Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Auton peräkärry  (Luettu 30836 kertaa)

Farmari Arttu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 230
Vs: Auton peräkärry
Kannattaa itse tehdä jos ei sattunut syntymään peukalo keskelle kinnasta. Ei ne tehdastekoiset ole oikein mistään kotoisin. Ainevahvuudet on alamittaisia, ei ole kiinnityslenkkejä, navat ei ole vesitiiviitä, korkeintaan kelvoton sähkösinkitys, sähköt hutaisemalla tehty, suojaamattomat valot hajoavat ensimmäisellä lainaajalla. Sanoisin että ne tehdastekoset on kaupunkipojille. Maalla tarvitaan aina vähän parempaa.
Itsetehty tulee samoihin hintoihin, ehkäpä jopa kalliimmaksi, mutta se tulee perässä sitten sen 30-vuotta vähintään.

Täältä löytyy kunnon osat:
http://www.teohydrauli.fi/

Konemies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 295
Vs: Auton peräkärry
TM testivoittaja Muuli 950 pro eli hitsaamalla tehty Teuvalla ,ns urakoitsija kärry ,löytyy eri vaihtoehtoja .Itellä 970 pro on jämäkkä kärry ja kunnon navat.

Muuli Pro 940K, ei minkäänlaista moitittavaa. Teuvalainen, hitsaamalla kasattu ja uppokuumasinkitty. Nokkapyörä, kippi kahdella kaasujousella, sidontalenkit ym vakiona.
http://www.muuli.fi/Etusivu/Autoperavaunut/Teuvanmetalli/tabid/406/Default.aspx

Valtramies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 549
Vs: Auton peräkärry

Näin on;

Eli THULE
 8)



Tuoksä niitäki maahan? Rellumainos puuttu ;D

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Auton peräkärry
Noita lainakärryjä kun on ollut monenlaisia, niin yksi juttu on myös etu- ja takalaidat. Joissakin malleissa on saranoidut joita ei oikein voi jättää aukikaan kun peittää valot tai jää heilumaan, ja irtisaaminen on vähän hankalaa, jolloin lautojen yms tavaroiden kuljettaminen onnistuu heikommin.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Auton peräkärry
Kerran pisti silmään keltaisessa pörssissä ollut ostoilmoitus:ostetaan peräkärry,tehdastekoinen,ei eläinjäljitelmiä  ;D
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Teroman

Vs: Auton peräkärry

No en tuo

mutta hyvä kärry on,,,,,,,,

Ruottalaista laatua kuten wanhat wolvo traktoorit

Bison

Boxer

Buster 

650

700

814

????????????????????????+
 8)

Pohojalaanen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 347
Vs: Auton peräkärry
Olen vähän katsellut auton perään kärryä ja eri merkkejä näyttäisi olevan markkinoilla pitkälti toista kymmentä. Muuten ei ole tarkempia kriteerejä kuin että lavan pituus saisi olla 3 metriä ja kuomu päälle. Onko eri merkeistä minkälaisia kokemuksia ja yksiakselinen vai teliversio? Teli tietysti syö kantavuutta jarruttomassa kärryssä, mutta onko se kumminkin vakaampi vedettävä?
Teuvalaanen teli-Muuli on hyvä ja tykky kärry. Pompottaa tyhyjänä, muuten mukava. Älä vain jarrullista osta, ylikuormasakko suhteutettuna saavutettuun hyötyyn on niin pieni jotta sitä ei tartte murehtia. Kärryn rakenteellinen kantavuushan riittää vaikka mihinkä.

Rampe

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 514
Vs: Auton peräkärry
970 xl muuli on kärrynä ja eipä tuosta pahaa sanottavaa ole.
Pitkä vetoaisa on kätevä jos on pidempää kuskattavaa. Tässä kulkee hyvin esim 6 m raudat (etu/takaylitys 1.25m)
Junkkarin valmistama "muuli" on vähän halvempi ja niitähän k-ketju enemmän kauppaakin. Teuvan kärryjä saa tilauksesta.

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Auton peräkärry
Olen vähän katsellut auton perään kärryä ja eri merkkejä näyttäisi olevan markkinoilla pitkälti toista kymmentä. Muuten ei ole tarkempia kriteerejä kuin että lavan pituus saisi olla 3 metriä ja kuomu päälle. Onko eri merkeistä minkälaisia kokemuksia ja yksiakselinen vai teliversio? Teli tietysti syö kantavuutta jarruttomassa kärryssä, mutta onko se kumminkin vakaampi vedettävä?
Teuvalaanen teli-Muuli on hyvä ja tykky kärry. Pompottaa tyhyjänä, muuten mukava. Älä vain jarrullista osta, ylikuormasakko suhteutettuna saavutettuun hyötyyn on niin pieni jotta sitä ei tartte murehtia. Kärryn rakenteellinen kantavuushan riittää vaikka mihinkä.
hoho!! noista rakenteellisista kantavuuksista on hyviä käytännön kokemuksia sekä itsellä että naapureilla.Esim. naapurikylän miehellä 2 apulantasäkkiä kyydissä 80km/h ja ojaan kärryn pettäessä.Tuli niiiiin pieni lasku lantojen siivoamisesta ojasta että ei mitään hätää  ;D Kaikkea te pohjalaiset keksitte  ;)
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Auton peräkärry

Näin on;

Eli THULE
 8)


Kauppiaan puhetta!!!

On juu jouset, muuten on kyllä niin pehmee kärry, etten toista ostais. Lavalukotkin niin lapselliset ku olla voi. Jos hyppäät yhdelle kulmalle, niin koko kärry on karso. No saahan sen suoraksi kun hyppää toiselle.

PR

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 715
Vs: Auton peräkärry
Aku 300TL sillä korkeammalla kuomulla on ollut parikolme vuotta. Ihan hyvät kiesit ainakin hintaansa nähden. Keinuteli ja kippikin on. Virontekeleethän nuo ovat ainakin osittain.

Farmari Arttu

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 230
Vs: Auton peräkärry
Pohjanmaan seppä on aina ollut pirun perso huonekaluputkelle ja läkkipellille. Aikaansaavana kaveria vetää vielä hitsisauman vaan toiselle puolelle railoa. Tähän varmaan perustuukin pohjanmaalla tehtyjen koneiden suuri suosio Suomessa ja ympäri Eurooppaa.
Hyvää yritetään, mutta halpamarketti laatua lykkää.

Strimari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1850
  • This is radio Nowhere!
Vs: Auton peräkärry
kotimaista pitäis periaattees tukea, mutta itselle tarvitsin puolitoista vuotta sitten kärryä ja päädyin Hollantilaisvalmisteiseen Eduard - kärryyn.
Mielestäni siinä hinta / latu / kantavuus on hyvät. Oma on 2.1 x 4.1 mteriä, kantavuutta 2600 kg. pyörät lavan alla ja aukeavat alumiinilaidat, lastauskorkeus 55 cm. kaikki laidat saa auki ja pois, samoin paalikkaat. integroidut ajosillat saa jos haluaa, samoin kapellin 0.5 , 1 tai 2 m. korkuisena. leveuksiä ja pituuksia on monia, varmaan löytyy sopiva.
Aikanaan ratkaisi nimenomaan hinta laatu suhde, vaikka vetoaisa ja keskiöt on Knottin, niin koko kärry oli 2600 eur alv 0.
Alkselit on oikeassa kohdin kärryä, etupainoinenkaan kuorma ei käy kohtuuttomasti koukun päälle.
Suosittelen lämpimästi, ja kehoitan käymään katsomassa: http://www.masetti.fi/

Hyvää yritetään, mutta priimaa pakkaa tulemaan!

hvinnamo

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4241
  • ******** 50 / 50 % :)
Vs: Auton peräkärry
kotimaista pitäis periaattees tukea, mutta itselle tarvitsin puolitoista vuotta sitten kärryä ja päädyin Hollantilaisvalmisteiseen Eduard - kärryyn.
Mielestäni siinä hinta / latu / kantavuus on hyvät. Oma on 2.1 x 4.1 mteriä, kantavuutta 2600 kg. pyörät lavan alla ja aukeavat alumiinilaidat, lastauskorkeus 55 cm. kaikki laidat saa auki ja pois, samoin paalikkaat. integroidut ajosillat saa jos haluaa, samoin kapellin 0.5 , 1 tai 2 m. korkuisena. leveuksiä ja pituuksia on monia, varmaan löytyy sopiva.
Aikanaan ratkaisi nimenomaan hinta laatu suhde, vaikka vetoaisa ja keskiöt on Knottin, niin koko kärry oli 2600 eur alv 0.
Alkselit on oikeassa kohdin kärryä, etupainoinenkaan kuorma ei käy kohtuuttomasti koukun päälle.
Suosittelen lämpimästi, ja kehoitan käymään katsomassa: http://www.masetti.fi/


Mikäs malli se on kun ei enää löydy listasta?
Joskus sitä oikein ihmettelee, kuinka paljon kirjatietoa sitä ihmiseen sopiikaan. En puhu nyt siis itsestäni.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Auton peräkärry
Kärryn merkki rupiaa olemaan selvillä, mutta sellainen asia pitäisi vielä päättää, että telillä vai ei. Teliversio on tietysti kalliimpi ja kantavuus hiukan pienempi.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.