Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe NH 115Ts:n ja TM:n erot  (Luettu 22173 kertaa)

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
NH 115Ts:n ja TM:n erot
Elikkä kyseiset traktorit kiinnostaa ja mietityttää mitkä ovat niiden käytännön erot? Moottori on käsittääkseni sama mutta mitä eroa on vaihteistossa ja perässä? Tm:stä on otettu paljonkin tehoja ulos ja on näkynyt Ts:äkin mitä on kutiteltu turbolla ihan kivasti mutta kestääkö vaihteisto/voimansiirto? Viisaammat saavat vastata. Ja muutkin.

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
ei mitään samaa.

ts on ford, tm fiat.

ts kestää juuri ja juuri lievän turbotuksen. joku 140hv maks.

tm kestää 100hv enemmän.

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Eikös kumminkin moottorit oo samoja. (7.5L ford powerstar

On nuita ts115 ollu n.200hv säädöissä liikenteessä vai ei oo sitten tarkempaa tietoa että miten kestäny.?

Teroman

Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot

Ford Fiat vertaukset voi jo unohtaa

Uusia malleja ovat kaikki omiaan,,,,,,,,,,,

Samaa basildonia , Pommi mikä pommi
 ::)

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kateellisten puhetta.

realisti

  • Vieras
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
onhan tm huomattavasti järeempi. Ts:kin kestää kyllä reipastakin virittelyä mutta vaatii sen jälkeen osaavan kuskin, revittelyä ei varmaan yli 160hv tehoilla kestä? Ts:ää on vaivannut jotkin tyyppiviat joita ei käsittääkseni ole tm:ssä. mm. Nostolaitteen kynkät.

Snowman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 611
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Varmaankin käsiteltiin TS malleja ei TSA, oli tuossa naapurissa TS115 hiukan ruuvattuna 170 hv... Eikä siinä mitään vikaa kai isommin, äkkinäiset palkkakuskit vaan särki vetolevyt kun lähti maakärryn kaa isoilla vaihteilla luistattamalla liikkeelle...

IsoK

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 307
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kyllä nimenomaan TS mallia, uudemmat on niin kalliita. Ja tottakai repimällä saa rikki minkä tahansa koneen. Asiallisesta käytöstä kysymys, ei mistään vetokisoista.

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Kyllä nimenomaan TS mallia, uudemmat on niin kalliita. Ja tottakai repimällä saa rikki minkä tahansa koneen. Asiallisesta käytöstä kysymys, ei mistään vetokisoista.

Päivä nevalla kossien käsissä vastaa koko kesän lavetinvetokisoja..

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Käsittääkseni 115ts on etuakselia vaille Ford? Taitaa olla perua 90- luvun Fordeista, en tiedä onko Fiat sitten ollut mukana vaihteistoa tekemässä, en usko? Etuakseli ilmeisesti Fiatin valmiste ollut jostain 94-95 vuodesta lähtien.

Tm:ssä etu,- taka-akselit Fiattia samoin peräreppu sekä voimanotto(winner), aikapitkälti. Lukot vaihtuneet monessa hammaslukoista hydr.levylukkoon.

Tm 175 ja 190 sitten jo erikoneita, ainakin osittain.

Ohjaamon runko ja moottorit sitten Fordin puolelta.

Shuttle Command ja Dual Command vaihteistot Fiattia, Dc:sä kuitenkin hydr.suunnanvaihto.

RC ja PC ilmeisesti ainakin osittain Fiatin tekemiä, vai jo puhtaasti New Hollandia.

Joku varmaan tietää onko ts115 ja tm- sarjojen moottoreilla muuta yhteistä kuin 7,5l iskutilavuus.
Korjatkaa jos/ kun olen väärässä!  ::)

realisti

  • Vieras
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Käsittääkseni 115ts on etuakselia vaille Ford? Taitaa olla perua 90- luvun Fordeista, en tiedä onko Fiat sitten ollut mukana vaihteistoa tekemässä, en usko? Etuakseli ilmeisesti Fiatin valmiste ollut jostain 94-95 vuodesta lähtien.

Tm:ssä etu,- taka-akselit Fiattia samoin peräreppu sekä voimanotto(winner), aikapitkälti. Lukot vaihtuneet monessa hammaslukoista hydr.levylukkoon.

Tm 175 ja 190 sitten jo erikoneita, ainakin osittain.

Ohjaamon runko ja moottorit sitten Fordin puolelta.

Shuttle Command ja Dual Command vaihteistot Fiattia, Dc:sä kuitenkin hydr.suunnanvaihto.

RC ja PC ilmeisesti ainakin osittain Fiatin tekemiä, vai jo puhtaasti New Hollandia.

Joku varmaan tietää onko ts115 ja tm- sarjojen moottoreilla muuta yhteistä kuin 7,5l iskutilavuus.
Korjatkaa jos/ kun olen väärässä!  ::)


dual commandissa ei ainakaan ts:nä ole hydraulista suunnanvaihtoa, vaan vasta electro shiftissä. m/tm varmaan myös dc:ssä?

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
ts:n ds on ihan eri laatikko kun tm:n dc.

tm:n dc on aika pitkälti winneriä.

kaikki tm:n laatikot tehtiin italian jesissä fiatin vaihteistotehtaalla. näin ainakin aluksi. en muista miten oli esim. viimisissä tm155:ssa?

ravenlord

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1648
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
joojoo...  Se on aina riskaapelia ostaa ulkolaasia rattoreita...
Asiaan kuin asiaan, asiaton vastaus :)

JTJ

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 241
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
Nykyään cnh.lla voimansiirto tehdas belgiassa,millonkohan on siirtynyt sinne? Tuossa ts115 moottorissa on ainakin kesympi syöttöpumppu.

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: NH 115Ts:n ja TM:n erot
eikös ts:n es ps oo paranneltu versio 40-sarjan sle-laatikosta ja sitä lukua olis foorttista??