Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Kalliomurske  (Luettu 16992 kertaa)

zape

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 104
Vs: Kalliomurske
Jos haluu itte kiviä murskailla ja on kukkalapiokone ostakkee tämmönen kauha, karkeesta kivisestä sorarinteestä, täyttä tavaraa omaan käyttöön.

http://www.mbcrusher.com/home_eng.php

oojee

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 46
  • nothing runs like a deere
Vs: Kalliomurske
Minkä kokosta kannattaa pihatiellä laittaa, tai mistä ei traktorin renkaat vielä tykkää kyttyrää? Mihinkä raekokoon tuota yleensä tehdään? Kantavuus varmaan parempi kuin normi 32?

 tai mistä ei traktorin renkaat vielä tykkää kyttyrää?  ??? 0-200mm kaM tota tavaraa ei kannata laittaa pihatielle päällimmäiseks kerrokseks siitä saattaa JO renkaat tykätä kyttyrää (vastaus aiheeseen)  :D

vms1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 6759
  • Pitäisiköhän teksti edes joskus oikolukea.
Vs: Kalliomurske
Tutulle kallionmurskaajalle tarjosin metsäkiviä ja pellonreuna kivikasoija,mutta se sanoi että ei saa käyttää missään kun se on niin " pehmeä" kiviaines. Ei voi myydä,mut ehkä omaan käyttöön sitten.
Mä en tiiä valmiista tavarasta, mutta oon käsittäny että luonnon muovaama kivi vaatii enemmän voimaa rikotukseen kun kalliosta räjäytetty. Eikä sillä kiviaineen pehmeydellä ole mun käsityksen mukaan merkitystä piha ja metsäteillä. Sokkelin alla ja asfaltin alla sillä sitten voi olla merkitystä eli ei muuta kun rikki vaan ja oman sekä naapureiden käyttöön. Nii korjatkaa äkkiä joku jos tää meni ihan metsään.
Älä usko sitä mitä agrosta luet, mutta muista kertoa se naapurille.

Hyvä jos puoletkaan totta.

Maataloudella on mahdollisuus tulla miljonääriksi.............

jos on miljardööri aloittaessa.

JCM

  • Vieras
Vs: Kalliomurske
Lainaus
Kannattaa harkita kaksi kertaa ennen kun asentaa rammerin omaan koneeseen. Tahtoo tapit kulua ja sylinterit sekä ikkunat sun muut saada helposti kipeää. Jos joku urakoitsija vaikka haluais tuhota oman koneensa. Eikä niitä mun mielestä kannata erotella kun ainoastaan kaivinkoneella suurimmat kivet pois jos on ohuempi kerros.

Nyt voisi vielä ehkä saada aika helposti ja edullisesti jonkun maarakennusurakoitsian tekee tuon, kun ei vielä kauheata noususuhdannetta ole näkyvissä ja talvella muutenkin maarakennuspuolella on vähän hiljaisempaa.

Lainaus
Jos haluu itte kiviä murskailla ja on kukkalapiokone ostakkee tämmönen kauha, karkeesta kivisestä sorarinteestä, täyttä tavaraa omaan käyttöön.

http://www.mbcrusher.com/home_eng.php

Toi olis kyllä hyvä. Mutta käytetyilläkin näkyi olevan hinta niin hyvin kohdallaan ettei uuden hintaa uskaltanut selvittää.  :D Pitäisikö jollekkin vuokrausfirmalle vihjaista, että ottaisivat kyseiset kauhat listoille. Olis varmaan muillekkin noille käyttöä.

Lainaus
Mä en tiiä valmiista tavarasta, mutta oon käsittäny että luonnon muovaama kivi vaatii enemmän voimaa rikotukseen kun kalliosta räjäytetty. Eikä sillä kiviaineen pehmeydellä ole mun käsityksen mukaan merkitystä piha ja metsäteillä. Sokkelin alla ja asfaltin alla sillä sitten voi olla merkitystä eli ei muuta kun rikki vaan ja oman sekä naapureiden käyttöön. Nii korjatkaa äkkiä joku jos tää meni ihan metsään.

Näin minäkin ymmärsin, että luonnonkivet ovat niin kovia, että on aika hupaa murskaimelle. Mutta mielestäni pellonraivauksesta ja kivienkeräyksestä tulevia kiviä ei enään kannattaisi mihinkään metsään haudata. Menisivät ihan täydestä metsä, pelto- ja yksityisteille. Muuhun sit oikeata kalliomursketta.

Seuraavassa linkissä on hyvin tiivistetty kiviainesten käyttö ja kehitysnäkymät.

http://www.gtk.fi/luonnonvarat/kiviaines/kalliokiviainekset/