Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe TUONTIPOLTTOPUUTA !  (Luettu 16884 kertaa)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Olet oikeassa, ei sitä kielletty ole ja energiamäärä on tosiaan sama, jos sen suhteuttaa massaan, mutta siihenhän se perustuukin, että koivu on raskaampaa, eli kuutiossa on enemmän energiaa. Mutta koivun suosion yksi syy on myös se räiskymättömyys, tosin itse tykkään kuunnella sitä, kun takas on lasiluukut. ;) Koivu on kuitenkin se kysytyin takkapuu, joten eihän siinä auta kuin tuottaa sitä mitä asiakas haluaa ::) Ei sillä kaikella puulla on enemmän kysyntää kuin tarjontaa, ostopuusta tehtäessä vain ei ole mitään mieltä tehdä esim havupuusta, koska kuitu maksaa saman ja lopputuote on vain 2/3 osaa koivun hinnasta. Omasta metsästä ei minkään sortin kuitu lähde pyöreänä, kaikki menee klapikoneen läpi ja latvat hakkeena omaan lämmitykseen.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Klapikauppias!  Olekko Sorkkahessun veli?

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Ei mulla oo yhtään velijiä..ei ainakaan oo kukaan kertonu ;D

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Ei mulla oo yhtään velijiä..ei ainakaan oo kukaan kertonu ;D

Aattelin vaan kun mainostatte niin samanlaisesti. Nimimerkillä!  ;D  ;D  ;D

sorkkis

  • Vieras
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Ei mulla oo yhtään velijiä..ei ainakaan oo kukaan kertonu ;D

Aattelin vaan kun mainostatte niin samanlaisesti. Nimimerkillä!  ;D  ;D  ;D
Ollaan massikankieltäjiä .

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
En näe tätä mainoksena vaan keskusteluna, jotenkin sellainen tuntuma, ettei tässä porukassa olisi juurikaan ostajia, eiköhän näiden palstojen lukijat saa itse puut pieniksi, kukin tavallaan ::) ja vaikka joku haluaisi ostaa, niin olisi kumminkin jossain ihan muuallapäin maata, eikä nuo niin amerikkaa ole, että niitäkannattais ympäri maata kuskata, kun niitä saa kumminkin joka paikasta  :P Joten jutellaan vain asiasta ja asian vierestä ::)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Ei mulla oo yhtään velijiä..ei ainakaan oo kukaan kertonu ;D

Aattelin vaan kun mainostatte niin samanlaisesti. Nimimerkillä!  ;D  ;D  ;D
Ollaan massikankieltäjiä .

Tuo on yhteistä  :o mikään ei pistä niin vihaksi kuin tuo perkinssin moottori cases :-\ tai ei siinä sitten oo moottoria, semmonen päristin vaan :P

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Ei mulla oo yhtään velijiä..ei ainakaan oo kukaan kertonu ;D

Aattelin vaan kun mainostatte niin samanlaisesti. Nimimerkillä!  ;D  ;D  ;D
Ollaan massikankieltäjiä .

Tuo on yhteistä  :o mikään ei pistä niin vihaksi kuin tuo perkinssin moottori cases :-\ tai ei siinä sitten oo moottoria, semmonen päristin vaan :P

Sinäkin kuulut noihin köyhiin, kipeisiin ja kateellisiin pahanpuhujiin!!  8) 8) 8)

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
äh...se mitään kateutta oo, eka oli mullaki verkku, mutta siitä on onneksi päästy eroon >:( Köyhyys ei oo ilo vaikka se joskus naurattaa :'(

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Mul on yhdeksän. Enkä vaihtais yhtään pois. Paitti samanmerkkiseen.

hiluhi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1739
  • Murheellinen vilkuttaja
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Tuon sivuston mukaan koivun lämpömääräkin (kWh/kg) on korkeampi kuin muiden puiden mäntyä lukuunottamatta.

http://www.harvestservice.com/puulammitys.html

Klapikauppias

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1349
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
 Juu lämpöarvossa/kuutio on eroa, mutta tuo lämpömäärä/kilo, on kaikilla aika likellä samaa, männyllä jopa ihan sama, eli se ero tulee juuri tuosta koivun suuremmasta painosta kuutiota kohden.

Mitä tulee noihin verkkuihin, mulle ei ikinä ole mikään traktorimerkki ollu sukua, joten en ole millekkään uskollinen, tuosta casesta tykkään muuten, se on tasapainoinen etukuormaaja kone ja näppärä, mutta valitettavasti se moottorin puute harmittaa ja mitä tulee kulutukseen, niin ihan käytännös tuli testattua, että "suuriruokainen" valtra samoilla auroilla samalla maalla vie noin kymmenen litraa vähemmän hehtaarille, koneissa paperilla kumminkin tehoja pitäisi olla kutakuinkin samanverran. Toki juuri tuossa kartanolla pyörityksessä tuo perkinssi on varmasti pienempi (postilaatikkotraktori) :P

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: TUONTIPOLTTOPUUTA !
Juu lämpöarvossa/kuutio on eroa, mutta tuo lämpömäärä/kilo, on kaikilla aika likellä samaa, männyllä jopa ihan sama, eli se ero tulee juuri tuosta koivun suuremmasta painosta kuutiota kohden.

Mitä tulee noihin verkkuihin, mulle ei ikinä ole mikään traktorimerkki ollu sukua, joten en ole millekkään uskollinen, tuosta casesta tykkään muuten, se on tasapainoinen etukuormaaja kone ja näppärä, mutta valitettavasti se moottorin puute harmittaa ja mitä tulee kulutukseen, niin ihan käytännös tuli testattua, että "suuriruokainen" valtra samoilla auroilla samalla maalla vie noin kymmenen litraa vähemmän hehtaarille, koneissa paperilla kumminkin tehoja pitäisi olla kutakuinkin samanverran. Toki juuri tuossa kartanolla pyörityksessä tuo perkinssi on varmasti pienempi (postilaatikkotraktori) :P

Ota tuosta sun pyörityksestäs selvää. Noh, pääasia on, että klapipuut tulee mettästäs ulos.