Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Fiat 100-90  (Luettu 11036 kertaa)

Teroman

Vs: Fiat 100-90

Eikös fiiatin tankki niin korkealla että täytenä tulee löpö vaikkei olis siirto pumppua lainkaan VRT   25 Zetor ????
 ::)

koivumaki

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco

Eikös fiiatin tankki niin korkealla että täytenä tulee löpö vaikkei olis siirto pumppua lainkaan VRT   25 Zetor ????
 ::)

--muuten kyllä,mutta Bosch jakajapumppu mikä Fiatissa yleisin on vaatii paineen mikä ei synny pelkällä korkeuserolla.Kun ei ole painetta siirtopumpulta menee ajoitus pieleen...
--jossain vaiheessa käy tosiaan niin,että siirtopumpun väsyessä moottori toimii täydellä tankilla mutta ei vajaalla.Sen verran korkeuserolla on merkitystä.Tää aika vaan on aika lyhyt,melko nopeasti lakkaa kunnollinen veto täydelläkin tankilla.

JoHaRa

• Vieras
Kosaanilla kun tohottelee polttoainetankin pohjalla oleviin kulmaliittimiin alkaa matka taittumaan.Kokeiltu juttu

Fiiatin polttoainepumpuissa sellaista ominaisuutta,että kalvo voipi venähtää talvella parafiinimösson/jäätyneen veden myötä siihen malliin ettei ihan ehjän  oloinen pumppu pumppaa mitään.Otantaa tästä 2 eri koneesta..kaverin ja omasta entisestä.

Olen omassa hiivatissa myös epäillyt siirtopumppua ja jo kerran sen vaihtanutkin, kun ongelmat tuntuivat ajoittuvan monesti tilanteeseen kun löpöä vähän. Täydellä tankilla ei ongelmia.

Minulla oli sama ongelma MF 185:n kanssa. Ongelma poistui kun otin tankin pois ja puhdistin roskat pois. Tankissa oli mm. metallitippoja (liitosten hitsauksista) sekä tankkausletkun päästä irronneita kumikappaleita. Luulen että sinunkin tankissasi on joku kelluva roska joka tukkii putken pinnan ollessa alhaalla.

Teroman

Siirtopumppu ei kait väsy muuten paitsi jos tukossa möhnästä,,,,,,

muutoin lienee toimia tai ei toimia venttiilit ja kalvot kuten vilkku katsastuksessa toimii ei toimi toimii ei toimi toimii ei toimi ,,,,,,,,,,,
 8)

gonemies

• Vieras
>>Siirtopumppu ei kait väsy

Fiiun tapauksessa väsyy.Mitään näkyvää vikaa ei havaittavissa vaan jos ei pumppaa niin sitten ei pumppaa.