Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TOS-maksu  (Luettu 700955 kertaa)

Teroman

Vs: TOS-maksu

Mulla on
 8)

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu

Mulla on
 8)


Säähän oot siemenviljelijä........... :P
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Teroman

Vs: TOS-maksu

Kantasiemen c 6 lisäyksessä,,,,,,,
 8)

Ei  teostoa
 :o

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
varsinkin ohra imee tauteja jokaisessa sukupolvessa eli kannattaisi ainakin vaihtaa se siemen mahdollisimman usein.

***En ymmärrä tota tautipainejuttua. Miten simenviljelytilalta tullut jyvä muka olis tautien suhteen puhtaampaa?

Siemen uusitaan joka vuosi ja myytävä sukupolvi on aina c1 tai c2 luokkaa.Kun siitä jatketaan niin laatu  ja aitous heikkenee enemmän tai vähemmän.Tuo tutkimushan osoitti juuri sen että sukupolvet eivät vaikuta itämiseen mutta orastumisen tasaisuuteen ja voimakkuuteen vaikuttaa.

Kaikkien etu olisi että sertifioidun kustannukset saataisiin mahdollisimman pieniksi ja käyttöaste mahdollisimman suureksi.

Ehkä taudit on pidetty siementilalla kurissa peittauksella ja ruiskutuksilla joten siemeniin on valikoitunut
sellaiset taudit mihin kemikaalit ei tehoa.

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: TOS-maksu
varsinkin ohra imee tauteja jokaisessa sukupolvessa eli kannattaisi ainakin vaihtaa se siemen mahdollisimman usein.

***En ymmärrä tota tautipainejuttua. Miten simenviljelytilalta tullut jyvä muka olis tautien suhteen puhtaampaa?

Siemen uusitaan joka vuosi ja myytävä sukupolvi on aina c1 tai c2 luokkaa.Kun siitä jatketaan niin laatu  ja aitous heikkenee enemmän tai vähemmän.Tuo tutkimushan osoitti juuri sen että sukupolvet eivät vaikuta itämiseen mutta orastumisen tasaisuuteen ja voimakkuuteen vaikuttaa.


***Miten minä ymmärsin, että nimenomaan jyvän koko oli vaikuttavin tekijä tasaiseen itämiseen?
 Kyllä tämä sertifionti pelleily saisi loppua kun kerran siitä ei ole mitään todellista hyötyä viljelijälle.
 Uskomatonta sumuttamista pakkaamoiden markkinointi!
 Tilojen välinen siemenkauppa on saatava vapaaksi tälläisestä sertifioinnista.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
There is no business, like agribusiness................ ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

SomeBody77

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4301
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Vs: TOS-maksu
There is no business, like agribusiness in HUITTINEN................ ;D
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Sertisiementä mainostetaan tautivapaana.

Mutta se on sitä tautiaineitten ja peittausten takia.

Käytännön viljelyssä taas tulee ilmi lajikkeen todellinen tautivapaus. Kun ei ruiskuteta koko ohjelmaa.

Esim. Prisma ohraa ei voinut viljellä ilman tautiaineita/peittausta. Ruiskuttamaton oikein pöllysi ruosteesta.

Scarlettia taas voi viljellä "luomuna", en ole mitään eroa havainnut ruiskutetuilla/ruiskuttamattomilla lohkoilla,
tautivapaata aina jo useita vuosia.
Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: TOS-maksu

Mulla taas lentonoki ja torajyvä ongelmaa mutta kun niihin ei mäntysuopa tehoa kunnolla

Minkäs teet ??
 ::)
 ???

Liekitin taas turhan tehokas,,,,,,,
 :'(

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
[
*** Kyllä tämä sertifionti pelleily saisi loppua kun kerran siitä ei ole mitään todellista hyötyä viljelijälle.
 Uskomatonta sumuttamista pakkaamoiden markkinointi!
 Tilojen välinen siemenkauppa on saatava vapaaksi tälläisestä sertifioinnista.

Tämä sertifioitu siemen on aika monelle elinkeino ja vieläpä varsin rehellinen sellainen.Jos tuntuu vastenmieliseltä ostaa ammattimaisesti pakattua siementä oli hinta sitten mikä hyvänsä niin ei sitä ole mikään pakko käyttää.Minun asiakaspiiriin kuuluu yli 2000 viljelijää joitten kanssa on todella mukavaa asioida,varmaan puolin ja toisin.Jos on jotain sanottavaa niin asiat kyllä puhumalla selviää ja jos on laatuongelmia niin syyllinen löytyy varsin nopeasti ja hommat saadaan kuntoon.

En haluakkaan asioida ihmisten kanssa jotka koko ajan epäilevät että nyt se sumuttaa tai kusettaa ostajaa.

Täälläpäin onneksi viljelijöillä on muutakin tekemistä kuin kitistä täällä kaiken aikaa.Ja luulen että hekin ymmärtävät että meikäläisessä kaupassa hyötyy sekä ostaja että myyjä(uskokaa tai älkää,se on minunkin tavoitteeni)ja saan samalla toimeentulon tästä hommasta.Kannattavuuson juuri ja juuri plussan puolella mutta kohtuullisen iso volyymi varmistaa toimeentulon.

Sertifiointi antaa juuri sille tilojen väliselle kaupalle jonkunlaisen varmuuden millaista tavara on.minun malli tekisi sertifioidun siemenen niin halvaksi että jokaisen kannattaisi kyllä käyttää vain ja ainoastaan sitä.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
minun malli tekisi sertifioidun siemenen niin halvaksi että jokaisen kannattaisi kyllä käyttää vain ja ainoastaan sitä.

**Tosta olen Matti:n kanssa samaa mieltä. Mutta avainsana on "halvaksi". Ei siis tos maksun nostaminen
niin suureksi että 350€/tn on halpa.
Kui mää ain olen paras?

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
minun malli tekisi sertifioidun siemenen niin halvaksi että jokaisen kannattaisi kyllä käyttää vain ja ainoastaan sitä.

**Tosta olen Matti:n kanssa samaa mieltä. Mutta avainsana on "halvaksi". Ei siis tos maksun nostaminen
niin suureksi että 350€/tn on halpa.
Vaín tyhmä maksaa liikaa.Minusta oikea siemenen hinta olisi 250e/tn,joka oliosi täysin mahdollinen jos rojaltit kerättäisiin kaikilta tasapuolisesti eikä olisi näitä luistelijoita.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Anteeksi kirjoitusvirheet,tulin juuri tuolta Peltohovista.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Olisi silti hienoa tavata ihan livenä Tero,velikulta,SKN,pdf.ym kaverit jotka olette eri mieltä kanssani.Varsinkin velikullalla on riittävän negatiivinen asenne vähän kaikkeen mahdolliseen.

anteeksi,Tinppa meinasit unohtua,et ole sen vähäpätöisempi kuin muutkaan vastaanväittäjät.

minullla on niinkuin varmaan arvaattekin varsin hauska ilta takanapäin ja kova kohmelo huomenna edessäpäin.

Kenni

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 284
  • Nyt huudetaan!
Vs: TOS-maksu
Olisi silti hienoa tavata ihan livenä Tero,velikulta,SKN,pdf.ym kaverit jotka olette eri mieltä kanssani.Varsinkin velikullalla on riittävän negatiivinen asenne vähän kaikkeen mahdolliseen.

anteeksi,Tinppa meinasit unohtua,et ole sen vähäpätöisempi kuin muutkaan vastaanväittäjät.

minullla on niinkuin varmaan arvaattekin varsin hauska ilta takanapäin ja kova kohmelo huomenna edessäpäin.

Väännät kiertokokeen jokaisen "vääräuskoisen" nenänpäästä?