Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TOS-maksu  (Luettu 701129 kertaa)

Asikainen

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 62
Vs: TOS-maksu
-TOS maksu on naurettavan halpa.

Pikkujuttuja tässä konkurssissa.  :)

Viimeksi muokattu: 07.12.11 - klo:21:52 kirjoittanut Asikainen

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: TOS-maksu
LUULEN ETTÄ MAKSUT MENNEET KANKKULAN KAIVOON

TUSKIN KIVEN SISÄLTÄ LÖYTYY EUROJA TAKAISIN

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
LUULEN ETTÄ MAKSUT MENNEET KANKKULAN KAIVOON

TUSKIN KIVEN SISÄLTÄ LÖYTYY EUROJA TAKAISIN
Horoman on suorittanut reinkarnaation :o
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

bdr-529

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7460
Vs: TOS-maksu
Mielenkiintoista olisi tietää, mikä on sertisiemenen hintataso muualla euroopassa raakaviljan hintaan verrattuna?

Sitähän noi lehdet usein kirjoittelee  että muualla euroopassa käytetään enemmän sertisiementä, kuin meillä,  joten olisi se hintavertailu hyvä saada jostakin.
Siemenmäärä/ha on pienempi ja satotaso suurempi niin  suhteellinen kustannus siedettävämpi.
Mielipiteeni on voinut muuttua, mutta ei se tosiasia, että olen oikeassa.

PERSU

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 509
  • HUOMAA ITSENÄISYYS MITALIT
Vs: TOS-maksu
PAKKOTÖIHIN TUOLLAINEN TOS ROSVO

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: TOS-maksu
Haa, tänään se taas postista putkahti. Parhaan tilin tekee eroamalla MTK:sta, säästää TOS-verossa monta sataa ja jäsenmaksussa samaten...  :o
Nothing is Something Worth Doing

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
TOS maksu tuli myös Salo kaurasta vaikka sen uutta siementä ei edes saa ostaa enää.

Olisko Salo kauran kehittely siis jo maksussa?

Kui mää ain olen paras?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
Joo, sieltähän se siemenjeesuksien juhlamaksu taas pullahti.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Husokki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2537
  • Mikä sielä pistää vastaan, köyhyyskö?
Vs: TOS-maksu
Joo, sieltähän se siemenjeesuksien juhlamaksu taas pullahti.

Niin tuli

Jos laskua ei makseta eräpäivään mennessä, lähetämme muistutuskirjeen, jonka lähettämisestä peritään kustannuksia vastaava maksu.

Eli ei laiteta ulosottoon?
Käteinen ratkasee

tonii

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 40
Vs: TOS-maksu

Niin tuli

Jos laskua ei makseta eräpäivään mennessä, lähetämme muistutuskirjeen, jonka lähettämisestä peritään kustannuksia vastaava maksu.

Eli ei laiteta ulosottoon?

Muistutuksen jälkeen perintätoimistolle josta pari kirjettä ja sen jälkeen ulosotto.. Jos normaalia kaavaa noudattaa.

Laitettaanko eriävät mielipitteet maksun perusteista SKY:lle vai vasta perintätoimistoon?

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: TOS-maksu

Niin tuli

Jos laskua ei makseta eräpäivään mennessä, lähetämme muistutuskirjeen, jonka lähettämisestä peritään kustannuksia vastaava maksu.

Eli ei laiteta ulosottoon?

Muistutuksen jälkeen perintätoimistolle josta pari kirjettä ja sen jälkeen ulosotto.. Jos normaalia kaavaa noudattaa.

Laitettaanko eriävät mielipitteet maksun perusteista SKY:lle vai vasta perintätoimistoon?
Kyllä varmaan maksu täytyy kiistää sky:lle :)

PTF

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 83
Vs: TOS-maksu
Muistutuksen jälkeen perintätoimistolle josta pari kirjettä ja sen jälkeen ulosotto.. Jos normaalia kaavaa noudattaa.

Laitettaanko eriävät mielipitteet maksun perusteista SKY:lle vai vasta perintätoimistoon?
No ei ihan noin mene. Ulosotto vaatii käräjäoikeuden päätöksen. Ja käräjäoikeudessa SKY on heikoilla kun sopimus vaatii viljelijän valtuutuksen väittäköön SKY:n asiamies mitä tahansa.

Vuosien 2008, 2009 ja 2010 TOS-maksulaskujen osalta kokemuksen perusteella voin sanoa, ettei SKY:n asiamies edes vaivaudu vastaamaan, jos vaadit perusteita (sopimus, valtuutus jne) laskulle. Asiamies laittaa asialle perintätoimiston, jonka kanssa aluksi piti jumpata edestakaisin muutama kerta mutta aina tuli lopulta onnellinen loppu:
"Toimeksiantajan pyynnöstä olemme lopettaneet asian käsittelyn."

Viljelijöiden kusetusta koko TOS-maksu. Laki ei vaadi sopimaan tilan oman siemenen käytöstä maksettavasta korvauksesta.

Viimeksi muokattu: 27.12.11 - klo:23:32 kirjoittanut PTF

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: TOS-maksu
"ASIA: 14316211

Lasku on aiheeton. Jos toimeksiantaja on eri mieltä niin heidän tulee toimittaa minulle MTK:N kanssa tekemänsä sopimus vuodelta 2010, selvitys miksi tuo sopimus koskee minua joka en ole mtk:n jäsen ja käyttämieni lajikkeiden rojaltitiedot.
Katson että minulta aiemmin laskutetut tos maksut ovat myös olleet aiheettomia, voi olla että en viitsi niitä alkaa penkomaan mutta jos asian käsittely jatkuu niin sitten tietenkin nekin käydään samalla läpi."
                Tällaisen viestin laitoin perintätoimistolle.

   Ensin tuli viesti että "asiaa selvitellään, teidän ei tarvitse tehdä vielä mitään".      Seuraavaksi oikein oikea posteljooni oli kantanut viestin "Toimeksiantajan pyynnöstä olemme lopettaneet asian käsittelyn."  :)

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: TOS-maksu
"ASIA: 14316211

Lasku on aiheeton. Jos toimeksiantaja on eri mieltä niin heidän tulee toimittaa minulle MTK:N kanssa tekemänsä sopimus vuodelta 2010, selvitys miksi tuo sopimus koskee minua joka en ole mtk:n jäsen ja käyttämieni lajikkeiden rojaltitiedot.
Katson että minulta aiemmin laskutetut tos maksut ovat myös olleet aiheettomia, voi olla että en viitsi niitä alkaa penkomaan mutta jos asian käsittely jatkuu niin sitten tietenkin nekin käydään samalla läpi."
                Tällaisen viestin laitoin perintätoimistolle.

   Ensin tuli viesti että "asiaa selvitellään, teidän ei tarvitse tehdä vielä mitään".      Seuraavaksi oikein oikea posteljooni oli kantanut viestin "Toimeksiantajan pyynnöstä olemme lopettaneet asian käsittelyn."  :)

Tämä pitäisi julkaista maaseuduntulevaisuudessa.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
"ASIA: 14316211

Lasku on aiheeton. Jos toimeksiantaja on eri mieltä niin heidän tulee toimittaa minulle MTK:N kanssa tekemänsä sopimus vuodelta 2010, selvitys miksi tuo sopimus koskee minua joka en ole mtk:n jäsen ja käyttämieni lajikkeiden rojaltitiedot.
Katson että minulta aiemmin laskutetut tos maksut ovat myös olleet aiheettomia, voi olla että en viitsi niitä alkaa penkomaan mutta jos asian käsittely jatkuu niin sitten tietenkin nekin käydään samalla läpi."
                Tällaisen viestin laitoin perintätoimistolle.

Tää pitää laittaa jemmaan. Saa Johannes-Setä nieleskeltävää. 8)
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159