Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Investoinnit Maakunnissa !  (Luettu 8263 kertaa)

cosmic_cowboy

• Vieras
Vs: Investoinnit Maakunnissa !
Korkotuki kaikille se olisi tasapuolisempaa,nyt ei pienet tilat saa mitään investointitukia ja silti pitää kilpailla isojen tilojen kanssa.

Ei tilat kilpaile keskenään, msitä tämmönen harhaluulo on syntynyt ????

Kilpailevat mm. maista ja urakointitöistä. Ja onhan tässä kyseessä kilpailutilanne, se joka halvimmalla tuottaa jää henkiin. Kipaillu näkyy myös myyntierien koon mukaan olevassa hinnoittelussa.

Joo, mutta ei esim. Valio kilpailuta tuottajia keskenään, kaikille maksetaan sama hinta ja hinta on juuri niin korkea kuin on Valion tilityskyky, eli Valio ei pyri itse alentamaan tuottajahintaa vaan pitämään sen mahdollisimman korkealla.
Urakoista kyllä kilpaillaan ja ehkä joskus maistakin, sitä en tiedä mikä on investointitukien osuus näissä karkeloissa ....
Naudan loppukasvattajat kilpailevat hintaa korottamalla vasikoista. Väliportaana ovat etelämpänä ja pohjoisempana hankintansa painopistealuetta pitävät teurastamot. Se kilpailu ei ole tasainen.

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
Korkotuki kaikille se olisi tasapuolisempaa,nyt ei pienet tilat saa mitään investointitukia ja silti pitää kilpailla isojen tilojen kanssa.

Paskan on jo aika lentää rattailta! Voi perkules, kun sen käsittäminen ottaa joillakuilla lujille!
Ihan kaikkeen ei enää kannata tuhlata velkaisen valtion rahoja!
Oikein alkaa vituttamaan nämä iänikuiset kitisijät ja itkumummot!
Hemilä sanoi aikoinaan jotta suurille tiloille ei makseta tukia muuta kuin 10 vuotta korkeintaan eli kun ne laajenee niin ne pärjäävät omillaan miten on käynyt.Kenekä tässä pitäs oikeesti itkee ? Tukikatto olisi pitänyt puottaa 100 th. aikoja sitten.
Miksei tätä ratekiaa noudatettu ,minkä hemilä lupasi.?
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho

Pienet tilat pyörittää omalla tai pankin pääomalla eikä investointiavustuksilla rakennusprojekteja onhan siinä suuri ero.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

mah

• Vieras
Pienet tilat pyörii juuri niin kauan, kun nykyinen isäntäpari jaksaa nyhertää. Seuraavalla sukupolvella olis sitten se pieni tila, mutta sen päälle velkaa....Tätstöfäkt,mään.

SAS

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Velehojen Veleho
No eipä ne isotkaan velattomia ole.
Mikä on nykypäivänä "pieni" tila esim maitotila.?Onko se alle 40 lehmää ?

rt

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
Pienet tilat pyörii juuri niin kauan, kun nykyinen isäntäpari jaksaa nyhertää. Seuraavalla sukupolvella olis sitten se pieni tila, mutta sen päälle velkaa....Tätstöfäkt,mään.
Sitä suuremmalla syyllä olisi ollut tarpeen esim. 100 000 e;n tukikatto kansallisiin: Kun ne pienet päätyvät kuitenkin suurille......

KJL

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"

Kilpailevat mm. maista ja urakointitöistä. Ja onhan tässä kyseessä kilpailutilanne, se joka halvimmalla tuottaa jää henkiin. Kipaillu näkyy myös myyntierien koon mukaan olevassa hinnoittelussa.

Joo, mutta ei esim. Valio kilpailuta tuottajia keskenään, kaikille maksetaan sama hinta ja hinta on juuri niin korkea kuin on Valion tilityskyky, eli Valio ei pyri itse alentamaan tuottajahintaa vaan pitämään sen mahdollisimman korkealla.
Urakoista kyllä kilpaillaan ja ehkä joskus maistakin, sitä en tiedä mikä on investointitukien osuus näissä karkeloissa ....
Maista kyll joskus... Mutta urakoista EI kilpailla. Pääsis lopuistakin eroon, niin ois hyvä. Ei kilpailla ainakaan hinnalla eli jos joutuu jonkun homman urak. eiku täpinöimään, ei ainakaan polkuhintaan.
tethering holes to their concave windings

emo-heikki

• Vieras

Naudan loppukasvattajat kilpailevat hintaa korottamalla vasikoista. Väliportaana ovat etelämpänä ja pohjoisempana hankintansa painopistealuetta pitävät teurastamot. Se kilpailu ei ole tasainen.

Minä olen kuullut, että vasikoita ei oikein saada menemään, noudot viivästyy kun ei ole vastaanottajaa.
Ehkä täällä on sitten ylitarjontaa, tai sitten tilanne on muuttunut viime vuoden aikana ...
No onneksi itse en askaroi noiden parissa, pari kertaa on hiehoja tarjottu teuraskasvatukseen, mutta en ole ottanut ....
Minä pysyn näissä, vähän sama taktiikka kuin pokerin peluussa ....

KJL

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"

Minä olen kuullut, että vasikoita ei oikein saada menemään, noudot viivästyy kun ei ole vastaanottajaa.
Ehkä täällä on sitten ylitarjontaa, tai sitten tilanne on muuttunut viime vuoden aikana ...
No onneksi itse en askaroi noiden parissa, pari kertaa on hiehoja tarjottu teuraskasvatukseen, mutta en ole ottanut ....
Minä pysyn näissä, vähän sama taktiikka kuin pokerin peluussa ....

Jos ei ottajia oo, täs on hyvä ratkaisu sonnipojille...

tethering holes to their concave windings

bobbari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Sosiaalinen erakko
Mikähän olis tahti ilman pohjoista tukea ::)

Ps. Tänään taas muutama kymmenen ristikkoa katolle ::)

Lainaus Suomen Kuvalehden Juha Marttilan haastattelusta:
"Ilman pohjoista tukea vauhti Pohjanmaan maitotiloilla olisi paljon verkkaisempaa", Marttila sanoo.

Ja näinhän se on...

Lainaus maatilan pirkan Juha Marttilan haastattelusta: Tärkein lähtökohta ja samalla suurin haaste on saada aikaan pitkäjänteistä ja tasapainoista politiikkaa, jotta maatalousyrittäjät voivat kehittää tilojaan ! Kyllä on kauniisti muotoiltu!!!    EU:n liittymisneuvoittelujen alkumetreiltä asti etelän kuppaaminen on ollut järjestelmällista... Se on kohta turha ihmetellä miksi etelässä ei tuoteta maitoa tarpeeksi???    KUN EI OLE TUOTA POHJOISTA TUKEA
Tuskahiki on köyhän sauna...

Turkka

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
KJL ja muutki!! jos on ylimääräisiä sonnivasikkoja,niin mä voin hakia vaikka 20 eur halavemmalla ku lauhaluoma.. eikä tartte teirän sotkia pulttipyssyjä,mullaki on sellaanen :D