Jos kahella noukkarilla ajetaan siilolle niin siilomies keittää... 
Tarkkuussilippurin tavaraa työntelee kuin haketta levälleen, noukkarin mytyt
on perseestä ja syvältä 
Tottahan tarkkuussilppurin hile on helppoa lykätä, myönnetään. Mutta on täälläpäin useitakin kahden noukkarin ketjuja, ja kyllä ne siilolla pärjää. Ja toinen noukkari voi loppusiilosta mennä jo seuraavalle aloittamaan, niin jää lopputäyttöön vähän rauhallisempi rytmi.
Mut nyt selvitän kustannuksia ja vikasietoisuutta, pieni epämukavuus siilolla ei nyt ole ratkaiseva juttu.
Jos kahdella noukkarilla ajetaan niin lompakko keittää.... 
On teillä jutut tai lompakot melko iskussa.
Käytännön kokemuksesta voin sanoa että jos on varaa edes suunnitella kahden noukkarin ostamista niin miksi et osta isoa tarkkuussilppurivaunua tai parasta mahdollista noukkaria (en ota kantaa siihen mikä se on) ja suurta etukonetta. Kaikissa hommissa on aina pieni epävarmuus mutta jos lähimaastossa on useita isoja noukkariketjuja niin eikö sitä apuakin saa, siis jos se huippuvehje leviää... Normitilanteessa työteho olisi huippuhyvä eikä tarvisi kahta melko isoa veturia eikä laumaa kuskeja, saisit enimmän osan ajasta ajaa itse tätä kalleinta pakettia jolloin se pysyisi paremmin hyvänä...
Sitä apua saa siis jos ei siis oo kaikki sillat.... 

Mistä näitä tulkintoja oikeen tulee

Kysymys oli siis ihan yksinkertaisesti käytännön työtehosta todellisilla tiloilla, joilla kokemusta em. ketjuista, ei muusta. Noiden perusteella teen sitten laskelmia, joiden perusteella tehdään perusteltuja päätöksiä rehunkorjuun suhteen juuri näihin olosuhteisiin ja tarpeisiin. Onneksi olen jo vastauksia saanutkin täällä ja varsinkin yv-nä, kiitos niistä.
Ratkaisevia asioita on paljon, enkä aikonut niistä käydä keskustelua, koska se tuskin täällä johtaisi mihinkään, joka tilalla on omat tarpeensa eikä niiden selvittäminen tällaisessa foorumissa ole järkevää.