Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe NH 115Ts:n ja TM:n erot  (Luettu 22185 kertaa)

Teroman

Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

Kannattaako noista kovin vääntää ?  samoja paskoja ovat
 8)
paitsi tietty itävallan portaattomat pumat eri lajia,,,,,,,,,,,

 :o

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot


Kannattaako noista kovin vääntää ?  samoja paskoja ovat
 8)
paitsi tietty itävallan portaattomat pumat eri lajia,,,,,,,,,,,

 :o


***Tottakai kannattaa vääntää, sinäkin olet jo kahdesti vastannut ketjuun... siis kiinnostaa.
TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.
TM = NH (Ford Fiat sekasikiö).

Teroman

Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

Ei tainnut TM ssä enää olla Fiat konetta ??????
 :o

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
 TM:ssä on Fordin powerstar tai vastaava. Olisivat voineet laittaa pellin alle Ivecon 8,1l padan, 180-90 jyrää!

agricult

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 464
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta. Uudemmissakin isoissa kutosissa (TS-A, T6000) on noita järeämpiä palikoita.

Ford-perustaisesta DC:stä, joku britti taisi joskus tokaista, että se on tehty purukumista ja piikkilangasta -> ES-mallit vahvempia.

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta. Uudemmissakin isoissa kutosissa (TS-A, T6000) on noita järeämpiä palikoita.

Ford-perustaisesta DC:stä, joku britti taisi joskus tokaista, että se on tehty purukumista ja piikkilangasta -> ES-mallit vahvempia.

Vahvuuksista en mene sanomaan, mutta käytettävyydeltään DC parempi. ES helvatan hidas ja tehoa vievä..

Varmasti eniten remontoitu 2000.luvun kone, minkä tiedän on eräs TS 115. Oikeasti "läpikäyty" 6000 tunnissa ja ilman ahdinta..

jps

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 807
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta.

*** Tarkkaan ottaen: TS 115 = Sama moottori kuin 8240, perä/takasilta sama kuin 7840, laatikko kaikissa sama.

TS:n tehot ilmoitettiin jo tuolloin ISO normin mukaan ja maahantuojan käyttämä DIN teho oli arvio.
Esim. Koneviestin testissä TS 110 väänsi tapista yli 100 hv, vaikka maahantuoja ilmoitti nimellistehoksi 100hv.

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta. Uudemmissakin isoissa kutosissa (TS-A, T6000) on noita järeämpiä palikoita.

Ford-perustaisesta DC:stä, joku britti taisi joskus tokaista, että se on tehty purukumista ja piikkilangasta -> ES-mallit vahvempia.

Vahvuuksista en mene sanomaan, mutta käytettävyydeltään DC parempi. ES helvatan hidas ja tehoa vievä..

Varmasti eniten remontoitu 2000.luvun kone, minkä tiedän on eräs TS 115. Oikeasti "läpikäyty" 6000 tunnissa ja ilman ahdinta..
  jos se on eniten rempattu 2000.luvun kone minkä sä tierät,niin mitä se kertoo.... ??? ;)

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Hienoa että on aihe kiinnostanut ja asiallisiakin vastauksia tullut vaikka tuntuu ettei sitä ihan varmaa tietoa ole oikein kellään. Lähinnä toi es malli kiinnostaa ja vaihdelootan kestävyys. Tiedän että se syö jonkin verran tehoa mutta kuulemma mukava käyttää ja vaihtaa pehmeästi jos säädöissä.
 

6350

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

TS 115 = Ford 8240 mutta muotoilijoilta viety viivottimet piiloon.


Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta. Mielestäni 8240/8340 järeämpiä joiltakin rakentailtaan kuin pikkukutoset: laatikko/takasilta. Uudemmissakin isoissa kutosissa (TS-A, T6000) on noita järeämpiä palikoita.

Ford-perustaisesta DC:stä, joku britti taisi joskus tokaista, että se on tehty purukumista ja piikkilangasta -> ES-mallit vahvempia.

Vahvuuksista en mene sanomaan, mutta käytettävyydeltään DC parempi. ES helvatan hidas ja tehoa vievä..

Varmasti eniten remontoitu 2000.luvun kone, minkä tiedän on eräs TS 115. Oikeasti "läpikäyty" 6000 tunnissa ja ilman ahdinta..
  jos se on eniten rempattu 2000.luvun kone minkä sä tierät,niin mitä se kertoo.... ??? ;)

Sen että kaikki siellä isolohkon takapuolella on liian heikkoa. ;) Mutta ei kai minkään muun merkkinenkään "pikkukutonen" ole sen vahvempi kovassa käytössä Mf 4270, V6900/8000 JD 6506 jne.
Ruovimpaan urakointikäyttöön valitsisin ehdottomasti TM nyyskyn!

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

Kannattaako noista kovin vääntää ?  samoja paskoja ovat
 8)
paitsi tietty itävallan portaattomat pumat eri lajia,,,,,,,,,,,

 :o

Eikös ne oo steyrejä?
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

montöör

  • Vieras
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

Vahvuuksista en mene sanomaan, mutta käytettävyydeltään DC parempi. ES helvatan hidas ja tehoa vievä..

Käsittääkseni lähinnä TS 115 = Ford 7840, jo nimellistehojenkin puolesta.

TS 115=7.5 l Ja 7840 6.6 l moottori.Vaihteistossa dp=pikavaihde+
mekaaninen suunnanvaihdin,dc=pikavaihde+sähköhydr.suunnanvaihd.
Molemmat vanhaa foordia.Voimansiirtoja ei käsittäkseni saa rikki,
vaikka vähän yrittäsikin.
Teromanille hyvää illanjatkoa pikkukakkosen seurassa,se voi olla
aika jänskä.

Suorakylvaja

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 23
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

Elikkä kyseiset traktorit kiinnostaa ja mietityttää mitkä ovat niiden käytännön erot? Moottori on käsittääkseni sama mutta mitä eroa on vaihteistossa ja perässä? Tm:stä on otettu paljonkin tehoja ulos ja on näkynyt Ts:äkin mitä on kutiteltu turbolla ihan kivasti mutta kestääkö vaihteisto/voimansiirto? Viisaammat saavat vastata. Ja muutkin.

Ootko hommaamassa kys. konetta? Mulla olis yks ylimääränen tm.

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

Elikkä kyseiset traktorit kiinnostaa ja mietityttää mitkä ovat niiden käytännön erot? Moottori on käsittääkseni sama mutta mitä eroa on vaihteistossa ja perässä? Tm:stä on otettu paljonkin tehoja ulos ja on näkynyt Ts:äkin mitä on kutiteltu turbolla ihan kivasti mutta kestääkö vaihteisto/voimansiirto? Viisaammat saavat vastata. Ja muutkin.

Ootko hommaamassa kys. konetta? Mulla olis yks ylimääränen tm.

Asiallisen oloinen Ts115 olis tiedossa kohtuu hintaan. Onko TM kuormaimella?

Rähmis

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 38
Saletisti natsaa!