Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TOS-maksu  (Luettu 700961 kertaa)

Naturalis

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Ja Suomessa kun ollaan, niin pitäisi kehittää sertifioidun siemenen ostotuki. Esim. 50e/ha.

Mahtaa olla mielenkiintoinen kokous. "Pojat agronetissä on sitä mieltä, että..."
Semmoinenhan oli edellisessä ympäristötukiluonnoksessa mutta ei toteutunut...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12200
  • Virolaista kiitos!
Vs: TOS-maksu
Olet oikeassa. Niin oli.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Ja Suomessa kun ollaan, niin pitäisi kehittää sertifioidun siemenen ostotuki. Esim. 50e/ha.

**Ei aikaakaan kun protko- ja stöpselparonit alkaa sellaista tukea saada karjatilakorotuksella.

 ;D


Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: TOS-maksu

Ehtiikö tällä kaudelle ?

Matti siellä kokouksessaan vieläkin, tainnut mennä pitkäksi,,,,,,,,
 :'(

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: TOS-maksu

Ehtiikö tällä kaudelle ?

Matti siellä kokouksessaan vieläkin, tainnut mennä pitkäksi,,,,,,,,
 :'(


Matti on toiminut tehokkaasti. Savolaiseen tapaan ymmärtäminen siirtyy kuulijan vastuulle. TOS-maksut nousee !!

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Kokouksesta ollaan palattu ja ensimmäinen kerta kun ei hirttänyt ryyppy päälle junassa.Ei tässä TOSsia olla nostamassa mutta ainakin minun tavoitteena on saada sertifioitu siemen kilpailukykyisemmäksi,mutta sataseen tai kahteen ei päästä jollei maksateta sitä sopimustuottajilla niinkuin eräs iso toimija tekee.Siemenessä on omat kulunsa samoin kuin omassa siemenessä.

Teroman

Vs: TOS-maksu

Selvä

Lähdetään sitten siitä että siemenmaksaa sen PALJON

Ja TOS sia menee,,,,,

Kiitos

Pitäävaan sopeutua , kuollaan hieman köyhempinä sillä siitä selviää,,,,
 8)

Yodavaari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1471
Vs: TOS-maksu
Ei tässä TOSsia olla nostamassa


Onko tosi kanssa?

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
En minä määrittele TOSsin suuruutta.Toivoisin rojaltien olevan samalla viivalla TOSsin kanssa.

Velikulta ja PDF:fä lienevät jättäneet puhelinlaskunkin maksamatta kun on ollut näin hiljaista.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
En minä määrittele TOSsin suuruutta.Toivoisin rojaltien olevan samalla viivalla TOSsin kanssa.

Velikulta ja PDF:fä lienevät jättäneet puhelinlaskunkin maksamatta kun on ollut näin hiljaista.

Mää saan puhua max eurolla päivässä niinpaljon kun vaan haluan.

Ei mun tartte maksaa puhelimen keksimisestä Graham Bellille.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: TOS-maksu
En minä määrittele TOSsin suuruutta.Toivoisin rojaltien olevan samalla viivalla TOSsin kanssa.

Velikulta ja PDF:fä lienevät jättäneet puhelinlaskunkin maksamatta kun on ollut näin hiljaista.

Oikeinko nuot lähestyi telefoonilla ?

rohkeita ovatten

En kyllä uskaltaisi kun näin sen kulmahammas kuvan,,,,,, liekö ollu modifioitu ? HUH

Oliko niin että alle 50 ha tilalta ei mene tossia ja vanhoista ryhti yms lajikkeista ?
 ???

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Matil on sillai hyvä kun on itte osakkaana nois yhdistyksissä niin tos
maksut tulee hänelle kuitenkin osinkona takasin.
Kui mää ain olen paras?

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: TOS-maksu
Kokouspalkkiot ja matkakorvaukset on pidetään niin hyvinä ettei eripuraa kokouksissa synny.  ;D
Pakkaamo ketjut vetää huippu osinkoja valtion alihintaan antamille osakkeille Borealilta.
Lisäksi Boreal pitää huolen, että vain tietyt tahot saavat uusia lajikkeita ja niitäkin alihintaisilla rojalteilla.
Kiitoksena siitä, että SKY kerää ylisuuria TOS maksuja. 8) 8)

rene

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5964
Vs: TOS-maksu
Tuonpa erään asian pohdittavaksi, mitä jos ei tukihakemuksessa ilmoita ollenkaan kylvösiemenen laatua? Tuohan ei vaikuta mihinkään tukiin tai valvontaan joten ei taida mikään velvoittaa vastaamaan. Tai sitten voi ilmoittaa sertisiemeneksi myös omia siemeniä, siitä ei helpolla jää kiinni ja jos jääkin niin tuskin suuria seurauksia on.

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: TOS-maksu
Kyllä järjestelmän tulisi olla sellainen ettei kenenkään tarvitse vääristellä tietoja.
Ja tämänkin ketjun tarkoitus on saada siemenviljelijät lopettamaan kasvinviljelijöiden huijaus.