Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kolme toivomusta  (Luettu 3155 kertaa)

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Kolme toivomusta

Aulis Anttila siivosi aikansa kuluksi talonsa vinttiä. Joulun pyhinä aikaa riitti, vaikka eläkkeellähän sitä jo muutenkin oltiin. Tavaroiden järjestely eteni hyvin ja Aulis päätyi huoneen perälle saakka, jossa ei ollut muistinsa mukaan siivonnut tuskin kertaakaan. Kaiken rojun seasta löytyi vanha ruskea apteekin leimoilla merkitty pullo.

-Ahaa, ei kai tää vaan niitä... oliskos tässä vielä jotain tujua jäljellä, sanoi Aulis ja avasi tiukasti suljetun pullon.

Korkki olikin tiukassa ja suljettu vielä jollain sinetilläkin, mutta Aulis ei antanut periksi. Vanhoja pihtejä apuna käyttäen pullo narahtikin auki ja työn sankarin ilme kirkastui heti.

-Poks! sanoi pullo kun paine lopulta purkautui.

Samassa kirkastui myös koko hämärä vintti ja pullosta leijaili ulos kelmeää usvaa. Kirpeän katkun seasta kuului jylhä ääni:

-Kiitos, että avasit pullon... Olen ollut vankina liki sata vuotta, joka pullon hengellekin on jo pitkä aika. Kiitokseksi saat kolme toivomusta.

-Jeeeee! vihdoinkin jotain vipinää, Aulis huusi.

-Mutta koska olen kuullut että Suomessa on lama, saat vain yhden kolmesta toivomuksestasi, loput täytyy jättää säästöön. Piruuttani vielä ilmoitan, koska olet edelleen innokas päivänpolitiikan seuraaja, toivomuksesi täytyy liittyä politiikkaan, kuului ääni.

-Hitsin hitsi, Aulis mutisi. Kun noita toiveita olis niin paljon muitakin...jummijammi ja juu. Kokoomus on sydäntäni lähellä, mutta kepukin...njaaa. Mitähän tuohon nyt sanoisi. Vaikeenpa pistit.

-Päätä jo, minulle tulee kylmä. Olen seurannut sinua pitkään ja tahdon jo muualle vintiltäsi, henki mutisi pyörittäen katsettaan. Ahaa, tuolla alakerrassa tietokoneesi näytölläkin esimerkiksi jälleen kirjoitat, että tykkäät erityisesti Paula Lehtomäestä?

-Aivan... Mä kyl kannatan Paulaa... oikein paljon ja kovasti juu! hihkui Aulis.

-Kannatat ja kannatat... okei okei, mutisi henki. No hyvä, mutta minulla on toinen joulukinkku vielä uunissa ja aion ehtiä vielä HIFK:n matsiinkin illalla, ei tässä nyt ole aikaa juuri sinulle ja Paulallesi. Toteutanpa siis sen ajatuksen mitä päässäsi liikkuu juuri nyt, sanoitpa mitä tahansa.

Kuului sihinää ja paukahdus. Samassa vintin täytti voimakas valo. Savun hälvettyä sekä henki ja Aulis olivat kadonneet.

Henki pääsi jääkiekko-otteluun illaksi ja vaihtamaan työpaikkaansa seuraavaa pullon aukaisijaa odottaen.
Aulis pääsi unelmahommaansa, kannattamaan Paulaa....

Henki muutti Auliksen Paula Lehtomäen rintaliiveksi.
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Kolme toivomusta
pyh, ja nyt ne tietty hiertää niiin vietävästi!

sorkkahessu

• Vieras
Veetille kävi huonommin , pyysi pihalla olevan hevosen vehkeet itselleen , haltia vilkaisi ulos ja näkikin tamma hevosen  ;D ;D

Oksa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
eikös ekikin laulanu että tammaaha se orhiki kaipaa!

Aulis Anttila

• Vieras
Upee "kohtalo"...
Henki muutti Auliksen Paula Lehtomäen rintaliiveksi.

No perkele !!!

ENTER

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
mutta jos ne hiertää liikaa joutavat onkelma jätteisiin
Elämä edessä, niska takana.
http://www.youtube.com/watch?v=2DVb-Lvk4iY

Timppa

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitä yhteistä on Aulis Anttilalla ja Ruåttin kuninkaalla?

Molemmat on ruunattu. . . jälkimmäinen vaan ruåttin kuninkaaksi.

;D
Kui mää ain olen paras?

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Mitä yhteistä on Aulis Anttilalla ja Ruåttin kuninkaalla?

Molemmat on ruunattu. . . jälkimmäinen vaan ruåttin kuninkaaksi.

;D
ovat ruottin kuningaspari ;D ;D

kantola

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ut sementem feeceris, ita metes.
Kaksoset
Minun mielestäni, jos Aulis tuohon unelmajobiin pääsis, se kyllä hoitais sen kunnialla. On se niin kauan jaksanu tästä jankuttaa. Pääsis politiikan eturiviin kannattamaan Paulan kaksosia ja samalla Suomen Keskustaa. Saattaa kyllä hiertääkin välillä ja hikikin tulla...
Yllä oleva materiaali on laadittu vain informatiivisessa tarkoituksessa, eikä siinä mainittuja seikkoja ole tarkoitettu ohjeeksi tai neuvoksi.

Aulis Anttila

• Vieras
Uhrautuvaisuus...
Minun mielestäni, jos Aulis tuohon unelmajobiin pääsis, se kyllä hoitais sen kunnialla. On se niin kauan jaksanu tästä jankuttaa. Pääsis politiikan eturiviin kannattamaan Paulan kaksosia ja samalla Suomen Keskustaa. Saattaa kyllä hiertääkin välillä ja hikikin tulla...

Hyvän asian eteen kannattaa - ja voi - uhrautua  ::) ::)   ;D ;D   :D :D

juumassi

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Kuolema kuittaa univelat.
Vs: Kaksoset

mutta käyttäisikö Paula enään rintaliivejä jos se tietäisi kuka on pestattu siihen hommaan?

;D ;D

Aulis Anttila

• Vieras
Vastaus...
mutta käyttäisikö Paula enään rintaliivejä jos se tietäisi kuka on pestattu siihen hommaan?  ;D ;D

Ihan varmasti  ;D ;D ;D ;D

koponen

• Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Herrasmies kiireestä kantapäähän
Ihan varmasti

Veikkaan että siihen homman ei ikäloput eläeläisukot pääse :-X :-\ :-* :'(
Kylmä kahvi kaunistaa, mutta maha ei kestä sitä määrää minkä naama vaatisi.

~Tuulia ~

• Vieras
Vs: Vastaus...
mutta käyttäisikö Paula enään rintaliivejä jos se tietäisi kuka on pestattu siihen hommaan?  ;D ;D

Ethän vois saada enää upeempaa kunniatehtävää mistään  muualta ??? ::)A

Aulis Anttila

• Vieras
Kunnia...
Ethän vois saada enää upeempaa kunniatehtävää mistään  muualta ??? ::)A

Juu... ei ku siis en  ;D ;D ;D ;D