Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TOS-maksu  (Luettu 704684 kertaa)

ht

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2527
  • Etelä-Karjala
Vs: TOS-maksu
Pitääkö tärppäämättömästä panostakin maksaa?

Hampurissa ainakin on semmoinen kadunpätkä missä täytyy. Lähempääkin löytynee... ;)
-ei kun nappi huuleen ja rinta rottingilla kohti uusia pettymyksiä...

JösseJänis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2681
Vs: TOS-maksu
Miten tähän liittyy kuka Borealin omistaa ja kenelle maksaa osinkoja.

Se liittyy tähän siten, että Boreal-omistus saa tilanteen näyttämään siltä, että MTK:lla on etuja myös sillä vastapuolella TOS-neuvottelujen pöytää. MTK:n pitäisi edustaa niissä neuvotteluissa jäseniään, eikä liiaksi ymmärtää Borealin liiketoiminnan etuja.

Jos meidän kylän K-kauppiaan rouva liittyisi kuluttajayhdistykseen, ja sen jälkeen neuvottelisi kylän K-kaupan kanssa kuluttajayhdistyksen edustajana kahvipaketin hinnasta, ainakin minua vähän epäilyttäisi se neuvottelutulos.

Vielä enemmän se epäilyttäisi, jos kuluttajayhdistys ja K-kauppias yhdessä ilmoittaisivat kahvipaketin hinnan S-marketissa olevan liikesalaisuus, julistaisivat neuvottelutuloksen olevan edullisin mahdollinen (mutta kieltäytyisivät perustelemasta tätä mitenkään), ja loukkaantuneena kyselisivät olisiko muka parempi jos kuluttajayhdistys ei neuvottelisi näin edullista hintaa kahvipaketille K-kauppiaan kanssa.

Kuvitelkaa millainen älämölö nousisi, jos Metalliliitto omistaisi kuuden prosentin siivun vaikka Outokummusta, ja sen jälkeen neuvottelisi Outokummun kanssa salaisen sopimuksen palkankorotuksista.

Kuluttajajärjestöissä touhuavilla taitaa olla lähes kaikilla Osuuskaupan omistuksia.

On erittäin hyvä asia, että MTK on omistamassa suomalaista panostuotantoa ja elintarviketeollisuutta.

Luuletko, ettei palkansaajajärjestöillä olisi omistuksia työnantajayhtiöissä.
http://www.yle.fi/tvuutiset/uutiset/upics/liitetiedostot/liittojen_sijoitukset.pdf

Viimeksi muokattu: 18.12.14 - klo:18:31 kirjoittanut JösseJänis

Reimanni

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
Muutaman päivän perusteella ja aihealueen tiivistämällä voinee todeta että tyytymättömyys maksunkerääjää kohtaan on todella suuri.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
vähän sama kun tuossa homojutussa,äänekäs vähemmistä möykkää,enemmistö kuuntelee hiljaa

supersammakko

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8652
  • You're a slave to money then you die
Vs: TOS-maksu
vähän sama kun tuossa homojutussa,äänekäs vähemmistä möykkää,enemmistö kuuntelee hiljaa
::)
Nothing is Something Worth Doing

wth

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
vähän sama kun tuossa homojutussa,äänekäs vähemmistä möykkää,enemmistö kuuntelee hiljaa

 
 ??? ??? ???

Kyllä meitä täällä on, ihan etujärjestön rivimiehiäkin. Se enemmistö on tosiaan hiljaa vaikka mielipide asiaan olisikin.

Tomppa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 77
Vs: TOS-maksu
Matti, mites siinä homoasissa kävi? Tais vähemmistö saada enemmistön taakseen.

Reimanni

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
vähän sama kun tuossa homojutussa,äänekäs vähemmistä möykkää,enemmistö kuuntelee hiljaa

Onko sinulla kokemuksia em. asiasta?

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu
vähän sama kun tuossa homojutussa,äänekäs vähemmistä möykkää,enemmistö kuuntelee hiljaa

Onko sinulla kokemuksia em. asiasta?

Ei varsinaisesti,tuttavapiirissä muutama on,ei heistä minulle haittaa ole.

Reimanni

  • Vieras
Vs: TOS-maksu
vähän sama kun tuossa homojutussa,äänekäs vähemmistä möykkää,enemmistö kuuntelee hiljaa

Onko sinulla kokemuksia em. asiasta?

Ei varsinaisesti,tuttavapiirissä muutama on,ei heistä minulle haittaa ole.

Näin olen käsittänyt.

Neutraali asenne on parempi kuin agressiivinen tai ylistävä.

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: TOS-maksu
vähän sama kun tuossa homojutussa,äänekäs vähemmistä möykkää,enemmistö kuuntelee hiljaa

 
 ??? ??? ???

Kyllä meitä täällä on, ihan etujärjestön rivimiehiäkin. Se enemmistö on tosiaan hiljaa vaikka mielipide asiaan olisikin.

Miksi ei samalla kertoisi mielipidettä, kun ilmoittaa taustalla olosta? Sama vaiva kai..  Mitä useampi asian osallinen ottaisi kantaa, sitä parempi. Sellaiset taasen, joita asia ei kosketa.. noh, kuten sanottua, turhaa sotkeä ja sönkätä sekaan, varsinkin kun "perustelut" on ihan puuta heinää ja sitä itseään ilman minkäänlaista luetun ymmärtämistä sen suhteen mistä tässä oikeasti on kyse, miksi asiasta on puhe, ja ihan laissakin lukevista perusteista.

Kaiken maailman "homojutut" ja hyväntekeväisyys tapahtumat ja ystävien kanssa hampaiden katkomiset ja pikku kakkoset ym. taasen oikein vain vahvistaa minkä verran "vastapuolen" argumenteille painoarvoa kannattaa laittaa/minkätason perusteita sieltä löytyy nykysysteemille...
Sanonta off topic = aiheen vierestä, tulee juurikin tästä. Itseäni ei häiritse pitkät viestit tai vastaava, muu kaikki eo. esimerkkien mukainen aivan täysin turha tuuba ja asiaan kuulumaton kyllä.
Luulisi että jos haluaa oikeasti jotain asiaa ajaa, perustelisi sitä jotenkin oikeasti järkevin sanoin..
Tosin, kun halua ei selvästi ole, ymmärrystä ei tunnu olevan ollenkaan (vaikuttaa ainakin siltä todella paljon) päinvastoin vaikuttaa pelkästään siltä että ihan kiusalla vain provosoi ja trollaa, niin eipä yllätä ettei.

Ja tosiaan, nuo lain kohdat joita täälläkin on jaettu, ja perustelut miksi asiaan muutosta halutaan, pitää kyllä paikkansa. Ja jokainen joka TOS laskun saa, on varmaan katsonut mitä siinä sanotaan, ja mitä ei.

ps. Eipä se ikinä mikään muutu, jos kukaan ei muutoksia halua. Edes sellaisiin asioihin jotka ei mene lakienkaan mukaan. Se että joidenkin mielestä aivan sama meneekö vai ei, kertoo taas vaan ko. henkilöstä. Väkisin tuli mieleen, että kun minä alan tulostella jotain hyvällä mielikuvituksella perusteltuja laskuja tälläiseen osoitteeseen, niin ilmeisesti sieltä tulee sitten maksua ihan hymyssä suin, ei siinä minun tilillä on tilaa.. :)

Mikäs tämän sankarin firma on? Ihan sillä, että kyllä minulla mielikuvitusta riittää laskujen mukaan.. ja toisekseen, ihan vaan vastaisuuden varalle muistiin että AINAKAAN sieltä ei tule hankittua mitään.

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: TOS-maksu
Paljonko karjan, sikojen, kanojen, lampaiden ym. kasvattajat maksavat karjan- ym.jalostajille rojaltteja käyttäessään omaa rotusonnia tai kukkoa?  ::)

Pitääkö tärppäämättömästä panostakin maksaa?


Kai siellä on sellainen järjellä ajateltu juttu kuin että kysyntää on ennen tarjontaa, kannattaa tehdä uutta ja parempaa jotta saa sen myytyä ja laittaa sille sellaisen hinnan että sitä kannattaa tehdä.
Jos vertaa tähän siemenpuoleen, on vaikea kuvitella että jos/kun tuolla 600+€/tn mennään, ettei se kannattaisi.

Pakko on aina muutenkin huono, valinnan vapaus on paljon parempi. Itse ainakin henk.koht monta kertaa ihan v*******ni jos ei muuten, en käytä niin paljon sertiä kuin käyttäisin, jos tämä TOSsi systeemi ois lain mukainen, tai jopa ettei koko tossia olis. Varmasti montaa ei ole, mutta yksi ainakin jonka kohdalla pakolla rahan kuppaaminen kääntyy itseään vastaan.

maataistelija

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 279
Vs: TOS-maksu
Ehdotampa sitten että jokainen viljeölijä joka ei kuulu MTK;hon käy tekemässä erikseen sopimuksen Borealin kanssa.

Mitään sopimusta ei tarvita. Kasvinjalostajalla on laissa säädetty oikeus kerätä TOS-maksu vaikka mitään sopimusta ei olisi yhtään kenenkään välillä. Ainoa mitä tarvitaan on kunnolla eritelty lasku josta selviää mistä maksuvelvollisuus on syntynyt ja mihin maksettava määrä perustuu (vihjeeksi vielä: sopimus kahden sellaisen yhdistyksen välillä joista kumpaankaan minä en kuulu ja joista kumpaakaan en ole valtuuttanut mitään puolestani sopimaan ei ole peruste kirjoittaa minulle laskua).

Mikä tässä nyt on niin vaikeaa?

Sen laskun voi tehdä jalostajat itse, jos ei innosta tai on niin vaikeaa, sopikoot jonkun kanssa (aivan sama vaikka se on SKY, MTK, FBI, korson nuorisoseura, ihan mikä tahansa) joka hoitaa laskutuksen viljelijöiltä ja tilittää jalostajalle. Mutta kulut kuuluu sille joka tätä palvelua "haluaa/tarvitsee" joka rahaa laskuttaa = jalostajalle.

Minä haluan maksaa lain määräämän rojaltin, ja VAIN lain määräämän rojaltin, en kuluja jotka siitä aiheutuu. Laki ei määrää minua maksamaan mitään kuluja/muuta. Minulle olisi kulutonta maksaa suoraan jalostajalle, kun jalostaja ei halua suoraan/hoitaa laskutusta itse vaan haluaa väliin muita josta ne kulut aiheutuu, jalostaja vastaa siis kuluista. Eikö tämä ole ihan selvä? Se jonka takia kuluja tulee, se maksaa.
Tämän takia MTK:n "sopimus" minun puolesta, vaikka en ole edes jäsen, että minun pitäisi tälläiset turhat kulutkin maksaa, on tässä myös asia joka ei ole oikein.

Ja mikä vielä enemmän tässä asiassa painaa on se, että on laissa määrätty maksu. Niin ollen minulla, viljelijällä ei ole ns. mitään mahdollisuutta välttää sitä maksua. Silloin sen pakon varjolla ei voi VARSINKAAN tällä tavalla salamyhkäisesti laskutella mitä sattuu ja lykätä kuluja päälle.

Todisteita ei ole kuluista sisältymässä, koska todisteita ei saa vaikka pyytää, ja koska laskussa ei ole erittelyä. SKY:n valinta.
Syy miksi vaikuttaa TODELLA PALJON siltä että summassa muutakin on, on juurikin tämä salailu ja erittelystä kieltäytyminen / jopa siemenviljelijöiden? (ainakin yksi) aivan uskomaton vastustus asiaan, joka ei tosiaan edes millään tavalla kosketa tätä.

Väitän että kukaan, KUKAAN ei jaksa moista jankkausta ja vänkäystä, selviä lakipykäliä vastaan taistelua muiden puolesta ihan vain huvikseen ja hyvää hyvyyttään jos ei itsellä ole oma hyöty tulilinjalla myös.

Matti

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 571
Vs: TOS-maksu

 
 ??? ??? ???

Kyllä meitä täällä on, ihan etujärjestön rivimiehiäkin. Se enemmistö on tosiaan hiljaa vaikka mielipide asiaan olisikin.
[/quote]

Miksi ei samalla kertoisi mielipidettä, kun ilmoittaa taustalla olosta? Sama vaiva kai..  Mitä useampi asian osallinen ottaisi kantaa, sitä parempi. Sellaiset taasen, joita asia ei kosketa.. noh, kuten sanottua, turhaa sotkeä ja sönkätä sekaan, varsinkin kun "perustelut" on ihan puuta heinää ja sitä itseään ilman minkäänlaista luetun ymmärtämistä sen suhteen mistä tässä oikeasti on kyse, miksi asiasta on puhe, ja ihan laissakin lukevista perusteista.

Kaiken maailman "homojutut" ja hyväntekeväisyys tapahtumat ja ystävien kanssa hampaiden katkomiset ja pikku kakkoset ym. taasen oikein vain vahvistaa minkä verran "vastapuolen" argumenteille painoarvoa kannattaa laittaa/minkätason perusteita sieltä löytyy nykysysteemille...
Sanonta off topic = aiheen vierestä, tulee juurikin tästä. Itseäni ei häiritse pitkät viestit tai vastaava, muu kaikki eo. esimerkkien mukainen aivan täysin turha tuuba ja asiaan kuulumaton kyllä.
Luulisi että jos haluaa oikeasti jotain asiaa ajaa, perustelisi sitä jotenkin oikeasti järkevin sanoin..
Tosin, kun halua ei selvästi ole, ymmärrystä ei tunnu olevan ollenkaan (vaikuttaa ainakin siltä todella paljon) päinvastoin vaikuttaa pelkästään siltä että ihan kiusalla vain provosoi ja trollaa, niin eipä yllätä ettei.



Muistatko kun uhosit että jompikumpi saa rapsakasti turpaan?Minähän tarjosin sinulle ihan reilusti tilaisuutta tulla kokeilemaan sitä turpaan vetämistä,Onko joku muu ollut tässä asiassa sinua kohtaan yhtä reilu?

Äläkä aliarvioi minun äläkä kenenkään muun ymmärrystä vaikka sinulla tuntuukin tunteet kuumenevan tämän asian kanssa.Täällä on muutama kirjoittelija joka on eri mieltä kanssani(OK)mutta toiset malttaa mielensä ja perustelee mielipiteensä ihan järkevästi.Olen kyllä tämän lähes viiden vuoden aikana perustellut asian useaan kertaan mutta en provosoi enkä trollaa.Kerron vain mielipiteeni asiasta josta olen hyvinkin perillä.(minula lienee oikeus mielipiteeseeni?)

TOS-maksu on sen takia välttämätön että voidaan esim.turvata kotimainen jalostus.Siemenen hintaan ei voi laittaa enää yhtään ylimääräistä vai voiko?

ja lopeta tuollainen epäkohtelias tyyli.Tulen yleensä kaikkien kanssa toimeen,luulen että sinunkin jos tässä istuttaisiin kahvilla.En usko että siinä tulisi turpaanvetokilpailua nin kuin epäilit

SamiT

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1788
Vs: TOS-maksu
Onko muuten jossakin tietoa esillä että mitenkä tämä TOS-maksuista kertyvä summa jakautuu eri toimijoiden kesken? Voisi olla helpompi maksaa maksu kun tietää minne se kohdistuu. Voisi jopa alkaa tuntua järkeenkäyvältä koko homma kun näkisi minne raha menee.
On vain kahdenlaisia traktoreita: Uusia Valtroja ja vanhoja Valmetteja.