Toi on mulle ihan uutta, että ei tykkäis tienopeuksista vanhat Magnumit, liekö sitten laakeriongelmia kovilla pyörintänopeuksilla lootassa vai mitä lie?
Aika karuhan se loota joka tapauksessa on, ei ekoissa ainakaan minkäänlaista modulaatiota venttiileissä eli vaihdot kyllä tuntuu ja tienopeuden kelaaminen on sitä klunk-klunk-klunk-klunk-klunk - meininkiä, ei paljon skippailla. Ei suunnanvaihtajaa.
Yks kestävimpiä PS-lootia kyllä varmasti, ei ainakaan paljon maailmalta valituksia kuulu. Remppahan lodjuun on kallista jos se sitten kuitenkin pehmenee, mutta ei oo halpaa synkrovaihteistonkaan valohoito.
kokkolan case-myyjällä on vaihdossa yksi 7220 magnum mihin on vaihteistoremppa tehty.
vuosimalli on 1997 ja tunteja 6500.
Joo en yhtään eppäile ettei Magnuminkin laatikko vois antautua kovassa menossa, tekovian seurauksena, huollon puutteeseen, tai joskus lopulta sitten ihan tunteihin. Riippuu ihan käytöstäkin, toisenlainen käyttö (oikeaoppinenkin) on rankempaa kuin toisenlainen. Jos PS-traktorilla on ajettu vaikka 7000 tuntia ja ne on tulleet melkein yksinomaan raskaiden kyntöaurojen vedossa mäkisillä savipelloilla, niin se on jo aika paljon. Ei se järeä loota mihinkään hajoa, jos öljyistä on pidetty huolta, mutta tossa kohtaa voi olla jo isomman (lue=kallimman) huollon aika.
7250 magnum on vahvemmin tehty kuin 7220.
Tosiaan, ainakin 7x10:ssä on pienemmät killkkeet perässä kuin muissa ja 7x10&7x20 taitaa laatikoltaan olla hiukan kevyempiä. 7250 ei sekään ihan identtinen 7240:een verrattuna mielestäni ole...