Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe tehostimen pumput  (Luettu 3583 kertaa)

sorkkis

• Vieras
tehostimen pumput
Paljonko irtoaa ohjautehostimien pumpuista tehoa , siis painetta ja litraa minuutissa .

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: tehostimen pumput
Pumppuja on monia tyyppejä. Hammaspyöräpumppu pääsee yleensä vajaan parinsadan baarin paineeseen mutta tehostimessa harvinainen. Silloinkin paineesta käytössä usein vaan muutama kymmenen baaria yleensä. Paine voi olla sisäisellä ylipaineventtiilillä rajattukin jolloin se ei ehkä kestäisikään kovempaa painetta.
  Paine on harvoin tehostimissa korkea ja tuottokin voi olla mitä sattuu. Jossain muussa sovelluksessa kestävyyskin saattaa olla mitä sattuu. Jos jotain rakentaa niin uusi pumppu hyllystä, silloin tietää mitä saa ja tarvittaessa kauppias neuvoo.
 Itse olen etsinyt jo pitkään mäntäpumppua jonka tuotto olisi 1cm3/kierros. Painetta pitäisi lähteä 500baaria. Pyörittäisin akkuporakoneella ja käyttäisin letkuprässiä. Uutta ei ole tullut mietittyä enempiä kun hinnaksi yhdessä paikassa kerrottiin reilu tonni...

sorkkis

• Vieras
Pumppuja on monia tyyppejä. Hammaspyöräpumppu pääsee yleensä vajaan parinsadan baarin paineeseen mutta tehostimessa harvinainen. Silloinkin paineesta käytössä usein vaan muutama kymmenen baaria yleensä. Paine voi olla sisäisellä ylipaineventtiilillä rajattukin jolloin se ei ehkä kestäisikään kovempaa painetta.
  Paine on harvoin tehostimissa korkea ja tuottokin voi olla mitä sattuu. Jossain muussa sovelluksessa kestävyyskin saattaa olla mitä sattuu. Jos jotain rakentaa niin uusi pumppu hyllystä, silloin tietää mitä saa ja tarvittaessa kauppias neuvoo.
 Itse olen etsinyt jo pitkään mäntäpumppua jonka tuotto olisi 1cm3/kierros. Painetta pitäisi lähteä 500baaria. Pyörittäisin akkuporakoneella ja käyttäisin letkuprässiä. Uutta ei ole tullut mietittyä enempiä kun hinnaksi yhdessä paikassa kerrottiin reilu tonni...

Entäs jos laitan isonstarttimoottorin pyörittämään tarktorin öljypumppua niin toimeisko ?

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Entäs jos laitan isonstarttimoottorin pyörittämään tarktorin öljypumppua niin toimeisko ?
Ei toimi eikä kannata. Hae jostain hajottamolta kuormurin telinnostinkoneikko niin on samassa paketissa pieni säiliö, pieni pumppu ja hyvät vääntöominaisuudet omaava 24v moottori. Samassa paketissa voi tulla neljäkin sähköventtiiliä. Parisataa baaria lähtee painetta ja useita litroja minuutissa tuottoa. Tosi kätevä paketti paikalliskäyttöön tai autoon.

bdr-529

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Takalaita nostimissa kans paljo noita edellä kaivattuja ominaisuuksia.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

sorkkis

• Vieras
Saattais toimii paremmin .

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Neljällä lohkolla olevat on yleensäkin juuri noita.

sorkkis

• Vieras
Neljällä lohkolla olevat on yleensäkin juuri noita.
Mistä kannattais kysellä .

mikasep

• Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:

Aika hurja on paine... ei ihan tavan hydraulipumpuista taida tuohon olla. Dieselin ruiskupumpusta voisi saada tuollaisen kehiteltyä. Entäs paineilma-rasvarässi? Laadukkaampi rässi niin saattaisi pysyä paksuhko öljykin vaseliinin tapaan männän takana ;D Pitäisi olla joku venttiili joka nytkyttäisi sitä mäntää edestakaisin. Saisit paineilmakäyttöisen letkuprässin... ;D

Mika

rene

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:

Aika hurja on paine... ei ihan tavan hydraulipumpuista taida tuohon olla. Dieselin ruiskupumpusta voisi saada tuollaisen kehiteltyä. Entäs paineilma-rasvarässi? Laadukkaampi rässi niin saattaisi pysyä paksuhko öljykin vaseliinin tapaan männän takana ;D Pitäisi olla joku venttiili joka nytkyttäisi sitä mäntää edestakaisin. Saisit paineilmakäyttöisen letkuprässin... ;D

Mika
Joo on kova paine. Tuossa on käsipumppu jolla prässiä käytetään, painemittarin liitin tuohon ja tosiaan tuo 500 baaria on sellainen että yhtään ei siitä ole varaa pudottaa. Tuohan on kannettava kampe mutta hankalan mallinen ja jos letku on koneessa jossain ahtaassa paikassa niin ei onnistu prässätä tuossa mallissa. Telinnostinpumpun olin tuohon ajatellut mutta niillä paineilla ei juuri mikään holkki puristu.

Radon

• Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
Entäs paineilma-rasvarässi? Laadukkaampi rässi niin saattaisi pysyä paksuhko öljykin vaseliinin tapaan männän takana ;D Pitäisi olla joku venttiili joka nytkyttäisi sitä mäntää edestakaisin. Saisit paineilmakäyttöisen letkuprässin... ;D

Mika

Akkukäyttöisestä rasvaprässistä saattaisi vielä helpommin onnistua tuollaisen värkkääminen.