Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Havuja -kele!  (Luettu 3842 kertaa)

Aimo Jortikka

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1523
  • Kansa taistelee-miehet kertovat.
Havuja -kele!

  *** Niin,nyt pitäis saaha vauhtia hillittyä,peräkärrystä. Multapa puuttuu jarruventtiili vehkeestä,joka joutais lavetin vetoon. Eli olikos niitä millaisia sovellutuksia ns.kuristusventtiilillä toteutettuna. Ja millaset ne jarruominaisuudet sellaisella köyhänmiehen systeemillä on..jotta passaako luottaa,vai onko arpomista ?!

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
Vs: Havuja -kele!

  *** Niin,nyt pitäis saaha vauhtia hillittyä,peräkärrystä. Multapa puuttuu jarruventtiili vehkeestä,joka joutais lavetin vetoon. Eli olikos niitä millaisia sovellutuksia ns.kuristusventtiilillä toteutettuna. Ja millaset ne jarruominaisuudet sellaisella köyhänmiehen systeemillä on..jotta passaako luottaa,vai onko arpomista ?!

timpaltakin puuttuu jarrut vehkeestä, jolla joutaa vetää laverilla...

eukko kuristaa silppurinremmillä palleista...

luottaa ei tosiaan voi, mutta timpan mukaan jokaisella arvalla voittaa...

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Havuja -kele!
Jos kärryssä rehdit jarrut,traktorin ulkopuolisesta hydrauliikasta öljyä.Eli väännät vivusta kärry jarruttaa,halpa rakentaa eikä tartte kiusata traktorin jarruja ja hioa jarrupaloja öljyn sekaan.Eikä maksa paljoa rakennella ja paniikissa traktorilla voi jarruttaa lisänä.
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

kuustaa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 61
Vs: Havuja -kele!
ei vaan riitä tiä liikeenne lain mukaan ,pitää olla polokimesta yhtä aikaa toimivat jos meinaat saada paino laskelmas hyäryksi

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Havuja -kele!
Deereen 2850 rakennettiin seuraava: Liitin, kuristin, t-haara josta toinen
vapaa paluu toinen jarruille.
Säätö: Öljyt läpimänä tuotto täysille, mittariin 150 bar ok
heti kun päästät vivun "pito" asentoon työntää
palautusjousi sylinteristä vapaaseen.
Ongelma: Jarruja ei saa jäämään päälle kuin jatkuvalla virtauksella.
Hyöty: Eipä jää jarru lukkoon, kunhan päästät pit asentoon vivun ok
Toimiva sydeemi oli  ;D
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

erppo

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 208
Vs: Havuja -kele!
Jos kerran aikomus lavettia vedellä, älä rakentele mitään kompromisseja. Laita kunnon merkkikohtainen venttiili niin homma toimii polkimesta kuten pitääkin. Kun perässä on parinkymmenen tonnin kapine ja tulee se tiukka paikka ja vauhtia liikaa, ei silloin ole aikaa miettiä, millä vivulla ne jarrut toimivatkaan ! >:( Kun perävaunu työntää traktoria raviojan yli niin siinä vaiheessa kunnollinen venttiili tuntuu jopa sikahalvalta  :D