Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 4-vetoa ostamassa  (Luettu 26266 kertaa)

lypsyukko

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9769
Vs: 4-vetoa ostamassa
Fiiatin hammaslukko mettään, kyl pääsee. Siihen hyvyys sit loppuuki. Polvillaan joutuu penikllä istumaan taaksepäin jos mettäkärriä käyttää.
laiska ku mikä, turbotettuna pikkasen pirtsakampi. 80-90 - 110-90.
90-90=5-pyttynen, kehuuvat vääntöö.

Valmetti ois, mut alle 10tonnin ei saa kunnollista.
penkki mahtuu kääntymään, ostat suomalaista (paskaa joihinki mielestä).
Komppaan SAS.ssää. 655.llä 13 vuotta ajanut.


Pienelle käytölle Fiiatti varmasti luotettava, mä ainakin ottaisin tuolla budjetilla ja sillä saa "hyvän" 80-90 .... Ja mikä pakko siellä on polvillaan olla , mielestäni helpompi kääntää polvet sivusuuntaan ilman että penkki kääntyy ja selkä joustaa loput  :D ;D

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 4-vetoa ostamassa
Zetorikin varsin kova peli ja toimiva pikavaihde jo 70-luvulta asti ja nelivedon kytkentä hydraulinen eli saa pistää vauhdissa päälle ja pois ja voimanoton kytkentä hydraulinen ja osat halpoja eikä niitä juuri tarvita eli joku 8145/9145 kannattaa myös katsella  :D   kankeita mutta aina on kääntynyt  ;)  ja uudempia 8540/9540 malleja...

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: 4-vetoa ostamassa
MF699 on suht ketterä, voimaa ja sitkeyttä on, perusselkeä ohjaamo, väljä sisään meno so leveä ovi alhaalta, tasalattia, hyvä vaihtoarvo. Melkoinen santakärryn vetäjä.

kormikki

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 8
Vs: 4-vetoa ostamassa
Tuohon budjettiin löytyy jo 844 xl intikoita valita asti :) pieni miinus sivukardaani ,huono kylmäkäynnistyvyys mutta lämmitin on keksitty ;D ohjaamo tilava ja metsässäkin pärjää lyhyen akselivälin takia ,perus varmoja koneita.Jokaisellahan on oma mielikoneensa ja mielipiteensä ::)

Alfa-Alfa

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 74
Vs: 4-vetoa ostamassa
Jos joku tarjoaa terveen 705 etukuormaajalla verollisena 10 rahaa. Vain idiotti jättää ottamatta. Eli ota se, tai lopeta se haaveilu, et ole mitään ostamassakaan.

MF 4000

  • Vieras
Vs: 4-vetoa ostamassa
Tuohon budjettiin löytyy jo 844 xl intikoita valita asti :) pieni miinus sivukardaani ,huono kylmäkäynnistyvyys mutta lämmitin on keksitty ;D ohjaamo tilava ja metsässäkin pärjää lyhyen akselivälin takia ,perus varmoja koneita.Jokaisellahan on oma mielikoneensa ja mielipiteensä ::)
Sanoisin että sitten on 845 XL jossa kardaani keskellä ja tukevaa sakemannin tekoa alusta loppuun.Pohjapanssari kyllä paikallaan metsäajoon

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: 4-vetoa ostamassa
Viitasaaren Valtralla siisti 605 tarjolla hinta 13500 mutta suoraan kun ostaa niin kyllä se 10000 lähtee.Hyvät renkaat .
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

cosmic_cowboy

  • Vieras
Vs: 4-vetoa ostamassa
Tuohon budjettiin löytyy jo 844 xl intikoita valita asti :) pieni miinus sivukardaani ,huono kylmäkäynnistyvyys mutta lämmitin on keksitty ;D ohjaamo tilava ja metsässäkin pärjää lyhyen akselivälin takia ,perus varmoja koneita.Jokaisellahan on oma mielikoneensa ja mielipiteensä ::)
Sanoisin että sitten on 845 XL jossa kardaani keskellä ja tukevaa sakemannin tekoa alusta loppuun.Pohjapanssari kyllä paikallaan metsäajoon
Takapyörät niistä putoilee vanhemmiten laakeroinnista. Pöllinajoa niin vähän tehneenä en tiedä onko se kovin raakaa takapyörille?

kahala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 377
Vs: 4-vetoa ostamassa
05-sarjan valmetti on ketterä. Jos työkoneita pitää pellolla vetää niin mielellään 705 ja siitä ylöspäin, ovat neloskoneella ja tehokkaampia. Ja itse olen huomannut että traktorin eniten käytetty työväline on etukuormaaja.

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: 4-vetoa ostamassa
05-sarjan valmetti on ketterä. Jos työkoneita pitää pellolla vetää niin mielellään 705 ja siitä ylöspäin, ovat neloskoneella ja tehokkaampia. Ja itse olen huomannut että traktorin eniten käytetty työväline on etukuormaaja.

Velmuteissa riittää moottori-, vaihdelaatikko- sekä peräremontteja. Tolkuttomasta polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.

SKN

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 52007
  • Keulamerkki-Erkki ja tähdet
Vs: 4-vetoa ostamassa
05-sarjan valmetti on ketterä. Jos työkoneita pitää pellolla vetää niin mielellään 705 ja siitä ylöspäin, ovat neloskoneella ja tehokkaampia. Ja itse olen huomannut että traktorin eniten käytetty työväline on etukuormaaja.

Velmuteissa riittää moottori-, vaihdelaatikko- sekä peräremontteja. Tolkuttomasta polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.
Ja sää sen tiät. ???
Kotimaisia metsän antimia jo vuodesta nolla.. http://psyvault.net/viewtopic.php?f=8&t=430

https://vimeo.com/31482159

kahala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 377
Vs: 4-vetoa ostamassa


Velmuteissa riittää moottori-, vaihdelaatikko- sekä peräremontteja. Tolkuttomasta polttoaineen kulutuksesta puhumattakaan.
Juurikin tuo pieni polttoaineenkulutus on ollut positiivinen asia muihin verrattuna. Eikä ainakaan mun ole tarvinnut mitään laatikoita, periä tai koneita availla, tosin tunteja ei ole vasta kuin 7000.

Kuutamoviljelijä

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 98
Vs: 4-vetoa ostamassa
Viisaat kone tietäjät apua kaipaisin!

Olen nelivetoa ostamassa pieniin joka paikan hommiin, pieneen pelto- ja metsä työhön sekä aurauksiin eli ns. "yleiskonetta".
Etukuormaajaa en tarvitse.

Hinta saisi olla mielellään alle 10000e.

Olen ajatellut MF 675/690/699??  Hinta ja ominaisuudet mielestäni ok.
Valmet 702-4/802-4????  Kalliita?
Onko ehdotuksia tai myynnissä jotain?

10-sarjan voorti kans varteenotettava vaihtoehto, ovat minusta edullisia ja ihan näppäriä pelejä, metsäohjaamoa ei taida saada
Multa vois joutaa -89 5610 MK2, MK3 moottorilla ja miehekkäällä 8+2 vaihteistolla. Reilut 5000 tuntia ja priimakunnossa, ollut talossa 15 vuotta. onko 10t eur +alv liikaa?

Movado

  • Vieras
Vs: 4-vetoa ostamassa
Viitasaaren Valtralla siisti 605 tarjolla hinta 13500 mutta suoraan kun ostaa niin kyllä se 10000 lähtee.Hyvät renkaat .

Juuri noin tapporahaa on liikeiden koneis  - Suora osto -tarjoa jotain - jos ei tärpää kauppias soittaa parin päivän päästa  ;)

Tai sitte jo kun oot matkalla " toiseen " traktoikauppaan  :)

Änni kans valmetille - metsäajo - turbomalli > voimaa on.

Jompero

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 706
Vs: 4-vetoa ostamassa
Ja mikä pakko siellä on polvillaan olla , mielestäni helpompi kääntää polvet sivusuuntaan ilman että penkki kääntyy ja selkä joustaa loput  :D ;D

Kyllä sen verran pitää itteensä malttaa panostaa, että jos puuta on tarkotus kuormata niin selkä vintturas sitä ei tarvi tehdä. Muutama motti on nyt se ja sama mutta sillonhan ei tarvi enää kuormaajaa ittellä ollakkaan