Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Vieläkö tämän jälkeen joku maksaa etelässä mtk; jäsenmaksua  (Luettu 20001 kertaa)

korven ukko

  • Vieras
MTK oli tässä tapauksessa oikealla asialla. Tukikatto vedettiin siihen, missä siitä ei vielä kenellekään olemassa olevalle tilalle ilm. ollut haittaa, joten päätös oli helppo.

Höpöhöpö. Niin, ei ole vielä tuon kokoluokan maitotiloja, mutta on olemassa 5-10 kpl nautatiloja, joilla eläinmäärät menevät yli "kateusrajan". Tyypillinen mtk-Marttila ratkaisu, riittää että oikeudenmukaisuus toteutuu maidolla. Mikä ihme siinä on, että maidolle jätettiin sopivasti hajurakoa tukirajan ja olemassa olevan tuotannon väliin, mutta sama periaate ei sopinutkaan naudanlihantuotannossa sovellettavaksi. Taisi mennä henkilökohtaiset intressit ja edunvalvonta muutamilla sekaisin.   >:( >:(

   
turpa kiinni pötsipelle, katto yksimahaisten tukipuolta ja rajoituksia, niiden toimintaa sentään olosuhteet jotenkin haittaa.

MLK

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 581
  • Agronjetin ryhityskehmä
Eikös tässä nimenomaisessa maitoasiassa tapahdu TÄSMÄLLEEN kuten Eemeli on aiemmin tahtonut? Mitä pohjoisemmaksi mennään, sitä pienemmässä yksikössä tukikatto tulee vastaan. Ja ab-alueella ei mitään tukikattoa ole. Lihapuolen tilanteesta en tiedä, siitä pitäisi ehkä Arskankin konkretisoida sanomisiaan.

Eemeli voisi valistaa minua, jos olen ymmärtänyt uutisen väärin.

Petri


Kananmunan tuotannossa tukikatto on ollut jo vuosia,ainakin aikaisemmin se oli 20000,sen yli meneville kanoille ei tukea saa ja joltain taidettiin periä tukia takaisinkin.

Jatkossa rahanpuutteen vuoksi tukikattoa voidaan odottaa viljelytukiin,tällöin täysi tuki maksettaisiin vain osalle pelloista,loput olisivat "raakaa bisnestä".Saattais tehdä hyvää pellon vuokrien ja lisämaan hinnan kehitykselle.
"Jos seipään molemmissa päissä on pässinpää,kumman osa on onnekkaampi?"
  Bisquit

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Jäsenmaksusta minä....En enää oo jäsen,loppui 12-09. Odotin mielenosoitusta yli 1v..(turhaan)...muuten jään pois. Ei tullut--en ole jäsen.
Onhan Hed- ja Marjaliitto vielä...toimii paremmin.

cosmic_cowboy

  • Vieras
Tarvittiin tällainen shokkihoito että saatiin asia alkuperäisen tarkoituksen mukaiseen muotoon. Olisiko pitänyt alusta asti olla niin, että 142 saattohoitotukea olisi saanut vain olemassaolleelle tuotannolle ja lisäykselle vähemmän?

Etelä-Suomalaisille isoille maitohankkeille tämä on rohkaiseva päätös.

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Aamulehdessä näkyi olevan juttu samaisesta hankkeesta.

Ihan omilla nimillä "yrittäjät" selittelevät.

Anteeksi nyt, mutta kun ensin vakuutetaan, ettei pohjoisella tuella, mutta sitten kuitenkin, niin....

Tosi businessmiehiä. Aina löytyy syy muista. Toimintaympäristö muuttui radikaalisti.

 ;D

AaaBeeCeeMies

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 333
Jäsenmaksusta minä....En enää oo jäsen,loppui 12-09. Odotin mielenosoitusta yli 1v..(turhaan)...muuten jään pois. Ei tullut--en ole jäsen.
Onhan Hed- ja Marjaliitto vielä...toimii paremmin.

Mulla on kanssa ensi maksulappu katkolla. Uskon vielä Marttilaan mutta jos ei ala piakkoin mitään konkreettista näkyä että tukierolle mitään tehtäisiin niin ei kyllä tällaisen etelän sikakasvattajan kannata seuraavaa maksulappua maksaa. Lupaukset ei riitä, niitä on kuultu liikaa matkan varrella, pitää olla mustaa valkoisella muutakin kuin aie.

Bonden

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 583
Jäsenmaksusta minä....En enää oo jäsen,loppui 12-09. Odotin mielenosoitusta yli 1v..(turhaan)...muuten jään pois. Ei tullut--en ole jäsen.
Onhan Hed- ja Marjaliitto vielä...toimii paremmin.

Mulla on kanssa ensi maksulappu katkolla. Uskon vielä Marttilaan mutta jos ei ala piakkoin mitään konkreettista näkyä että tukierolle mitään tehtäisiin niin ei kyllä tällaisen etelän sikakasvattajan kannata seuraavaa maksulappua maksaa. Lupaukset ei riitä, niitä on kuultu liikaa matkan varrella, pitää olla mustaa valkoisella muutakin kuin aie.
Säästä rahasi. Saa sitä "tuottajanvakuutusta" muualtakin.
Sillä rahalla pääsee ainakin 20 kertaa Eestiin.

Pigman

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2912
Kysymyshän oli vieläkö joku maksaa MTK:n jäsenmaksua, no tietenkin. Mutta haluan kysyä miksi joku viljelijä maksaa Kokoomuksen jäsenmaksua, sitä en kyllä ymmärrä.

juumassi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2927
  • Kuolema kuittaa univelat.
Kysymyshän oli vieläkö joku maksaa MTK:n jäsenmaksua, no tietenkin. Mutta haluan kysyä miksi joku viljelijä maksaa Kokoomuksen jäsenmaksua, sitä en kyllä ymmärrä.

niinpä kokoomus on se pahin maajussin riistäjä.

Veeti

  • Vieras
Jäsenmaksusta minä....En enää oo jäsen,loppui 12-09. Odotin mielenosoitusta yli 1v..(turhaan)...muuten jään pois. Ei tullut--en ole jäsen.
Onhan Hed- ja Marjaliitto vielä...toimii paremmin.

Mulla on kanssa ensi maksulappu katkolla. Uskon vielä Marttilaan mutta jos ei ala piakkoin mitään konkreettista näkyä että tukierolle mitään tehtäisiin niin ei kyllä tällaisen etelän sikakasvattajan kannata seuraavaa maksulappua maksaa. Lupaukset ei riitä, niitä on kuultu liikaa matkan varrella, pitää olla mustaa valkoisella muutakin kuin aie.

Turhaan odottelet näiltä marttiloilta yhtään mitään, oma napa on aina lähinnä...mm. vaatimus kaikkien ennen v. 2005 tehtyjen raivioitten ottamista täysien tukien piiriin ja vanhojen peltojen 25% kesantoa. Marttila on itse raivannut peltoa liki 100 ha.

Johan tuolla Soininvaaran sivuillakin joku C-alueen neropatti (Timo Tenhunen) on aukottomasti "todistanut", että mitään tukieroa ei  ole olemassa.

Viimeksi muokattu: 09.01.10 - klo:04:03 kirjoittanut Veeti

Aulis Anttila

  • Vieras
...pahin...
kokoomus on se pahin maajussin riistäjä.

Kyllä se on pikemminkin luontainen kepulainen vetelyys ja laiskuus.

bobbari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2642
  • Sosiaalinen erakko
Jäsenmaksusta minä....En enää oo jäsen,loppui 12-09. Odotin mielenosoitusta yli 1v..(turhaan)...muuten jään pois. Ei tullut--en ole jäsen.
Onhan Hed- ja Marjaliitto vielä...toimii paremmin.

Mulla on kanssa ensi maksulappu katkolla. Uskon vielä Marttilaan mutta jos ei ala piakkoin mitään konkreettista näkyä että tukierolle mitään tehtäisiin niin ei kyllä tällaisen etelän sikakasvattajan kannata seuraavaa maksulappua maksaa. Lupaukset ei riitä, niitä on kuultu liikaa matkan varrella, pitää olla mustaa valkoisella muutakin kuin aie.
Varsinkin etelän edun on ollut koirien kirkonmenoilla jo lähes 10 vuotta.Aktiivisuutta löytyy kyllä uusien jäsenten kalastelussa, mutta pois ei tahdota päästää millään...Jäsenluettelossa löytyy sellaisia nimiä, joita noutaja on hakenut jo vuosikymmeniä sitten! Nostan vielä hattua Huittisten kriisikokoukselle johon ei MTK:n "tärkeitä" henkilöitä voinut osallistua pikkujoulu valmistelujen vuoksi...
Tuskahiki on köyhän sauna...

kylmis

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12223
  • Virolaista kiitos!
Kyllähän se on päivänselvää, että tuet tätä maanviljelyä sanelee. Sitä tehdään mistä maksetaan ja mistä rahaa tulee. Pojilla oli hyvä liikeidea, laitetaan julmettu navetta pohjoiseen ja nostellaan kovat tuet. Mtk pääsi viime hetkellä hätiin. Marttila tuli valituksi juuri oikeaan aikaan, että kerkisi torppaamaan oman vaalipiirin hankkeen. Hornborilta olisi voinut jäädä koko asia huomaamatta. Periaatteessa mää olen sitä mieltä, että kaikilla pitäisi olla mahdollisuus yrittää samoilla ehdoilla ja työstä pitäisi saada samalla tavalla palkkaa. Tyhmää vedota siihen ettei lehmästä numero 500 voi saada enää samaa hilloa kuin numero ykkösestä. Siinähän tämä homman idea juuri onkin, että yrittämisestä saa palkinnon. Minkä takia täällä kukaan ylipäätään viittii tehdä mitään, jos heti ollaan tasapäistämässä. Tulee mieleen takavuosilta vaikkapa pinta-alalisät. Toisille maksettiin olemassa olevan tilanteen ylläpitämisestä ja toiset sai ottaa saman rahan irti omalla työllään. Sitten puhutaan heti ensimmäisessä lauseessa "yhteiskunnallisesta oikeudenmukaisuudesta". Pelkkää sosialismin ylistämistä toi on. :P

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Minkä takia täällä kukaan ylipäätään viittii tehdä mitään, jos heti ollaan tasapäistämässä. Tulee mieleen takavuosilta vaikkapa pinta-alalisät. Toisille maksettiin olemassa olevan tilanteen ylläpitämisestä ja toiset sai ottaa saman rahan irti omalla työllään. Sitten puhutaan heti ensimmäisessä lauseessa "yhteiskunnallisesta oikeudenmukaisuudesta". Pelkkää sosialismin ylistämistä toi on. :P

Ei tukikaton asettaminen ole vielä tasapäistämistä, koska kaikki saavat pohjalle samaperusteisen tuen. Katon paikan määrittämisessä on sitten jo politiikan tekemisen vaara, joka nykymaailmassa on vaaroista suurin. Vasta sitten tulee sää, ym.

Veeti

  • Vieras
Jäsenmaksusta minä....En enää oo jäsen,loppui 12-09. Odotin mielenosoitusta yli 1v..(turhaan)...muuten jään pois. Ei tullut--en ole jäsen.
Onhan Hed- ja Marjaliitto vielä...toimii paremmin.

Mulla on kanssa ensi maksulappu katkolla. Uskon vielä Marttilaan mutta jos ei ala piakkoin mitään konkreettista näkyä että tukierolle mitään tehtäisiin niin ei kyllä tällaisen etelän sikakasvattajan kannata seuraavaa maksulappua maksaa. Lupaukset ei riitä, niitä on kuultu liikaa matkan varrella, pitää olla mustaa valkoisella muutakin kuin aie.
Varsinkin etelän edun on ollut koirien kirkonmenoilla jo lähes 10 vuotta.Aktiivisuutta löytyy kyllä uusien jäsenten kalastelussa, mutta pois ei tahdota päästää millään...Jäsenluettelossa löytyy sellaisia nimiä, joita noutaja on hakenut jo vuosikymmeniä sitten! Nostan vielä hattua Huittisten kriisikokoukselle johon ei MTK:n "tärkeitä" henkilöitä voinut osallistua pikkujoulu valmistelujen vuoksi...

Huittisten kokous oli tammikuun puolivälissä, Simonkadulla valmisteltiin pikkujouluja  :D :D :D