Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Viljatiloilla jaksetaan  (Luettu 17976 kertaa)

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Viljatiloilla jaksetaan
Tosiasihan on, jotta suurimmalla osaa viljatiloilla tehdään sivutoimeentuloja ja vuoden työtunneista kertyy määriä, joista kotoeläintilat näkevät vain märkiä päiväunia ja huom. sivutienistit ilman yhteiskunnan maksamaa työvoimaa.

Timon

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Aikoinaan,kun vedin hirsiveistokurssin naapuripitäjässä,oli tusinan verran osanottajia.Kaikki olivat maidontuottajia.Kertoo joko asenteesta tai vähistä töistä.Yhtäkään sika- tai viljamiestä (-naista) ei osallistunut...

icefarmer

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • vastustan
Aikoinaan,kun vedin hirsiveistokurssin naapuripitäjässä,oli tusinan verran osanottajia.Kaikki olivat maidontuottajia.Kertoo joko asenteesta tai vähistä töistä.Yhtäkään sika- tai viljamiestä (-naista) ei osallistunut...
mitä sitä ite, komentaa akkaa työn syrjään :D
Kaiken sen minkä Italian mafia joutuu tekemään laittomasti voi Suomessa tehdä laillisesti...

kaivaja

• Agronetin kehitysryhmä
  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Viljatilalliset ei tarvitse lisäansioita ;)Maitomiesten on jostain saatava rahaa velkojen maksuun :'(

JoHaRa

• Vieras
Tosiasihan on, jotta suurimmalla osaa viljatiloilla tehdään sivutoimeentuloja ja vuoden työtunneista kertyy määriä, joista kotoeläintilat näkevät vain märkiä päiväunia ja huom. sivutienistit ilman yhteiskunnan maksamaa työvoimaa.

Voi pitää paikkansa... Itsellä työtunnit viime vuonna 4200 tuntia ja "viljatilallisia" tässä ollaan  ;D

maraani

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa

Voi pitää paikkansa... Itsellä työtunnit viime vuonna 4200 tuntia ja "viljatilallisia" tässä ollaan  ;D
Ei huono. Mää oon kuvitellu, että teen paljon töitä, mut määhän oon ihan vastaantulija tuohon verrattuna. Maitotilalla+palkkatöissä tilan ulkopuolella yhteensä ehkä 3000 tuntia vuodessa. Tähän laskin 15 päivää tekemättä mitään vaikka täysiä rokulipäiviä (=en ollu kotona) oli ehkä viis. Tosin pelkkiin työmatkoihinkin menee vuodessa 300 tuntia.
Melkoista rämpimistä välillä, mutta parhaansa tehden ja kovasti yrittäen. Onnistuminen palkitsee. 1966 - 2016 and counting...

JoHaRa

• Vieras

Itse asiassa... nuo olivat vuoden 2008 tunnit. Viime vuonna ei ollut kuin 3550h. Ilmankos olenkin lihonut.

Shrek

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Voi helkkari. Itse olen kerran tehnyt 4500h vuoden aikana. Niistä tuli vielä kolmen viimeisen kuukauden aikana 400h/kk. Minulla oli ainakin sellainen olo että toinen jalka on jo haudassa...  :-\

Nykyinen 2500h vuodessa on ihan tarpeeksi.
"Ajatelkaapa niitä kaikkia Fordin omistajia jotka eräänä päivänä haluavat oikean auton..."
 John Dodge, 1914

http://www.youtube.com/watch?v=vVXIK1xCRpY
http://www.youtube.com/watch?v=FMUf2qmSzvE

apilas

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • fendt parkissa

Voi helkkari. Itse olen kerran tehnyt 4500h vuoden aikana. Niistä tuli vielä kolmen viimeisen kuukauden aikana 400h/kk. Minulla oli ainakin sellainen olo että toinen jalka on jo haudassa...  :-\

Nykyinen 2500h vuodessa on ihan tarpeeksi.

aukil menee kakka housuun jo lukies noit tuntimääriä ;D
Miksi kaikki jotka ovat erimieltä kanssani ovat idiootteja?

koponen

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
aukil menee kakka housuun jo lukies noit tuntimääriä

Minusta tuntuu että juttujen hajusta päätellen se istuu kokoajan kakat housuissa ;D ;D ;D ;D
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Eemeli puhuu asiaa.
Kyyyllä se vain työstä käy kaurannoutuauton oottelukin. Monasti saattaa joutua oottelemaan monta kuukautta kaupanteon jäläkiin. 24/7 niinsanotusti. Siihen kun ynnätään 8 tunnin päivittäinen työaika palkkatyöstä niin kauranhoitaja työskentelee 32 tuntia vuorokaudessa. On siinä vaan tissinhoitajilla äimistelemistä. :o
[/quote]

Tota määkin olen koettanut tähdentää. Kauranhoito on raskasta ja ympärivuotista raadantaa.
Kui mää ain olen paras?

Eemeli

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Muistit kai vielä huomioida maastullin lukemisenkin työajaksi.

Niinhän tissinkoittajatkin tekevät,jotta saavat ne """""armottomat""""" työtunnit.

Ja varmari-folfon ostoesitteiden plaraaminenkin on mitä julminta työtä.

Viimeksi muokattu: 18.02.10 - klo:16:13 kirjoittanut Eemeli

mah

• Vieras
Valtavat työtunnit ja niillä kehuminen osoittaa vain sen, että ammatinvalintatunneilla on yläasteella nukuttu. ;D

rööri-roope

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Valtavat työtunnit ja niillä kehuminen osoittaa vain sen, että ammatinvalintatunneilla on yläasteella nukuttu. ;D

****** Nimenomaan. Minä ainakin olen aina pyrkinyt saamaan maksimimäärän euroja minimimäärällä työtunteja.  ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
In vino veritas