessä kun koneet saa verotuksessa maatalouden poistoiksi. Tästä moni oikea koneurakoitsija katkera. Kuten todettua, tuottoisiin sivuansioihin jyväjampalla tosi hyvät edellytykset.
[/quote]

juuson kans eka kerta yhtä mieltä

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mahdetaankohan me Luomujussin kanssa olla ollenkaan saman ammatin harjoittajia? Itse en ainakaan tuosta tunnista omaa maatalousyrittäjyyttäni. Että tulot 100% varmoja? Saattaa olla jos tulot koostuvat pääasiassa tuista mutta muussa tapauksessa tulot eivät todellakaan ole 100% varmoja, menot sen sijaan aika usein valitettavasti kyllä. Tuloista voi eri syistä jäädä saamatta aika paljonkin. Mutta että ainakaan minä en voi hankkia koneita yhtään millään muulla kuin kannattavuusperusteella mutta ehkä noilla pohjoisen tuilla ei niin tarvitse sitten laskeskella turhia?

Oletko nyt aivan varma siitä että olet tukihakemuksiasi täyttäessäsi samalla viivalla minun koneyrittäjäkaverini kanssa, ei taida kovinkaan useasti tarjoukset urakkakilpailuun tärpätä. Koneiden hankinta on siis helpointa sillä jolla tulot ovat vakaalla pohjalla.
Het perä toinen kerta.

mah

• Vieras

Niissä sivuansioissa moni tienaa paremmin kuin omissa hommissa ja mikäs niitä on tehdessä kun koneet saa verotuksessa maatalouden poistoiksi. Tästä moni oikea koneurakoitsija katkera. Kuten todettua, tuottoisiin sivuansioihin jyväjampalla tosi hyvät edellytykset.

juuson kans eka kerta yhtä mieltä
[/quote]

Käy muuten luomujussin kone"yrittäjä"kaverikin rikastumaan, jos sille joskus joku kertoo että sekin vois koneensa verotuksessa vähentää, monet muut koneyrittäjät niin jo tekee... ;D

Neke

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Nimenomaan. Ja itsellä ainakin tukien osuus tuloista on sellainen että ei voida sanoa että tulot vakaalla pohjalla ja kaikki muut tulot/menot riippuvatkin sitten monesta jutusta kuten miten navetassa tulee erilaisia vastoinkäymisiä, paljonko kuivuus verottaa nurmisatoa tai viljasatoa jne kaikkea hauskaa. Että sanoisin että tällä tukitasolla ei voida puhua että tulot 100% varmalla pohjalla mutta tosiaan tilanne voi siellä pohjoisessa olla toisenlainen.

Milko,monesko polvi maidontuotannossa??

mah

• Vieras

Tuossa jorinassa ei oo kyllä järkeä....Samalla logiikalla vois kadehtia kaikkia tukijuiseja. Toisaalta...Tuohon mitä luomujussi sanoo maattomasta koneyrittäjästä, vois rinnastaa eteläsuomalaisen maitoviiksen....

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Ei niitä kannata hankkia sen takia että olisi tekemisen iloa tappiolla ::) Mene jo nukkumaan, yöllä monesti vaikeatkin asiat saattavat selvitä kun alitajunta tekee töitä :-*

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllähän se hallissa seisova viljatilan "kuutonen" on aikast lailla edullisempi varustaa lumitöihin verrattuna maattomaan yrittäjään..

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Kyllähän se hallissa seisova viljatilan "kuutonen" on aikast lailla edullisempi varustaa lumitöihin verrattuna maattomaan yrittäjään..

Miksi tarttis varustaa? Tyhjän saa tahkoomattakin.
Kui mää ain olen paras?

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Jos aurata meinaa, niin täytyy olla se vinoetuaura..
Etunostolaitehan on jo painopuntin kannattelua varten..
Kyllä aurauksesta tiliä tekee, jos on ylimääräistä aikaa kauranhoidolta, jos on se kuutonen jo tallissa..
viistoista euroa kilometri.. Viidenkymmenen kilsan lenkki normi työpäivässä ja voi vaan ihmetellä mistä näitä senttejä oikeen tulee ;D
Neljä lenkkiä vastaa rekkakuormaa rahakauraa..

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
[/quote]
Jos aurata meinaa, niin täytyy olla se vinoetuaura..
Etunostolaitehan on jo painopuntin kannattelua varten..
Kyllä aurauksesta tiliä tekee, jos on ylimääräistä aikaa kauranhoidolta, jos on se kuutonen jo tallissa..
viistoista euroa kilometri.. Viidenkymmenen kilsan lenkki normi työpäivässä ja voi vaan ihmetellä mistä näitä senttejä oikeen tulee ;D
Neljä lenkkiä vastaa rekkakuormaa rahakauraa..
[/quote]

Toimii tuo paikkakunnilla missä on rehti tarjouskilpailu.

Täällä auraukset tekee kunnallispoliitikko mikä pääsee itte kattomaan tarjoukset ja laittaa sen mukaan itte hinnan.
Kui mää ain olen paras?

maanviljelija

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Taksikuljetuksia pitäisi myös jokaisen saada tehdä. Nythän taksiyrittäjät on suojattu kilpailulta ja hinnat poskettomat. Kilpailu sentään toimii koneyrittäjyydessä. Takseilla olisi kuitenkin kilpailuetu kun voivat hankkia auton verottomasti.

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco

Toimii tuo paikkakunnilla missä on rehti tarjouskilpailu.

Täällä auraukset tekee kunnallispoliitikko mikä pääsee itte kattomaan tarjoukset ja laittaa sen mukaan itte hinnan.

hiano systeemi,viimeks kun olin tarjoomuksia tutkimassa niin joka alueelle oli yksi tarjoaja.Kaikki valittiin.
Hinnat oli kyllä halpoja silti.Nykytilannetta en tiedä.
Lumimiehet meinaa kuolla sukupuuttoon meilläpäin.

Aulis Anttila

• Vieras
...ja kohta on rahaa...
Raisio on tällä viikolla aloittanut tulevan syksyn uuden sadon hintojen noteeraukset kiinteähintaisille sopimuksille. Tällä viikolla noteeraukset ovat seuraavat: mallasohra 110 euroa/tonni.  ;D ;D ;D ;D