Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Mettäkuormaajan venttiilistö!  (Luettu 6101 kertaa)

sählä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4
Mettäkuormaajan venttiilistö!
Olisiko jollakin foorumin jäsenellä jäänyt nurkkiin ns. poronsavi ventiilistö? Tässä olis yks kiinnostunut ostamaan, kun toi evin viisvipu systeemi ei oikein kolahda vanhalle kaivinkonemiehelle >:( Tuli homattuu vanha kuormaaja, kun uudet on niin pirun kalliita, ja on mettää niin pirun vähän.

turbox

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 195
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
kyllä löytyy poronsarviventtiilistö ja on kaupan. laita spostiosoite niin voin laittaa vaikka kuvia.

Monttu Simeon

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 556
  • rento meininki
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
Joutavana on 6-lohkoinen poronsarvi 3/8 jenkaisilla reijillä, ei siis ole tukijalkojen lohkoja. Kasaaja ollut Johanssonin johtama firma. Vaihdoin toisenlaisen säädettävän venttiilistön nosturiin.
Liikenteen 3-D : дарить дураки дорога

viltsu

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
Evin vehkeissä ei venttiilistö pelitä edes uutena. Muutenkin kyseisen nyrkkipajan touhu ja puuhastelu on aiheuttanut pelkkää infernaalista **tutusta, eli seuraavan mettäkuormaajan puomissa EI sitten lue "EVI".  >:(

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
Oli meidänkin yrityksessä kaksi suurinta eviä ,sähköpöydällä
venttiilit pelitti mutta kuormaajat vaihtui joutsiin,olis kylällä viellä eviläisiä myynnissä.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
Oli meidänkin yrityksessä kaksi suurinta eviä ,sähköpöydällä
venttiilit pelitti mutta kuormaajat vaihtui joutsiin,olis kylällä viellä eviläisiä myynnissä.

***hakkurin syötössä teillä joutsa? onko se uus joutsa 47 miltä osin paranneltu vanhaan malliin verrattuna?

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
Tärkeimmät muutokset on syrinterien halkaisijan muutos,sylinterien
valmistajan ja valuosien alihankkijan vaihto ,tulee nyt samasta valimosta kuin suomen merkittävämmälle  nosturin valmistajalle.
 Nostokyky 8,3m varrella kouran kanssa 420kg,eli hakkuupää
käytössä yli 500kg .Lohko on vakiona 100l ,eli nostotehot on
hieman terästetyt joutsa 40 sestä .jolla on syötetty hakkuria kohta
kaksi talvea täysipäiväisesti. Monta nosturia on ollut käytössä
uran 28vuoden aikana ,aika näyttää mikä on kestävin,
koska jäisten hakekasojen purkaminen ei ole niitä helpoimpia
töitä kun otetaan viellä huomioon ,mitä pakkasempi sen pitempi
päivä.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
juu. ihmeen pienellä nosturilla pärjäätte...

tuossa mun kuittipelissä on foresteri 600 aisalla. se tuntus aika puhdikkaalta näin äkkiseltään...no nyt ei oo ollu niitä pakkasiakaan... ei oikeen pääse hakun kanssa kasalle eikä sieltä pois.kele!

mites hakkuri on pelannu?

juhani

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 115
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
On uran aikana ollut myös foresteri autonosturi 80-luvulla silti piti vielä kaivinkoneella irroitella kasat silloin kun oli ne kovat talvet. Mielestäni hakenosturissa on taiton ja jatkopuomin tehot tärkeämmät kuin nostovoima, koska kasat puretaan vetämällä. Meillä toinen nosturi on jaken tuppisovitteisena ja se on kuljettajalle  mieleisempi kuin toinen joka on hakkurin aisalla. Liukkaudesta ei ole ollut toiselle hakkurille haittaa, koska joutsan alustassa on veto ja jarrut vakiona.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
On uran aikana ollut myös foresteri autonosturi 80-luvulla silti piti vielä kaivinkoneella irroitella kasat silloin kun oli ne kovat talvet. Mielestäni hakenosturissa on taiton ja jatkopuomin tehot tärkeämmät kuin nostovoima, koska kasat puretaan vetämällä. Meillä toinen nosturi on jaken tuppisovitteisena ja se on kuljettajalle  mieleisempi kuin toinen joka on hakkurin aisalla. Liukkaudesta ei ole ollut toiselle hakkurille haittaa, koska joutsan alustassa on veto ja jarrut vakiona.

***niinpä eli ihmeen pienellä parjäätte. juurikin taitossa ja jatkossa on puhtia tuos forsteris.

kyllä meilläkin veto ja jarrut on hakkurissa. ei vaan paljo auta kun maa ei ole koko talvena jäätynyt. pelkkää suota.

Viimeksi muokattu: 09.02.08 - klo:18:21 kirjoittanut retku

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Mettäkuormaajan venttiilistö!
Olisiko jollakin foorumin jäsenellä jäänyt nurkkiin ns. poronsavi ventiilistö?
Timpalla on poronsarviventtiilistö, mutta se ei taira olla myynnis. Sen venttiilistö on kunnos vain kunnon poronsarvitujauksella.