Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Dyna-VT:n tehonpuute  (Luettu 10099 kertaa)

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Dyna-VT:n tehonpuute
Elikkä, ajokki on MF Dyna-VT 7480 -06. Tuossa viime syksynä ihmettelin kun maantiellä kiskoin kärryä päivittäin ja verkun huippunopeus kuorma päällä rupes tippumaan ja muutenki meno oli hengettömän oloista. Ilmansuodatin ja jäähdyttimet oli puhtaat. Soitin huoltomiehelle ja hän käski tarkistaa jäähdytysnesteen määrän ja pitää säiliö mahd.täynnä. Nestettä kyllä oli mutta lisäsin reilusti ja oli sen jälkeen kuin eri kone. Kuulemma jokin anturi mittaa nesteen tasoa ja pudottaa tehoa kun nestettä on "liian vähän".

No tuli talvi ja lumi. Nyt rupes lämmöt nouseen tien päällä niin että visko huusi ja taas tehot häipyi. Huomasin että keulassa mollemmin puolin olevat ilmanottoritilät oli eturenkaista lentänyt lumi tukkinut. Putsasin ja taas kulki iloisesti. Huoltomies kertoi anturin mittaavan koneen lämpöjä ja pudottaa tehoja jos lämmöt nousee liikaa.

Jotenki tuntuu että nuo anturit pikkasen liian herkkiä ja kun sähköä on paljon nyky traktoreissa niin tarkkana saa olla että vehkeet pelaa. Onko muut kokenu vastaavaa?

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute
Elikkä, ajokki on MF Dyna-VT 7480 -06. Tuossa viime syksynä ihmettelin kun maantiellä kiskoin kärryä päivittäin ja verkun huippunopeus kuorma päällä rupes tippumaan ja muutenki meno oli hengettömän oloista. Ilmansuodatin ja jäähdyttimet oli puhtaat. Soitin huoltomiehelle ja hän käski tarkistaa jäähdytysnesteen määrän ja pitää säiliö mahd.täynnä. Nestettä kyllä oli mutta lisäsin reilusti ja oli sen jälkeen kuin eri kone. Kuulemma jokin anturi mittaa nesteen tasoa ja pudottaa tehoa kun nestettä on "liian vähän".

No tuli talvi ja lumi. Nyt rupes lämmöt nouseen tien päällä niin että visko huusi ja taas tehot häipyi. Huomasin että keulassa mollemmin puolin olevat ilmanottoritilät oli eturenkaista lentänyt lumi tukkinut. Putsasin ja taas kulki iloisesti. Huoltomies kertoi anturin mittaavan koneen lämpöjä ja pudottaa tehoja jos lämmöt nousee liikaa.

Jotenki tuntuu että nuo anturit pikkasen liian herkkiä ja kun sähköä on paljon nyky traktoreissa niin tarkkana saa olla että vehkeet pelaa. Onko muut kokenu vastaavaa?

jep... on kyllä...

kerrankin eräs kiettareen mies otti vatsallisen lämpöä ja hyytyi toiseen kiihdytykseen....

mike

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1809
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute
EI.Se on hieno tekninen tuote,Massey Ferguson.Se miettii ja valvoo sinun puolestasi.Kyseinen tilanne Valtrassa jos tulee kattoluukusta tulee kärpäslätkä,hakkaa sinua päähän ja kaiuttimesta kuuluu huuto "Betonimylly sulaa! Betonimylly sulaa!"
"ei mikkään mee saatana kohtuuella,se oli sen edellisen Teen kanssa sama homma.Viinaa pittää juua!"

agrobaatos

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 582
  • got it...!
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute
EI.Se on hieno tekninen tuote,Massey Ferguson.Se miettii ja valvoo sinun puolestasi.Kyseinen tilanne Valtrassa jos tulee kattoluukusta tulee kärpäslätkä,hakkaa sinua päähän ja kaiuttimesta kuuluu huuto "Betonimylly sulaa! Betonimylly sulaa!"

jep...

valistuneena kuluttajana vaihtaisin sellaisen deelavalin seitsemän kilon aitanuijan kärpäslätkän tilalle...

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute
Elikkä, ajokki on MF Dyna-VT 7480 -06. Tuossa viime syksynä ihmettelin kun maantiellä kiskoin kärryä päivittäin ja verkun huippunopeus kuorma päällä rupes tippumaan ja muutenki meno oli hengettömän oloista. Ilmansuodatin ja jäähdyttimet oli puhtaat. Soitin huoltomiehelle ja hän käski tarkistaa jäähdytysnesteen määrän ja pitää säiliö mahd.täynnä. Nestettä kyllä oli mutta lisäsin reilusti ja oli sen jälkeen kuin eri kone. Kuulemma jokin anturi mittaa nesteen tasoa ja pudottaa tehoa kun nestettä on "liian vähän".

No tuli talvi ja lumi. Nyt rupes lämmöt nouseen tien päällä niin että visko huusi ja taas tehot häipyi. Huomasin että keulassa mollemmin puolin olevat ilmanottoritilät oli eturenkaista lentänyt lumi tukkinut. Putsasin ja taas kulki iloisesti. Huoltomies kertoi anturin mittaavan koneen lämpöjä ja pudottaa tehoja jos lämmöt nousee liikaa.

Jotenki tuntuu että nuo anturit pikkasen liian herkkiä ja kun sähköä on paljon nyky traktoreissa niin tarkkana saa olla että vehkeet pelaa. Onko muut kokenu vastaavaa?

Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.

Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.
tethering holes to their concave windings

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute


Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.

Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.
[/quote]

No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute

Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.

Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.

No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??

Taitaa suurin ongelma olla keulan sivuilta imeminen. Ainakin 8130 ja 5465 imee keulan sivuilta tukkoon sänkipellolla ajelles, ilmeisesti pyörien pöllyttämää olkea. Uuden keulan tukkeutumisesta ei kokemusta, mutta perstuntuma ois, ettei välttämättä niin pahasti, kun siinä on ritilää etuosan päälläkin.
tethering holes to their concave windings

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute

Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.

Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.

No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??

Taitaa suurin ongelma olla keulan sivuilta imeminen. Ainakin 8130 ja 5465 imee keulan sivuilta tukkoon sänkipellolla ajelles, ilmeisesti pyörien pöllyttämää olkea. Uuden keulan tukkeutumisesta ei kokemusta, mutta perstuntuma ois, ettei välttämättä niin pahasti, kun siinä on ritilää etuosan päälläkin.

Kohtahan tämäkin ongelma poistuu kun tulee sähköllä käytetyt tuulettimet...

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute

Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.

Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.

No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??

Taitaa suurin ongelma olla keulan sivuilta imeminen. Ainakin 8130 ja 5465 imee keulan sivuilta tukkoon sänkipellolla ajelles, ilmeisesti pyörien pöllyttämää olkea. Uuden keulan tukkeutumisesta ei kokemusta, mutta perstuntuma ois, ettei välttämättä niin pahasti, kun siinä on ritilää etuosan päälläkin.

Kohtahan tämäkin ongelma poistuu kun tulee sähköllä käytetyt tuulettimet...

Eikös puhallussuunnan vaihtava tuuletin ole jo keksitty ja saatavilla?
allekirjoittanut

oltsik

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 738
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute

Kysymys on vain siitä, että ollaan tultu siihen tilanteeseen, jossa traktori on viisaampi kuin kuljettajansa. Siis estää kuskia aiheuttamasta tarpeetonta ja kallista remonttia traktoriin.

Sama juttu se on jontikoissa, kun automaattiloota (autopowr) halvaannuttaa koneen. Sielläki joku anturi on kuskia viisaampi ja päättää, ettei nyt liikuta mihinkään, ennen kuin saadaan uus loota.

No näinhän se on. Ei niitä antureita sinne turhaan ole laitettu. Niillä korvataan kuskin älyn puute. :D Onkohan uudet verkut yhtä herkkiä tukkimaan tuota keulaa vai joko ne on ajettu tuulitunnelin kautta??

Taitaa suurin ongelma olla keulan sivuilta imeminen. Ainakin 8130 ja 5465 imee keulan sivuilta tukkoon sänkipellolla ajelles, ilmeisesti pyörien pöllyttämää olkea. Uuden keulan tukkeutumisesta ei kokemusta, mutta perstuntuma ois, ettei välttämättä niin pahasti, kun siinä on ritilää etuosan päälläkin.

Kohtahan tämäkin ongelma poistuu kun tulee sähköllä käytetyt tuulettimet...

Eikös puhallussuunnan vaihtava tuuletin ole jo keksitty ja saatavilla?

No minä en tiedä muilla kuin JD:llä ja silläkin "erikoismallissa" (7530 jotain?). Onko muka muilla varusteena? Metsäkoneissa tms noitahan on jo ollut jonkinaikaa. 

huhtala

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute
Eikös puhallussuunnan vaihtava tuuletin ole jo keksitty ja saatavilla?


No minä en tiedä muilla kuin JD:llä ja silläkin "erikoismallissa" (7530 jotain?). Onko muka muilla varusteena? Metsäkoneissa tms noitahan on jo ollut jonkinaikaa. 



Muistaakseni Casen CVX.ssä on vastaavanlainen puhallin.

Ojala

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6207
  • Edelläkävijä ajaa Variolla...
Vs: Cleanfix puhallin
Köyhän täytyy ostaa vain parasta,
siksi Fendt... ;)
(Vanha saksalainen sananlasku)
ps. Totuudenpuhujaa harvoin kiitetään ;-)

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3635
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute
Elikkä, ajokki on MF Dyna-VT 7480 -06. Tuossa viime syksynä ihmettelin kun maantiellä kiskoin kärryä päivittäin ja verkun huippunopeus kuorma päällä rupes tippumaan ja muutenki meno oli hengettömän oloista. Ilmansuodatin ja jäähdyttimet oli puhtaat. Soitin huoltomiehelle ja hän käski tarkistaa jäähdytysnesteen määrän ja pitää säiliö mahd.täynnä. Nestettä kyllä oli mutta lisäsin reilusti ja oli sen jälkeen kuin eri kone. Kuulemma jokin anturi mittaa nesteen tasoa ja pudottaa tehoa kun nestettä on "liian vähän".

No tuli talvi ja lumi. Nyt rupes lämmöt nouseen tien päällä niin että visko huusi ja taas tehot häipyi. Huomasin että keulassa mollemmin puolin olevat ilmanottoritilät oli eturenkaista lentänyt lumi tukkinut. Putsasin ja taas kulki iloisesti. Huoltomies kertoi anturin mittaavan koneen lämpöjä ja pudottaa tehoja jos lämmöt nousee liikaa.

Jotenki tuntuu että nuo anturit pikkasen liian herkkiä ja kun sähköä on paljon nyky traktoreissa niin tarkkana saa olla että vehkeet pelaa. Onko muut kokenu vastaavaa?





Juuuuu ;D  unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........

renki68

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 190
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute
Lainaus käyttäjältä: JiiPee42 link=topic=1429.msg18565#msg18565 date=120
[/quote





Juuuuu ;D  unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........

Kuule kyllä se hien pukkaa pintaan vieläkin jos valtra ajaa ohi! >:(

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3635
Vs: Dyna-VT:n tehonpuute
Lainaus käyttäjältä: JiiPee42 link=topic=1429.msg18565#msg18565 date=120
[/quote





Juuuuu ;D  unholaan on painunut ne ajat jolloin Masserimiehet teki töitä hikihatussa ..........

Kuule kyllä se hien pukkaa pintaan vieläkin jos valtra ajaa ohi! >:(



No sen takia on turha hikoilla ......Valtrahan menee Masserista ohi että heilahtaa  ;D ;D