Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onko Fendt paras vai mikä on parempi  (Luettu 39034 kertaa)

maito paroni

  • Vieras
Aina joskus olen kuullut sanottavan että fendt on traktori ja toiset halpoja kopioita.omat työni olen tehnyt vanhemmilla traktoreilla ja saanut nejoten kuten tehtyä.siksipä olen ajatellut että mikä fendtissä on niin hyvää ja ylivoimasta että kallis hinta on perusteltua.mitä lisäarvoa tuo kynnänkö pellon 20000 fiatilla tai 100000 variolla.antakaapa tulla näkemyksiä.ja myöskin mikä on teidän mielestänne ylivoimainen traktori.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Aina joskus olen kuullut sanottavan että fendt on traktori ja toiset halpoja kopioita.omat työni olen tehnyt vanhemmilla traktoreilla ja saanut nejoten kuten tehtyä.siksipä olen ajatellut että mikä fendtissä on niin hyvää ja ylivoimasta että kallis hinta on perusteltua.mitä lisäarvoa tuo kynnänkö pellon 20000 fiatilla tai 100000 variolla.antakaapa tulla näkemyksiä.ja myöskin mikä on teidän mielestänne ylivoimainen traktori.
ihan mikä tahansa, kunhan vain ei ole fretti.. hätätilassa käy jopa mansikki tai valumöltti  ::)
ja pohjoiset päälle..

Teroman

Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi

Fendt on aikas hyvä

Renault myös ja Zetor
 8)

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Aina joskus olen kuullut sanottavan että fendt on traktori ja toiset halpoja kopioita.omat työni olen tehnyt vanhemmilla traktoreilla ja saanut nejoten kuten tehtyä.siksipä olen ajatellut että mikä fendtissä on niin hyvää ja ylivoimasta että kallis hinta on perusteltua.mitä lisäarvoa tuo kynnänkö pellon 20000 fiatilla tai 100000 variolla.antakaapa tulla näkemyksiä.ja myöskin mikä on teidän mielestänne ylivoimainen traktori.

Vanhallakin Fendtillä teet työsi ylivoimaisesti tehokkaammin, taloudellisemmin, mukavammin
ja uudella suorastaan nautit työn tekemisestä  ;D

Fendtillä kun ajaa niin se on kuin palkka hyvin tehdystä työstä, Von Fendtin kuolemattomia
sanoja lainatakseni  8)
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

maito paroni

  • Vieras
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Eikö käytetynkin hinnalla saa uuden valtterin ja pari masseria.

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Aina joskus olen kuullut sanottavan että fendt on traktori ja toiset halpoja kopioita.omat työni olen tehnyt vanhemmilla traktoreilla ja saanut nejoten kuten tehtyä.siksipä olen ajatellut että mikä fendtissä on niin hyvää ja ylivoimasta että kallis hinta on perusteltua.mitä lisäarvoa tuo kynnänkö pellon 20000 fiatilla tai 100000 variolla.antakaapa tulla näkemyksiä.ja myöskin mikä on teidän mielestänne ylivoimainen traktori.

Vanhallakin Fendtillä teet työsi ylivoimaisesti tehokkaammin, taloudellisemmin, mukavammin
ja uudella suorastaan nautit työn tekemisestä  ;D

Fendtillä kun ajaa niin se on kuin palkka hyvin tehdystä työstä, Von Fendtin kuolemattomia
sanoja lainatakseni  8)
ihan niinku työnäytöksissä, vai mitä oikein tarkoitit sillä hyvin tehdyllä työllä..  ::)
jos kuski ihan omaa tyhmyyttään ajaa esittely noukkarin tukkoon, niin fretti on sille kuskille oikea lakkoli..
 ;D ;D
ja pohjoiset päälle..

kaenuunkeisari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 515
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Kyllä se kun 2000 h vuojessa istuu rattorin hytässä niin joillakin asijoilla alkaa olla merkitystä. Ja tätä kun jatkaa  seuraavat 20-vuotta niin jo terveydellisetkin syyt yksi hyvä syy.

Juu usko pois onse fentti toiseksi paras kun sitä parasta ei ole viel tehty

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Aina joskus olen kuullut sanottavan että fendt on traktori ja toiset halpoja kopioita.omat työni olen tehnyt vanhemmilla traktoreilla ja saanut nejoten kuten tehtyä.siksipä olen ajatellut että mikä fendtissä on niin hyvää ja ylivoimasta että kallis hinta on perusteltua.mitä lisäarvoa tuo kynnänkö pellon 20000 fiatilla tai 100000 variolla.antakaapa tulla näkemyksiä.ja myöskin mikä on teidän mielestänne ylivoimainen traktori.
Lompakkosi kannalta ajateltuna jos työt vain tullee tehdyksi, niin ei mikään. Ylivoimaisin traktori on se, jolla saat tarvittavat työsi tehtyä mahdollisimman edullisesti (e/h) ergonomiaa nyt ihan täysin unohtamatta..

Viimeksi muokattu: 17.02.10 - klo:22:32 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

nuffieldmaster

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1719
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Aina joskus olen kuullut sanottavan että fendt on traktori ja toiset halpoja kopioita.omat työni olen tehnyt vanhemmilla traktoreilla ja saanut nejoten kuten tehtyä.siksipä olen ajatellut että mikä fendtissä on niin hyvää ja ylivoimasta että kallis hinta on perusteltua.mitä lisäarvoa tuo kynnänkö pellon 20000 fiatilla tai 100000 variolla.antakaapa tulla näkemyksiä.ja myöskin mikä on teidän mielestänne ylivoimainen traktori.

Vanhallakin Fendtillä teet työsi ylivoimaisesti tehokkaammin, taloudellisemmin, mukavammin
ja uudella suorastaan nautit työn tekemisestä  ;D

Fendtillä kun ajaa niin se on kuin palkka hyvin tehdystä työstä, Von Fendtin kuolemattomia
sanoja lainatakseni  8)

Wanha venttiili maksaa enempi kuin sikahintaiset 805 valmetit. Valmetia 3-4 kertaa halvemmalla, siis muutamalla tonnilla saa jo nelivetoisen Leylandin. Saman ikäluokan ja kokoluokan koneilla ei nykypäivänä hirveitä tehdä, joten miten hintaero voidaan selittää?  Mieluummin minä ajan tuolla viidentonnin nelikkoleukulla kuin 15 000 € fendillä, 3 kertaa vähemmän pääomia kiinni eikä ole varaosissakaan fendt lisää.

Naapurin 930:seen maksaa korkeapainepumppu yhtä paljon kuin minun leukku  ;D   Ja kolmas menossa, eka meni takuuseen, edellinen ei ja tänään kuulin, että kolmas oli paukahtanu maanantaina. Tosin hakkurin edessä sen läpi menee noin 700 litraa päivässä joten kysyy sutturoilta (vaikka ventissä ylivoimaasia kuulema ovatkin, on ventin tankin roskatkin ylivoimaasia, valmetissahan ne ei toimisi ollenkaan, ne menisi pumpusta läpi) kapasiteettia. 

Toisilla hommat on eri tasolla, joten vertailukelpoisuutta on vaikea todentaa.

En kuitenkaan näe ventin jumalatonta hinnoittelua mitekään tarkoituksenmukaisena, esim. jos katsoo sitä sisudiisel mallistoa. Hinnotelleet ihtensä kyllä aika pahasti mettään. Tekniikka kun ei kuitenkaan ole sinällään enää mitään innovatiivista ja uutta.

Sopiva lausahdus taitaisikin ventin kohalta olla: Fendt, Kun oma ei riitä.

It's only hjuumor, too not teik it seriousli.

Ja seuraavassa linkissä salanauhoitettu ventin miehen omahuoltokokeilu kun ei kerenneet huoltomiehet paikalle, vai oisko Teroman rellua huoltamassa : http://www.youtube.com/watch?v=jWB3csjpsqI
 


Markkinoiden Wahwimmat Wieska -lumilingot saat Kuuksenvaarasta parhaimpaan hintaan!
040-7306421  SOITA!  https://www.youtube.com/watch?v=IbiCOqk3fho

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Aina joskus olen kuullut sanottavan että fendt on traktori ja toiset halpoja kopioita.omat työni olen tehnyt vanhemmilla traktoreilla ja saanut nejoten kuten tehtyä.siksipä olen ajatellut että mikä fendtissä on niin hyvää ja ylivoimasta että kallis hinta on perusteltua.mitä lisäarvoa tuo kynnänkö pellon 20000 fiatilla tai 100000 variolla.antakaapa tulla näkemyksiä.ja myöskin mikä on teidän mielestänne ylivoimainen traktori.

Vanhallakin Fendtillä teet työsi ylivoimaisesti tehokkaammin, taloudellisemmin, mukavammin
ja uudella suorastaan nautit työn tekemisestä  ;D

Fendtillä kun ajaa niin se on kuin palkka hyvin tehdystä työstä, Von Fendtin kuolemattomia
sanoja lainatakseni  8)

Toisilla hommat on eri tasolla, joten vertailukelpoisuutta on vaikea todentaa.
Eikös sijoitetun pääoman tuotto ole aika vertailukelpoista keskenään? 200 000 e jaettuna tuotolla on jotain vastaan 100 000 e jaettuna samalla tuotolla? Mitä se ventti tuottaa enemmän? Maksaako joku urakoinnista enemmän kun se tehdään ventillä, lypsääkö lehmä paremmin venttirehulla vai kasvaako kaura kohisten kun ventti seisoo pellonreunalla?? Ergonomia, mukavuus ja uskottavuus ovat myös kovia arvoja, tässä esimerkissä ne maksavat 100 000 euroa, isännän omasta pussista..

Viimeksi muokattu: 17.02.10 - klo:23:10 kirjoittanut supersammakko

Nothing is Something Worth Doing

Mäksä

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 489
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Lainaus
Eikös sijoitetun pääoman tuotto ole aika vertailukelpoista keskenään? 200 000 e jaettuna tuotolla on jotain vastaan 100 000 e jaettuna samalla tuotolla? Mitä se ventti tuottaa enemmän? Maksaako joku urakoinnista enemmän kun se tehdään ventillä, lypsääkö lehmä paremmin venttirehulla vai kasvaako kaura kohisten kun ventti seisoo pellonreunalla?? Ergonomia, mukavuus ja uskottavuus ovat myös kovia arvoja, tässä esimerkissä ne maksavat 100 000 euroa, isännän omasta pussista..


Niinpä. Minä en ainakaan maksaisi erkonoomiasta "edes" 100 000€. Kun ei ne 50 000-100 000€:n koneetkaan mitään kivirekiä ole ajettavuudeltaan. Eikä tuo 30:n käytetty konekaan niin huonolta tunnu ajaa, etteikö sillä voisi töitä tehdä. Ja kun mahdollisen palkan päälle ei kuitenkaan makseta mitään fendt lisää.

Astral

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1163
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Ottakaa nyt huomioon että tollasesta 150t€ Fendtistä saa vielä vaihdossa pitkän ajan jälkeen saman rahan ku se arvoton massikka, jontikka tai vallu on maksanu uutena.

Kyllä meillä ainakin _kaikki_ kulut huomioiden Fendt oli paras hankinta traktoriksi. Nykyään tulee tunteja niin vähän että vaihtu sellaseen punakuoriseen Varioon.

Peurajussi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3270
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Aika jännä että vaikka Fendt tuntuu hinnoitelleen ittensä pihalle, niin monella muulla merkillä hinnat ovat nousseet viime vuosina hurjasti. Hyvin varusteltuna ei 110 heppaista nelikkoa kuormaimella tahdo saada alle 100 tonnin.

Lisäksi aika jännää että ylipäänsä vielä pitää taistella siitä, mikä on paras. Vehkeissä on ominaisuuksia, joihinkin töihin eräät sopii paremmin kuin toiset. Käyttötarkoitus, oma lapanen ja ennen muuta huollon toimivuus mielestäni ratkaisee.


Zetor vois olla kiinnostava n. 100hp luokassa, jos ajoa alle 1000 tuntia vuodessa.

Viimeksi muokattu: 18.02.10 - klo:09:46 kirjoittanut Peurajussi

Someone´s  gotta be prick and tell true things aloud

Jos nainen on kaunis alasti, on hän sitä myös vaatteet päällä

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
Voihan se ventti olla monessa asiassa ylivoimainen mutta on siinä puutekin, ajovoimanotto. Tietty onhan se niissä pienissä mutta kun ne on niitä postinhaku koneita. Valitettavasti se on tuo vallumöntti ja setori jossa se löytyy isommissa teholuokissa. ;D

realisti

  • Vieras
Vs: Onko Fendt paras vai mikä on parempi
fendtin olisin ehkä laittanut jos: myyjä olisi ollut asiakasystävällisempi, siinä olisi ollut jokin tärkeä ominaisuus mitä muissa ei ole, jos hinta olisi ollut 30 000€ edullisempi.

Näistä johtuen huhtikuussa tilallemme on tulossa uusi massey ferguson 7485 dynaVT