eräällä tutulla elho, hehtaareihin nähden ollut minusta reippaasti remppaa. On noita korjaamoiden pihoilla näkynyt monenlaisista paikoista pettäneenä.
taarupilla niitin 2000ha ilman remppaa! Myös uusi jf on siistin näköinen peli, edellisessä olleet heikot kohdat parannettu. Ja jf:ssä on kuhnin idioottivarma palkki, muuten en kuhnia kehu mutta palkki on hyvä.
Taas näitä tutulla on ollut remppaa-juttuja. Mulla on omakohtasta kokemusta kolmemetrisestä HB elhosta reilun kolmen ja puolen tuhannen hehtaarin ajalta (rahtia). Rikki se on saatu vain kiveen (kerran) ja kaivonkanteen (kerran). Pressut on loppuneet kerran. Ens kesänä sillä niitetään taasen se 350 hehtaaria....eli kestää ainakin mulla.
Olen huomannut, että nämä konejutut menee silleen, että ensimmäinen kone nuorella miehellä on ihan paska, se ei kestä. Merkistä riippumatta. Loppupäässä käyttöä alkaa jo löytyä järkeä ja taitoa, sitten vaihdetaan merkkiä ja löytyy se oikea, joka kestää....
370 on tehty kaikin puolin järeämmin kuin tuo meidän 8-vuotias ja massanläpäisykin on jouhevampi. Tehontarve suurinpiirtein sama kuon puol metriä kapeammassa Wanhassa... Tämä ei tarkota sitä, etteikö muut vastaavat olis yhtä hyviä. JF-Stoll, Kuhn, Taarup on lienee aivan yhtä hyviä.....