Kyllähän tuon pitkäkeulaisuuden ja etupainoisuuden edut ymmärtää oikeasti ISOISSA traktoreissa, esim. Jenkki JD ja Magnum Case yms. mutta ei monipuoliseen maatalous ja urakointi käyttöön suunnitelluissa koneissa. Eikös sitä painoa ole kohtuu helppo lisätä sinne missä sitä tarvitaan. Nykyisin alkaa useammassa koneessa olla joko etukuormain tai etunostolaite joihin se paino on kätevä tarvittaessa napata. Ovatpa joihinkin etujousitettuihin Teekkareihin rohkeimmat laittaneet molemmat, no huh huh, kyllä etuakselia tympäsee.
Toistaiseksi ei ole tullut yhtään työvaihetta, jossa T190 olisi ollut liian keulapainoinen. Perhosniittoyhdistelmän kanssa piti päinvastoin rakentaa lisäpainotusta etunostolaitteen varsiin tieajoa vakauttamaan. Ja käytän mm. kynnöllä, lietevaunun ja turvekärryn vedossa etunostolaitteessa lisäpainoa.
Onhan muissa merkeissä valinnanvaraa jos haluaa tähän teholuokkaan parituhatta kiloa painavamman traktorin, joka vaatii samoille töille lisäksi parintuhannen lisäköntin nokalle jottei kulje keula pystyssä. Aiemmas maxxumis tuon huomas hyvin, samat työkoneet joita vein 6350 Valtralla vaati maxxumiin keulapainoa.
Asioilla on puolensa