Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Ajoneuvovero  (Luettu 3736 kertaa)

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Ajoneuvovero
Kukahan tämänkin systeemin on keksinyt?
Sen minä ymmärrän että minun 2.0 turbodiesel henkilöauton vero on n.500€ vuodessa kun päästöt on 150 g hiilidioksiidia.
Senkin ymmärrän että kaverin 2,6 litran v6 oleva vw r32 golfin(neliveto) vero on noin 300€ vuodessa 276 g hiilidioksiidi päästöillä.
Mutta paras oli minun Ford siera xr4i 2,6 litran v6 neliveto vuosimallia 86 tai niitä seutuja niin sen vero olikin n.100€ vuodessa.
Varmaan kyseinen siera työntää hiilidioksiidia ja muita kasvihuonekaasuja triplasti taivaalle kuin kaverin golffi, mutta vero onkin vain 3 osa golffin verosta ja 5 osa minun perhe dieselin verosta. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: Ajoneuvovero
Kypsy siihen.
Kui mää ain olen paras?

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ajoneuvovero
Ajatus tässä ketjussa olikin että rahastaako vvm ihmisä ilmaston suojelemisella.

Asiassa jos olisi ajateltu ympäristöä niin sieran vero olisi ollut 500€ kanssa vuodessa.
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Ajoneuvovero
Kukahan tämänkin systeemin on keksinyt?
..............
Varmaan kyseinen siera työntää hiilidioksiidia ja muita kasvihuonekaasuja triplasti taivaalle kuin kaverin golffi, mutta vero onkin vain 3 osa golffin verosta ja 5 osa minun perhe dieselin verosta. ;D
Keksijät ovat kuitunen ja muut verovirkamiähet katajaisen klopin avustuksella.
Ei työnnä sierra enempää, noin vanhalla autolla ajetaan paljon vähemmän kuin uudella kolffilla tai perheriisselillä.

Verotus suosii erityisesti yritysten leasing-autoilua: Kun ajetaan 150tkm kolmessa vuodessa, käyttömaksu on mitätön kilometriä kohden ja auton hinnassa oleva autovero siirtyy käytännössä käytetyn auton ostajan maksettavaksi.

Järjestelmä rankaisee erityisesti useamman auton omistajia, jotka ajavat vähän yhdellä autolla, varsinkin maasto-, paketti- ja matkailuautojen tarvitsijoita.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Ajoneuvovero
Kukahan tämänkin systeemin on keksinyt?
Sen minä ymmärrän että minun 2.0 turbodiesel henkilöauton vero on n.500€ vuodessa kun päästöt on 150 g hiilidioksiidia.
Senkin ymmärrän että kaverin 2,6 litran v6 oleva vw r32 golfin(neliveto) vero on noin 300€ vuodessa 276 g hiilidioksiidi päästöillä.
Mutta paras oli minun Ford siera xr4i 2,6 litran v6 neliveto vuosimallia 86 tai niitä seutuja niin sen vero olikin n.100€ vuodessa.
Varmaan kyseinen siera työntää hiilidioksiidia ja muita kasvihuonekaasuja triplasti taivaalle kuin kaverin golffi, mutta vero onkin vain 3 osa golffin verosta ja 5 osa minun perhe dieselin verosta. ;D
Vanhoista autoista ei ole virallista päästötodistusta.
Se menee massan mukaan? Vero.
Ainakin pakettiautoissa tulee olemaan näin, sillä erotuksella
että vanhoille, painaville pakettiautoille voi vero tuplaantua.

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: Ajoneuvovero
Vanhoista autoista ei ole virallista päästötodistusta.
Se menee massan mukaan? Vero.
Ainakin pakettiautoissa tulee olemaan näin, sillä erotuksella
että vanhoille, painaville pakettiautoille voi vero tuplaantua.
Näinhän se menee, mutta kun vero peritään kokonaispainon mukaan, niin paketti-, maasto ja matkailuautoissa tuplaantuminen ei riitä alkuunkaan:
 Nythän pakettiauton käyttömaksu on jotain 100-130 euroa ja uuden järjestelmän mukaan esim. 3401 kiloisen vero on 485 euroa ja 2901 kiloisen 361 euroa.
Nokilekamoottorisille lisäksi dieselvero päälle kuten ennenkin.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Ajoneuvovero
Vanhoista autoista ei ole virallista päästötodistusta.
Se menee massan mukaan? Vero.
Ainakin pakettiautoissa tulee olemaan näin, sillä erotuksella
että vanhoille, painaville pakettiautoille voi vero tuplaantua.
Näinhän se menee, mutta kun vero peritään kokonaispainon mukaan, niin paketti-, maasto ja matkailuautoissa tuplaantuminen ei riitä alkuunkaan:
 Nythän pakettiauton käyttömaksu on jotain 100-130 euroa ja uuden järjestelmän mukaan esim. 3401 kiloisen vero on 485 euroa ja 2901 kiloisen 361 euroa.
Nokilekamoottorisille lisäksi dieselvero päälle kuten ennenkin.
Onneksi pääsin vanhasta nokimersusta eroon...

Oksa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 65866
Vs: Ajoneuvovero
niin, eikös tuo vero olekin jylkin veto siihen että joltain kaverilta olis aikonaan poliisit kieltäny ajelun kun kosla olis vieny yli 35 litraa satasella ja sitähän ei luonto kestä!     ite käytin just pari tonaa siihen että 21 vuotta vanha tojo hiluks kestäisi taas muutaman kymmenen vuotta ajoa !      saa nählä miten paljon taas pitää laitta verotukseen kunnossapitokuluja kun verolaput tuloo!

Terminator

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7310
  • Demokratian ja ihmisoikeuksien puolesta! YTK:FI
Vs: Ajoneuvovero
Tietäen suomalaisen luonteen laadun ja verojen kiertämisen mielekkyyden, niin kohta autoliikeistä ei löydy ainuttakaan ennen vuotta 2000 valmistettua bensa autoa. Varsinkaan  vähän isompikoneista henkilöautoa.

Tällä systeemillä piti suosia ympäristöystävällisä autoja. ;D
"Jos kannatat ihmisen oikeuteen valita vapaasti ja haluat kasvattaa yhteistä hyvinvointiamme, niin klikkaa www.ytk.fi"

"*****ilu on luonnon lahja ja sitä pitää käyttää  hyväksi!"

"Kun ay-politrukilta argumentit loppuu, alkaa kepu roistoksi huutelu."

aurajokilaivuri

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2449
Vs: Ajoneuvovero
Vinkkinä pakujen omistajille:

Käykää muutoskatsastamassa kotteronne pienemmälle kantavuudelle.

Valmistajan sallima on maksimi, pienempikin on sallittu. Kokonaismassa = omamassa + kantavuus, eli kokonaismassan saa pienemmäksi.

Yleensä kuitenkin ajetaan puolityhjänä, enkä ainkaan itse ole joutunut pakulla punnitukseen.

Harraste-kuorma-autojen kanssa tuota pienemmälle painolle leimaamista on harrastettu iät ja ajat.