Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TOS-maksu  (Luettu 700909 kertaa)

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: TOS-maksu
Enköhän tuota raski tarjota ja pullo Hennessyäkin näkyy olevan piirongin päällä.
Oliskos Jack Danielssia?
Voi jumakaut sun kanssa. Sää oot kyllä redneck hillbilly... Toinen tarjoo Hennessyä ja sää ottasit Jack Danielssia. Melkeen ku vaihtaisit kauran tos-siemenet sertifioituun hukkakauran siemeneen.  ::)
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
Enköhän tuota raski tarjota ja pullo Hennessyäkin näkyy olevan piirongin päällä.
Oliskos Jack Danielssia?
Voi jumakaut sun kanssa. Sää oot kyllä redneck hillbilly... Toinen tarjoo Hennessyä ja sää ottasit Jack Danielssia. Melkeen ku vaihtaisit kauran tos-siemenet sertifioituun hukkakauran siemeneen.  ::)

Mää en juo ku Jackkiä. Tammitynnyrinmaku ei vaan istu mun kieleen.....
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

JoHaRa

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Enköhän tuota raski tarjota ja pullo Hennessyäkin näkyy olevan piirongin päällä.
Oliskos Jack Danielssia?
Voi jumakaut sun kanssa. Sää oot kyllä redneck hillbilly... Toinen tarjoo Hennessyä ja sää ottasit Jack Danielssia. Melkeen ku vaihtaisit kauran tos-siemenet sertifioituun hukkakauran siemeneen.  ::)

Mää en juo ku Jackkiä. Tammitynnyrinmaku ei vaan istu mun kieleen.....
Kyllä Bruce on nyt oikeassa. Jos on pakko juoda väriviinaa niin viski on vähemmän pahaa kuin tuon Williksen ehdottama neitimäinen konjakki.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Se olin minä joka ehdotti konjakkia eikä siinä minusta mitään neitimäistä ole.

Tässä vanhemmiten on tullut enempi siiirryttyä pirtusta ja pontikasta parempiin juomiin.Vaikka ei niissäkään mitään vikaa ollut,ei vain huvita ottaa raskaasti enää.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Se olin minä joka ehdotti konjakkia eikä siinä minusta mitään neitimäistä ole.

Tässä vanhemmiten on tullut enempi siiirryttyä pirtusta ja pontikasta parempiin juomiin.Vaikka ei niissäkään mitään vikaa ollut,ei vain huvita ottaa raskaasti enää.

Matti:sta on tullut vanha köpö.  :D

Ei saa tos maksuillakaan nuoruutta...

Sipasen tosta kossua ja tuoremehua pimiään.  :D
Kui mää ain olen paras?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
Enköhän tuota raski tarjota ja pullo Hennessyäkin näkyy olevan piirongin päällä.
Oliskos Jack Danielssia?
Voi jumakaut sun kanssa. Sää oot kyllä redneck hillbilly... Toinen tarjoo Hennessyä ja sää ottasit Jack Danielssia. Melkeen ku vaihtaisit kauran tos-siemenet sertifioituun hukkakauran siemeneen.  ::)

Mää en juo ku Jackkiä. Tammitynnyrinmaku ei vaan istu mun kieleen.....
Kyllä Bruce on nyt oikeassa. Jos on pakko juoda väriviinaa niin viski on vähemmän pahaa kuin tuon Williksen ehdottama neitimäinen konjakki.
Nii kun nääs nää kirkkaat tekee kaalin niin ***** kipeeks. Tietty saattaa johtua pään mallista tai synnynnäisestä viasta. Mut puhdas viski jäillä ilman plissiä on poikaa. Kaljaa sihen päällyskaupaks. Tosin, kyl mulle kaikki kelpaa viinistä pontikkaan, pääasia et päähän menee, en mä mitään juomatta jätä. Mut sillai ku itelle ostaa tömpsyä ni viski on se ehdoton numero yks.
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: TOS-maksu
SKY on laittanut mun TOS maksun perintään. Pistäkääs yv:nä toiminta ohjeet laskun suhteen!
Siis en ole edelleenkään MTK jäsen, joten pitääkö tämä lasku selvittää käräjäoikeudessa?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Suomalaisen viljelijän kuuluu maksaa esim. Epos vehnän kehitys saksalaisenkin viljelijän puolesta.

PERKELE!!!!!!!!
Kui mää ain olen paras?

Courtney1

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7726
  • I'm not bad, I'm just drawn that way.
Vs: TOS-maksu
Suomalaisen viljelijän kuuluu maksaa esim. Epos vehnän kehitysvamma saksalaisenkin viljelijän puolesta.

PERKELE!!!!!!!!
Curtni1 on typerä, suorastaan vastenmielinen idiootti, kun ei erota työtätehnyttä työtävieroksuvasta.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Suomalaisen viljelijän kuuluu maksaa esim. Epos vehnän kehitysvamma saksalaisenkin viljelijän puolesta.

PERKELE!!!!!!!!

Miten tuon vois osuvammin vielä vääntää kuin kourtney sen teki...
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Suomalaisen viljelijän kuuluu maksaa esim. Epos vehnän kehitysvamma saksalaisenkin viljelijän puolesta.

PERKELE!!!!!!!!

Miten tuon vois osuvammin vielä vääntää kuin kourtney sen teki...

Tuo tyttö on lahjakas! Voisiko jostain hakea korvauksia Epoksen tuottamille vahingoilla?

PTF

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 83
Vs: TOS-maksu
SKY on laittanut mun TOS maksun perintään. Pistäkääs yv:nä toiminta ohjeet laskun suhteen!
Siis en ole edelleenkään MTK jäsen, joten pitääkö tämä lasku selvittää käräjäoikeudessa?

Helpoimmin asian hoitaa pois päiväjärjestyksestä laittamalla sähköpostia perintätoimistolle ja SKY:n asiamiehelle (http://www.siemenkauppiaat.fi/index.php?module=pagemaster&PAGE_user_op=view_page&PAGE_id=10&MMN_position=5:5). Asianumero kannattaa mainita ja perusteluiksi sen ettei ole MTK:n/SLC:n jäsen ja MTK:n, SLC:n ja SKY:n sopimus TOS-maksusta ei ole yleissitova. Lisäksi tiedot siitä milloin ja keneltä on pyytänyt lajikkeiden rojaltitietoja. Tuon takia ei kannata yöuniaan menettää.

Maa- ja metsätalousministeriön oikeudellisen yksikön virkamies myönsi ettei MTK:n, SLC:n ja SKT:n sopimus ole yleissitova. MTK voi edustaa kaikkia viljelijöitä mutta ei voi tehdä oikeustoimia (kuten sopimuksia) kuin jäsentensä puolesta. SKY:n perusteet TOS-maksun perimisestä sopimuksen mukaisesti muilta kuin MTK:n ja SLC:n jäseniltä alkavat olemaan aika lopussa.

Viljelijöiden kannattaa varmaan harkita tutkintapyynnön tekemistä poliisille SKY:n toimista jotta tämä SKY:n uhkailu loppuu. Samalla tulisi tutkittua myös muiden osapuolten (MTK, SLC, jalostajat, siemenkauppiaat ja MMM) toiminta lain puitteissa.
 
Rikoslaki 19.12.1889/39 36 LUKU (24.8.1990/769)
”Petoksesta ja muusta epärehellisyydestä
1 § (24.8.1990/769)
Petos
Joka, hankkiakseen itselleen tai toiselle oikeudetonta taloudellista hyötyä taikka toista vahingoittaakseen, erehdyttämällä tai erehdystä hyväksi käyttämällä saa toisen tekemään tai jättämään tekemättä jotakin ja siten aiheuttaa taloudellista vahinkoa erehtyneelle tai sille, jonka eduista tällä on ollut mahdollisuus määrätä, on tuomittava petoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Yritys on rangaistava.”

Viimeksi muokattu: 14.08.10 - klo:11:46 kirjoittanut PTF

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: TOS-maksu
Mulle tuli tollanen vastaus perintätoimistolta: Hei,

Ohessa velkojan vastaus reklamaatioonne:

Voimassa olevan kasvinjalostajanoikeuslain mukaan järjestöt voivat sopia maksun tasosta. Sopimus on tehty järjestöjen välillä tos-maksusta vuodelta 2009 (kuten kaikilta sitä edeltäneiltäkin vuosilta alusta, V:sta 2000 lähtien). Sopimuksen sisältö on tullut MMM:n julkaisemassa Hakuoppaassa viljelijöiden tietoon (riippumatta siitä, onko viljelijä tuottajajärjestön jäsen).
Kasvinjalostajanoikeuslaki velvoittaa kaikki viljelijät maksamaan tilan oman siemenen käytöstä, ellei joku poikkeamisperuste tule sovellettavaksi. Sellaisia ovat: 1)kasvuilaji, joka järjestöjen välisessä sopimuksessa on jätetty maksuvelvollisuuden ulkopuolelle, kuten rypsi ja rapsi, ja 2) pientila, jossa raja on lajikkeen suojauksesta riippuen 10 ha (kansallisesti suojattu lajike) tai CAP-rajaa, eli 92 tonnin normisatoa vastaava pinta-ala (EU-suojattu lajike).
Mainitut poikkeamisperusteet on otettu TOS-laskutuksessa jo huomioon.
Se, kuuluuko viljelijä tuottajajärjestöön, ei vaikuta maksuvelvollisuuteen.
Jos järjestöjen välillä ei olisi sopimusta, ao. viljelijä olisi velvollinen maksamaan tos-maksun, jonka määräytymisestä säädetään kasvinjalostajaoikeuslaissa (nk. 50 %:n sääntö ja EU-lainsäädännössä.

Perintä on aiheellinen ja odotamme suoritustanne välittömästi

Tuleeko joku maksumieheksi jos tapaus menee oikeuteen?

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
.

Perintä on aiheellinen ja odotamme suoritustanne välittömästi

Tuleeko joku maksumieheksi jos tapaus menee oikeuteen?
[/quote]

Millä summalla tarttis osallistua?
Kui mää ain olen paras?

JoHaRa

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Ootteko joutuneet maksamaan TOS-maksuja anopeillenne? Vai riittääkö ajoittainen autokyyti tai taulun- yms. ripustaminen  ???