Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TOS-maksu  (Luettu 701079 kertaa)

rookie

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Joillakin kyllä vaikuttas olevan liikaa rahaa/aikaa kun ehtii täällä kaiket päivät räkyttämään...

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
.No,se ei ollut kovin pitkä tappelu eikä liity asiaan varsinaisesti mutta täällä on kulttuuri että miehille ei *****illa tai siihen on pakko reagoida.

Millais sää nyt sitten meinaat reagoida? Meinaakko lankoja pitkin viilettää kurkkuun kiinni?

Kauranhoitajilla ei kyllä ole tapana kierrellä sellaisissa kapakeissa missä on homoja bodareita.
[/quote]
 ;D ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: TOS-maksu
Älä haasta riitaa,kuten jo sanoin en kehtaa jankuttaa asiasta.Satun tuntemaan suurimman osan siementuottajista kaikki pakkaajat.Ovat muutamaa roistoa vaille hyvin rehellistä ja kunnollista väkeä eivätkä väistele vastuitaan niinkuin en minäkään.

Win capitan ydiryhmäkään ei vielä "ymmärrä", että olisivat tehneet jotain laitonta!
Silti heistä on tehty tuhansia rikosilmoituksia. Onkohan tässä tapauksessa samoja piirteitä? Ehkä se joskus selviää. Vaikka ei kyllä siemenviljelijöiden aloitteesta. ;D ;D
No niinkuin kehotin tee sinä se rikosilmoitus niin rupeaa asiat selviämään


Odottelen vain sitä SKY:n perintäkirjenttä. Kirjeen tultua prosessi on helppo aloittaa.  8) 8)

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
.No,se ei ollut kovin pitkä tappelu eikä liity asiaan varsinaisesti mutta täällä on kulttuuri että miehille ei *****illa tai siihen on pakko reagoida.

Millais sää nyt sitten meinaat reagoida? Meinaakko lankoja pitkin viilettää kurkkuun kiinni?

Kauranhoitajilla ei kyllä ole tapana kierrellä sellaisissa kapakeissa missä on homoja bodareita.
;D ;D
En aio reagoida mitenkään.Ei täälläkään ole mitään homoja tai mistäpä sen nyt tietää.minulle on aivan sama mitä mieltä olette,varsinkin tämä velikulta joka epäilee siemenviljelijöiden rehellisyyttä ja jättää laskunsa maksamatta.
Eiköhän jo lopeteta tämä keskustelu,emme ole samalla aallonpituudella ja tälle varmaan nauraa jo kaikki muut

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
tälle varmaan nauraa jo kaikki muut

***Usko huvikses Matti, kukaan ei naura tälle jutulle.

 ;D
Kui mää ain olen paras?

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52000
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: TOS-maksu
Ainoa ketä nauraa on Matti. Ja koko suomen kansa, USA johtaa 6-0.... ;D
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

Naturalis

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Hyvin on tarina kulkenut oleellisen asian ohi.
Eli mikä on se todellinen rojalti jonka varaan tuo TOS-maksu pitäisi mitoittaa?
Sitä ei täällä ole mainittu vaikka kysytty on...
Nimimerkillä olenko maksanut liikaa?

Ja lisäksi olen sitä mieltä että jos tilalla käytetään yli 30% sertifioituasiementä/vuosi niin TOS-maksun voisi ohittaa...
Se olisi kaikkien etu...

Viimeksi muokattu: 27.02.10 - klo:05:54 kirjoittanut Naturalis

velikulta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: TOS-maksu
.No,se ei ollut kovin pitkä tappelu eikä liity asiaan varsinaisesti mutta täällä on kulttuuri että miehille ei *****illa tai siihen on pakko reagoida.

Millais sää nyt sitten meinaat reagoida? Meinaakko lankoja pitkin viilettää kurkkuun kiinni?

Kauranhoitajilla ei kyllä ole tapana kierrellä sellaisissa kapakeissa missä on homoja bodareita.
;D ;D
En aio reagoida mitenkään.Ei täälläkään ole mitään homoja tai mistäpä sen nyt tietää.minulle on aivan sama mitä mieltä olette,varsinkin tämä velikulta joka epäilee siemenviljelijöiden rehellisyyttä ja jättää laskunsa maksamatta.
Eiköhän jo lopeteta tämä keskustelu,emme ole samalla aallonpituudella ja tälle varmaan nauraa jo kaikki muut


Olen maksanut kaikki laillisin perustein minulle osoitetut laskut.
Siemenviljelijöitä ei tarvitse epäillä epärehellisiksi. Porukasta voisi löytyä roistoja , mustamaalaajia ja pyramidihuijareita TOS laskun muodossa.

Niitä todellisia rojalteja ei edelleenkään ole julki tuotu?
Puolueettoman lakimiehen julkinen lausunto TOS laskun laillisuudesta viipyy?
Eipä nämäkään seikat paljon siemenviljelijöiden reheellisyyskuvaa nosta! 8) 8)

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Nimimerkillä olenko maksanut liikaa?


***Mulla on käsitys, että oikea summa olis n. 60% nykyisestä.
Kui mää ain olen paras?

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Tuo alle 4e/ha on varmasti alle puolet rojaltitasosta jollei lasketa jotain vihantalaitumien ja seosten kylvöä.Tämä on mielestäni väärin että joku maidon-tai lihantuottaja maksaa jalostuksesta enemmän kuin nämä etelän viljanviljelijät jotka kuitenkin hyötyvät samallalailla tai enemmänkin uusista lajikkeista kuin muutkin.Keski-ja pohjoissuomen viljanviljelijätkin uusivat siemenen sen verran useammin että heilläkin maksua menee teidän puolesta joten en ymmärrä tuollaista kitinää.

Tuo on kyllä erikoinen luulo että siemenviljelijät saavat tuon rahan,tai että siemenviljelijät ovat epärehellisiä tuon maksun takia.Luulen että jos oltaisiin naamat vastakkain velikullan,Timpan j Skn:n kanssa niin ette kolmestaankaan väittäisi minua epärehelliseksi,Tuo Agriallahin kommentti kyllä lämmitti mieltä,kiitos siitä ja luulen että täällä jyväskylän pohjoispuolella on ihan yleinen käsitys siitä että olen ja toimin ihan rehelisesti ja puolustan nimenomaan niitä jotka maksaa siemenen hinnassa sen rojaltin.

En minä halua viljelijöille mitään turhia maksuja,mutta jalostus on jonkun vain maksettava,emme elä Neuvostoliitossa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Kyllä mää tänäkin vuonna olen jo ostanut uuden siemenen n. 35 hehtaarille.

Silti en ymmärrä miksi täytyis maksaa kasvinjalostuksesta enemmän kuin lainmukainen ja kohtuullinen maksimi?

Matti höpinöi taas tähän yhteyteen kitinän, porukkatappelun ja *****ilet vielä etelän viljanviljelijöille.

Mitä ihmettä liittyy jonkun ns kapakan-ovenvierus-Matin suuri koko tos maksuun??

"puolustan nimenomaan niitä jotka maksaa siemenen hinnassa sen rojaltin."

Jos kaurasta saa 80€/tn ja kauransiemen maksaa 350€/tn niin kyllä siinä varmasti on tarpeeksi
"rojaltia" koko pinta-alan edestä. Oman siemenen alalle riittäis siis tuo max 50% rojaltista.

Millä ihmeellä pääsee "hyötymään" uusista lajikkeista tällä hintatasolla?


Kui mää ain olen paras?

Teroman

Vs: TOS-maksu
Uutta siementä olen myös ostellut ; Peltosiemen ja Tilasiemen ketjuilta

Tuolloin hinta voisi olla max sen 10 % enempi kuin rehulla.

Luulen että tänä keväänä jo siemenhinnat tippuu oikealle tasolleen ?

LHP riista siementä tarkoitus tuoda Briteistä suoraan.

Isot portsarit ; niihin on aina löytynyt keinot jotka ovat tosin hieman painokelvotonta tekstiä

Vinkkinä Metrin- Halko jne apuvälineet kekesitty jo ajat sitten,,,,
 8)

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
Kyllä mää tänäkin vuonna olen jo ostanut uuden siemenen n. 35 hehtaarille.

Onneksi olkoon!

Silti en ymmärrä miksi täytyis maksaa kasvinjalostuksesta enemmän kuin lainmukainen ja kohtuullinen maksimi?

Matti höpinöi taas tähän yhteyteen kitinän, porukkatappelun ja *****ilet vielä etelän viljanviljelijöille.

Kuka on puhunut tappelusta?Kerroin vain että ette varmasti epäilisi rehellisyyttäni,ei siinä mitään tappelua ole.
Voitaisiin vaikka käydä kahvilla ja jutella mukavia.
Enkä *****ile,te *****ilette,arvostan viljelijöitä alueeseen ja tuotantosuuntaan katsomatta.

Mitä ihmettä liittyy jonkun ns kapakan-ovenvierus-Matin suuri koko tos maksuun??

Ei mitenkään,Agriallah vain kertoi yhden legendan enkä minä,en käy kapakassa portsarina vaan asiakkaana enkä varsinaisesti pidä tappeluista.

"puolustan nimenomaan niitä jotka maksaa siemenen hinnassa sen rojaltin."

Jos kaurasta saa 80€/tn ja kauransiemen maksaa 350€/tn niin kyllä siinä varmasti on tarpeeksi
"rojaltia" koko pinta-alan edestä. Oman siemenen alalle riittäis siis tuo max 50% rojaltista.

Miksi maksat siemenistä liikaa,kaurat alk.285+alv 12%,laatu varmasti kunnossa.Kuten kerroin TOS-maksu on alle puolet rojalteista.

Millä ihmeellä pääsee "hyötymään" uusista lajikkeista tällä hintatasolla?

Kuka haluaisi viljellä esim.Loviisa- ja Kustaa ohria ja Veli-kauraa.


[/quote]
Pyydän että lopetetaan tämä keskustelu,joka epäilee tulleensa petetyksi ottakoon yhteyttä poliisiin,aloitetaan uusi ketju missä pohditaan vaikkapa sertifioidun siemenen etuja.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: TOS-maksu
Tuolloin hinta voisi olla max sen 10 % enempi kuin rehulla.

***Varsinkin kun siemenviljely pääsee pienemmillä kustannuksilla.
     Ei ole mitään valkuiais, hehtopaino, sakoluku ym vaatimuksia.'
    

Viimeksi muokattu: 28.02.10 - klo:16:01 kirjoittanut Timppa

Kui mää ain olen paras?

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12202
  • Virolaista kiitos!
Vs: TOS-maksu
Kaikki sertifioidun siemenen edut kaatuvat siementen hintaan. Ei tajua kuinka jollain voi olla varaa ostaa sertiä 35 hehtaarille. Ainakin näillä kauran hinnoilla teen tolkuttomat säästöt, kun käytän 2003 taloon tulleen Belindan jälkeläisten siementä. Ilmeisesti sertisiemenen hinnalle ei ole tapahtumassa mitään tulevaisuudessakaan, joten ei ole vaihtoehtoja muita kuin maksaa tos-maksuja. Mielenkiinnolla seuraillaan velikullan taistelua asian puolesta. On se hyvä, että jollain on halua selvitää näitä elinkeinoon pesiytyneitä "maan tapoja".