Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hornet putosi  (Luettu 11418 kertaa)

Movado

  • Vieras
Hornet putosi
http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/167801.shtml

Ilmavoimien Hornet on tippunut alas Juupajoella puolen päivän aikaan torstaina. Kone putosi tiettävästi pellolle, noin kilometrin päähän Juupajoen kirkonkylästä.

Aamulehden tietojen mukaan kyseessä on ollut koulutustilanne.

Onnettomuus tapahtui klo 11.45. Pelastuslaitoksen yksiköt olivat hetki sitten vasta menossa turmapaikalle. Turmapaikka on harvaanasuttua aluetta. Puolustusvoimat ilmoitti, että se tiedottaa asiasta hetken kuluttua.

Hornet oli lähtenyt liikkeelle Ilmavoimien koelentokeskuksesta Hallista.

Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä

Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.

Viimeksi muokattu: 21.01.10 - klo:12:58 kirjoittanut Movado

Kohta-Sippoolan Kaappoo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 623
Vs: Hornet putosi
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä

Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.

"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.

Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.

Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."

Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.
"Tämä sääntö pätee aina: kaikissa mielipideasioissa vastustajamme ovat järjettömiä." -Mark Twain-

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Hornet putosi
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.

***Se oli varmaan koottu jonnikan pulteilla... varisivat kesken lennon... kone tantereeseen..

 :D
Kui mää ain olen paras?

Heino Leino

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9257
  • Joka kalalle haesoo, se akkasa elättää...
Vs: Hornet putosi
ei kuiteskaa sinun päähän puonnu... oliko kuinka kaukana?
Elämä on parasta kometiijjaa

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Hornet putosi
Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.

***Se oli varmaan koottu jonnikan pulteilla... varisivat kesken lennon... kone tantereeseen..

 :D

Löpö höpö. Valmetin tehtaalle johtaa jäljet...

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Hornet putosi
Paskan möivät ....
Heti hajosi.

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 71744
Vs: Hornet putosi
onkko joku kuunnellu ratiosta tota 25 vuotta sitten?     siinä on ollu nyt juttua siitä inarinjärveen putonneesta ohjuksesta!   paikallinen poroisäntä oli ollu vähä aiemmin melkein samassa paikassa verkkoi koklaamassa ja siitä männä muutaman matkan päähän ja ei huomannu mitää ohjuksen putovamista!    eukko sanonu että et huomais vaikka viereen tussahtaa!    ei parane pelätä ei se päähän osu!     aika sälli!     kertookohan nuo politrukit nyt että kone tuli ales?   silloin ei uskaltana!

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hornet putosi
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä

Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.

"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.

Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.

Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."

Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.

Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia  ;D

emo-heikki

  • Vieras
Vs: Hornet putosi
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä

Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.

"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.

Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.

Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."

Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.

Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia  ;D

Se on varmaan ollu jollakin viljanviljelijällä huollossa, kun tunnit on noin kertautuneet ....

JoHaRa

  • Vieras
Vs: Hornet putosi
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä

Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.

"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.

Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.

Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."

Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.

Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia  ;D

Se on varmaan ollu jollakin viljanviljelijällä huollossa, kun tunnit on noin kertautuneet ....

Mutta jos sen olisi joku viljamies korjannut niin se olisi myös pysynyt taivaalla. Viljahommissa on nääs totuttu ajamaan vanhalla kalustolla ja korjaamaan koneet itse. Valtio tai kaupalliset toimijat eivät nääs kauheasti viljahommaa taloudellisesti tue. Toista on tämä emohomma, josta minulla on enemmän kokemusta. Rahaa tulee ihan tyhjästä  ;D

Movado

  • Vieras
Vs: Hornet putosi
Ei kai vaan poijat ajanu kesäkerosiinillä

Tassä takavuosina Hawk putosi kun ilmavoimat säästi ostamalla teho fi***r*n kopioimia poltto aine suodattimia alkuperäinen olis maksanut 10000 mk kotimainen vaan murto osan . Ainut ero oli alkuperäisessä oli tappi joka esti asentamasta suodatinta väärinpäin - kopiossa tappia ei ollu - huolto laitto suodatimen väärin päin > kone sammui - ilmassa - lentäjä hyppäs - kone tuli maahan ihan ite.

"Suomen Ilmavoimilla oli alkuvuodesta 2010 kahdeksan käyttökelpoista F-18D- ja viisikymmentäviisi F-18C-torjuntahävittäjää.

Suomessa on palveluskäytössä menetetty yksi kone ja yksi vaurioitui pahoin yhteentörmäyksessä vuonna 2001 sekä vuonna 2006 kaksi konetta törmäsi toisiinsa saaden pieniä vaurioita.

Onnettomuuskone oli juuri 10. marraskuuta 2001 onnettomuuteen joutunut Hornet. Onnettomuuden jälkeen kyseistä konetta on korjattu 100 000 työtunnin verran, missä yhteydessä se muutettiin kaksipaikkaiseksi. Korjauksen jälkeen kone suoritti ensilentonsa viime vuoden lopulla. Koelento-ohjelma oli vielä kesken."

Eli kyseessä oli tämä alunperin yksipaikkainen C-malli, joka muutettiin käytetyn B-mallin (kaksipaikkainen) eturungon ja muun pikkutilpehöörin kanssa kaksipaikkaiseksi D-malliksi.

Aika paljon korjattu. 100 000 tuntia yhdeksässä vuodessa. Lasku kannattaa ehkä tarkistaa kun 9 vuoteen ei mahdu kuin 78840 tuntia  ;D

Olisko noita tekiöitä useempi kuin yksi ?

Esim Kahden loistoristeilijän rakentaminen STX:n Turun telakalla työllistää 12 000 henkilötyövuoden verran.

Köyhällä ei oo varaa korjata halvalla.

Viimeksi muokattu: 21.01.10 - klo:18:19 kirjoittanut Movado

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Hornet putosi
Tossahan se tuhoutunut yksilö on:

Kui mää ain olen paras?

sorkkis

  • Vieras
Vs: Hornet putosi
Tossahan se tuhoutunut yksilö on:





Alaston nainen tohon nokalle vielä niin .  ::) ::) ::) ::)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Hornet putosi
TÄMÄ ON SITÄ AULIKSEN MAINOSTAMAA SUOMALAISTA LAATU TYÖTÄ. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

sorkkis

  • Vieras
Vs: Hornet putosi

[/quote]Jospa ne on pelästyny Väärinmaja tienviittaa .  ;)

Muuten mikä se Väärinmaja on . Tienviitan oon useasti nähny mutta majaa en .

Viimeksi muokattu: 24.01.10 - klo:21:49 kirjoittanut webmaster2L