Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kymysys apevaunuista  (Luettu 36883 kertaa)

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: kymysys apevaunuista
eikö kellää oo stortia??ite oon tykänny(en kokemusta muista merkiistä),kuljetinta joutuu välillä remppaan ja maalit lähteny pesurilla-huonot pohjat! 2-3 satsia päiväs,8 vuotta takana. eikö se vielä saman verran mee?? vaihtoarvo ei varmaan olisi enää monta tonnia..

Adam Smith

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10972
  • Gee!!
Vs: kymysys apevaunuista

Niimpä, mut sitä ei tartte kehua, ajetaan me vaan sillä appeet ja ollaan tyytyväisiä.
 Ittekin epäilin konetta ostaessani, mutta eipä ole pettänyt ostajaansa kertaakaan, perskele kun alkaa kulua ruuvi ohkaseksi....
Ja paskaako sen hinta käytettynä väliä oo, sittenko loppu on, on myös ittensä tienannu.
On muuten moni seko melkolailla karun näköinen muutaman vuoden ikäisenä......
Turha se on kehua, kun suomalaiskoneet on "asiantuntijat" tuominneet. ;D

Vähän käytettynä 18 mottinen, kolme vuotta vanha oli edullinen, hinta alkoi kakkosella. Alvillisena. Vuos sitten.

Ruuvit kannattaa vaihtaa, pännäisistä on ainakin yleensä saanut osat edullisesti.
                   
*****ilu on jokamiehenoikeus ja syytteen saa vasta se joka lyö.

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: kymysys apevaunuista
eikö kellää oo stortia??ite oon tykänny(en kokemusta muista merkiistä),kuljetinta joutuu välillä remppaan ja maalit lähteny pesurilla-huonot pohjat! 2-3 satsia päiväs,8 vuotta takana. eikö se vielä saman verran mee?? vaihtoarvo ei varmaan olisi enää monta tonnia..

ei mee tai ainaki ruuvit joudut uusimaan..

mikko9b

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1159
  • Agronet - epäsosiaalinen media?
Vs: kymysys apevaunuista

hl ei sitten ole elhon voimansiirtoon tutustunut....kestää kyllä laittaa pyörimäään täydessä lastissa. Elhoa puoltaa myös käytetyt materiaalit, ei peltiä vaan rautaa pohjassa ;) ;D


Niimpä, mut sitä ei tartte kehua, ajetaan me vaan sillä appeet ja ollaan tyytyväisiä.
 Ittekin epäilin konetta ostaessani, mutta eipä ole pettänyt ostajaansa kertaakaan, perskele kun alkaa kulua ruuvi ohkaseksi....
Ja paskaako sen hinta käytettynä väliä oo, sittenko loppu on, on myös ittensä tienannu.
On muuten moni seko melkolailla karun näköinen muutaman vuoden ikäisenä......

eiku se hinta käytettynä on positiivinen seikka jos meinaa käytetyn ostaa...


Lähinnä kun ontullut selattua vaihtokonelistoja vähän käytettyjen osalta...
anteeksi, kirotukshärötykset, oikoluku kaipaa selkeästi treeniä :-)

hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: kymysys apevaunuista
ainoa vaunu missä voimansiirto KESTÄÄ kun täydessä lastissa lyödään pyörimään on SEKO.
siirtoajo onnistuu myös mainiosti, myös täydellä vaunulla.
kotimaisista häristimistä on syytä pysyä mahdollisimman etäällä (halpavalla kopioituja paskoja muista merkeistä..) mieti mitä vaunulta haluat, vaakaruuvi, pystyruuvi vaiko itsekulkeva.. kaikki mallit löytyvät ainoilta oikealta apeSEKOitin valmistajalta :D

hl ei sitten ole elhon voimansiirtoon tutustunut....kestää kyllä laittaa pyörimäään täydessä lastissa. Elhoa puoltaa myös käytetyt materiaalit, ei peltiä vaan rautaa pohjassa ;) ;D
tuohon pitää jo vastineeksi laittaa vanha venakon totuus, kun järki loppuu niin rautaa lisätään (esim. junkkarin niittomurskain, elhon apevaunu ym kotimaiset härpäkkeet)
ja pohjoiset päälle..

Turkka

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 526
Vs: kymysys apevaunuista
eikö kellää oo stortia??ite oon tykänny(en kokemusta muista merkiistä),kuljetinta joutuu välillä remppaan ja maalit lähteny pesurilla-huonot pohjat! 2-3 satsia päiväs,8 vuotta takana. eikö se vielä saman verran mee?? vaihtoarvo ei varmaan olisi enää monta tonnia..

ei mee tai ainaki ruuvit joudut uusimaan..
                                                                                                                                                                         lähteekö lapoja irti vai kuluu vain puhki? laakerit kyllä voi loppua pianki..

volvo88

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 436
Vs: kymysys apevaunuista
tuohon pitää jo vastineeksi laittaa vanha venakon totuus, kun järki loppuu niin rautaa lisätään (esim. junkkarin niittomurskain, elhon apevaunu ym kotimaiset härpäkkeet)
[/quote]

Missä junkkarin koneessa muka on liikaa rautaa??? ??? ???

No joo. Junkkarin 2 ruuvinen käytössä nyt kuudetta vuotta. Ei mitään ongelmia. Harmi vaan kun lopettivat vaunujen valmistuksen sitten kun saivat tuotekehityksen valmiiksi. Noitahan ei enää tehdä.

Vanha ketjuvetoinen pilasi koko merkin maineen. SOMmin voimansiirrolla varustetut ovat aivan eri maata, kestää kyllä vertailun muihin merkkeihin. Niin ja sitä rautaakin näyttää näissä uusimmissa olevan ihan oikeissa paikoissa.

m.t

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: kymysys apevaunuista
mites lähtee pyörimään pystyruuvvi vaunu kun on täynnä apetta ja ajetaan muutama kilometri. ottaako paljo voimaa

apemies

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1699
Vs: kymysys apevaunuista
mites lähtee pyörimään pystyruuvvi vaunu kun on täynnä apetta ja ajetaan muutama kilometri. ottaako paljo voimaa

***Ainakin meidän vaunu on varustettu kaksiportaisella voimasiirrolla, joten 100 heppainen pyöräyttää täyden vaunun pyörimään helposti siirtoajon jälkeen. Tämä koskee meidän 16 kuutioista vaunua. Olen kuullut, että noi yli 20 kuutioiset ottaisivat suhteessa enempi voimaa. Mahtaako pitää paikkaansa?

m.t

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 15
Vs: kymysys apevaunuista
selviää lähi aikoina tulossa 20m3 vaunu ja jännittää alottaa ape ruokinta

mlahti

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2445
Vs: kymysys apevaunuista
eikö kellää oo stortia??ite oon tykänny(en kokemusta muista merkiistä),kuljetinta joutuu välillä remppaan ja maalit lähteny pesurilla-huonot pohjat! 2-3 satsia päiväs,8 vuotta takana. eikö se vielä saman verran mee?? vaihtoarvo ei varmaan olisi enää monta tonnia..

ei mee tai ainaki ruuvit joudut uusimaan..
                                                                                                                                                                        lähteekö lapoja irti vai kuluu vain puhki? laakerit kyllä voi loppua pianki..

lavat kuluu ohueksi..
sekossa alkaa lopuksi ruuvit taittuun ku kuluvat lähes puhki. mutta ainakin pienempiin sekoihin ruuvit helppo vaihtaa eikä ole kalliita..

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: kymysys apevaunuista


lavat kuluu ohueksi..
sekossa alkaa lopuksi ruuvit taittuun ku kuluvat lähes puhki. mutta ainakin pienempiin sekoihin ruuvit helppo vaihtaa eikä ole kalliita..

>>Mistä sitä ruuvia saa ja paljonko kustantaa?


hl

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1304
  • kyllä lähtee..
Vs: kymysys apevaunuista
eikö kellää oo stortia??ite oon tykänny(en kokemusta muista merkiistä),kuljetinta joutuu välillä remppaan ja maalit lähteny pesurilla-huonot pohjat! 2-3 satsia päiväs,8 vuotta takana. eikö se vielä saman verran mee?? vaihtoarvo ei varmaan olisi enää monta tonnia..

ei mee tai ainaki ruuvit joudut uusimaan..
                                                                                                                                                                        lähteekö lapoja irti vai kuluu vain puhki? laakerit kyllä voi loppua pianki..

lavat kuluu ohueksi..
sekossa alkaa lopuksi ruuvit taittuun ku kuluvat lähes puhki. mutta ainakin pienempiin sekoihin ruuvit helppo vaihtaa eikä ole kalliita..


säteittäispalat hitsaamalla saa ruuveille lisää elinaikaa
ja pohjoiset päälle..

AC

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 376
Vs: kymysys apevaunuista
tuohon pitää jo vastineeksi laittaa vanha venakon totuus, kun järki loppuu niin rautaa lisätään (esim. junkkarin niittomurskain, elhon apevaunu ym kotimaiset härpäkkeet)

Missä junkkarin koneessa muka on liikaa rautaa??? ??? ???

No joo. Junkkarin 2 ruuvinen käytössä nyt kuudetta vuotta. Ei mitään ongelmia. Harmi vaan kun lopettivat vaunujen valmistuksen sitten kun saivat tuotekehityksen valmiiksi. Noitahan ei enää tehdä.

Vanha ketjuvetoinen pilasi koko merkin maineen. SOMmin voimansiirrolla varustetut ovat aivan eri maata, kestää kyllä vertailun muihin merkkeihin. Niin ja sitä rautaakin näyttää näissä uusimmissa olevan ihan oikeissa paikoissa.
[/quote]

Agrin sivulla on ainakin mainoksia, oli poissa muutaman vuoden
valmistusesta ei tietoa tai myynistä
http://www.agrimarket.fi/Koneet/Tyokoneet/Rehunkasittely/Junkkari_A-Mix_-seosrehuvaunu/

suomileijona

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 460
Vs: kymysys apevaunuista
ainoa vaunu missä voimansiirto KESTÄÄ kun täydessä lastissa lyödään pyörimään on SEKO.
siirtoajo onnistuu myös mainiosti, myös täydellä vaunulla.
kotimaisista häristimistä on syytä pysyä mahdollisimman etäällä (halpavalla kopioituja paskoja muista merkeistä..) mieti mitä vaunulta haluat, vaakaruuvi, pystyruuvi vaiko itsekulkeva.. kaikki mallit löytyvät ainoilta oikealta apeSEKOitin valmistajalta :D

hl ei sitten ole elhon voimansiirtoon tutustunut....kestää kyllä laittaa pyörimäään täydessä lastissa. Elhoa puoltaa myös käytetyt materiaalit, ei peltiä vaan rautaa pohjassa ;) ;D
vieläkö elhoja tehään. ei ainakaan nettisivuilla ooo mittään