Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Onneksi meillä on Katainen...  (Luettu 10874 kertaa)

Aulis Anttila

• Vieras
Vanhaan hyvään aikaan...
miten yhteiskunta tuli toimeen 25 vuotta sitte ???

Korruptio-Kepu maksatti kaiken meillä kunnon ihmisillä - veronmaksajilla - ja itse maattiin pankolla rahasäkkiä odotellen.

Vilja-Antti

• Vieras
Vs: Onneksi meillä on Katainen...
Tässä on aihe, johon ei edes kepu maaseutuvastaisuudessaan tartu.
Ja on siitä hiljaa.

Taajamien ulkopuolella asuville ei ole ihan oikeasti enää juuri mitään palveluja tarjolla, kun kyläkoulujakin lopetetaan monissa kunnissa, silti pitää vain veroja maksaa, ja jätevesihommelitkin itse kustantaa, ei meidän tarvitsisi maksaa niin paljon veroja, kun emme saa rahoille maksetuille vastinetta palveluiden muodossa. Teidenkin ylläpidon kustannamme jo isoilta osin itse.

Viimeksi muokattu: 17.11.09 - klo:19:46 kirjoittanut Vilja-Antti

Lehtimäki

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Vanhaan hyvään aikaan...

Korruptio-Kepu maksatti kaiken meillä kunnon ihmisillä - veronmaksajilla - ja itse maattiin pankolla rahasäkkiä odotellen.

mikä teille kunnon ihmisille on tullut kunnette enää pysty samaan ja
avittaahan asiaa pankko-kepujen väheneminenkin :P :P :P :P

Aulis Anttila

• Vieras
Vastaus...
mikä teille kunnon ihmisille on tullut kunnette enää pysty samaan ja avittaahan asiaa pankko-kepujen väheneminenkin :P :P :P :P

Halu ja tahto jeesata kepupankopellejen loisimista loppu... yllättäen...  ::) ::) ::) ::)

poronpurija

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
On tosi sairasta tuo yhden horina.
Jätevesi uudistus on tosi kallis harvalla maaseudulla, jotain helpotusta siihen on löydytävä.

Aulis Anttila

• Vieras
Jätevedet...
Jätevesi uudistus on tosi kallis harvalla maaseudulla, jotain helpotusta siihen on löydytävä.

Mä en oo vähääkää insinööri... mut eiköhä josain tommosessa mökkerössä, oli kesä- tai "pysyvä" mökki, homma hoituis aika hyvin ns. maahan imeyttämällä - nii meiän mökillä ainaski on tehty 60-luvulta asti... ja tehään kyl täst´edeski  ::) ::) ::) ::)

sorkkahessu

• Vieras
Vs: Jätevedet...

Mä en oo vähääkää insinööri... mut eiköhä josain tommosessa mökkerössä, oli kesä- tai "pysyvä" mökki, homma hoituis aika hyvin ns. maahan imeyttämällä - nii meiän mökillä ainaski on tehty 60-luvulta asti... ja tehään kyl täst´edeski  ::) ::) ::) ::)
Sauna ja miksei tiski vedet , mutta paskomaa älä rupia .

Vilja-Antti

• Vieras
Vs: Jätevedet...

Raatokärpäset tulee ja syö sinut... ;D ;D ;D :D :D :D

Aulis Anttila

• Vieras
Syöminen...
On tosi sairasta tuo yhden horina. Jätevesi uudistus on tosi kallis harvalla maaseudulla, jotain helpotusta siihen on löydytävä.

Ei ainakaan vielä... meillä on ihan tavallinen puucee ja kuoriketta... se tyhjätään yhden tai kaksi kertaa kesässä kaivamalla kuoppa maahan... kuopan liki olevat puut kasvavat komeiksi joulukuusiksi  :P :P  ;D ;D

emo-heikki

• Vieras
Ja on siitä hiljaa.

Taajamien ulkopuolella asuville ei ole ihan oikeasti enää juuri mitään palveluja tarjolla, kun kyläkoulujakin lopetetaan monissa kunnissa, silti pitää vain veroja maksaa, ja jätevesihommelitkin itse kustantaa, ei meidän tarvitsisi maksaa niin paljon veroja, kun emme saa rahoille maksetuille vastinetta palveluiden muodossa. Teidenkin ylläpidon kustannamme jo isoilta osin itse.

Tämä on se syy, miksi kunnilla pitää olla omia tuloja, sellaisia jotka eivät ole valtiosta, politiikasta tai suhdanteista riippuvaisia, sellaisia ovat nimenomaan kiinteistöverot, jotka ovat aina vakiot.
Mielikuva, että metsien kiinteistövero rokottaisi maalla asuvia, on täysin väärä, siitä hyötyisivät nimenomaan kaukana keskustoista olevat pienet kunnat ja myös niiden asukkaat, kun kunnat pystyisi paremmmin pitämään yllä niitä palveluja, jotka on kaikilla muillakin Suomalaisilla.
Metsät on pääasiassa muiden omistuksessa, kuin maalla asuvien.

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....
Vs: Syöminen...
On tosi sairasta tuo yhden horina. Jätevesi uudistus on tosi kallis harvalla maaseudulla, jotain helpotusta siihen on löydytävä.

Ei ainakaan vielä... meillä on ihan tavallinen puucee ja kuoriketta... se tyhjätään yhden tai kaksi kertaa kesässä kaivamalla kuoppa maahan... kuopan liki olevat puut kasvavat komeiksi joulukuusiksi  :P :P  ;D ;D

Ja naapuri ihmettee sitä miten kaivonsa vesinäytteestä löytyy ulosteperäisiä bakteereja. Tällaisia tapauksia tiedän useammankin.

Aulis Anttila

• Vieras
Metsien kiinteistövero...
Ja on siitä hiljaa. Taajamien ulkopuolella asuville ei ole ihan oikeasti enää juuri mitään palveluja tarjolla, kun kyläkoulujakin lopetetaan monissa kunnissa, silti pitää vain veroja maksaa, ja jätevesihommelitkin itse kustantaa, ei meidän tarvitsisi maksaa niin paljon veroja, kun emme saa rahoille maksetuille vastinetta palveluiden muodossa. Teidenkin ylläpidon kustannamme jo isoilta osin itse.
Tämä on se syy, miksi kunnilla pitää olla omia tuloja, sellaisia jotka eivät ole valtiosta, politiikasta tai suhdanteista riippuvaisia, sellaisia ovat nimenomaan kiinteistöverot, jotka ovat aina vakiot.
Mielikuva, että metsien kiinteistövero rokottaisi maalla asuvia, on täysin väärä, siitä hyötyisivät nimenomaan kaukana keskustoista olevat pienet kunnat ja myös niiden asukkaat, kun kunnat pystyisi paremmmin pitämään yllä niitä palveluja, jotka on kaikilla muillakin Suomalaisilla.

No mitäs tässä sitten muuta... metsille kiinteistövero. Heti  ;D ;D ;D ;D

Aulis Anttila

• Vieras
Kaivo...
Ja naapuri ihmettee sitä miten kaivonsa vesinäytteestä löytyy ulosteperäisiä bakteereja. Tällaisia tapauksia tiedän useammankin.

Ei siellä tienoilla oo ku yks ainoo kaivo... eli hou hätä ät ool  ;D ;D ;D

emo-heikki

• Vieras
Vs: Metsien kiinteistövero...
Ja on siitä hiljaa. Taajamien ulkopuolella asuville ei ole ihan oikeasti enää juuri mitään palveluja tarjolla, kun kyläkoulujakin lopetetaan monissa kunnissa, silti pitää vain veroja maksaa, ja jätevesihommelitkin itse kustantaa, ei meidän tarvitsisi maksaa niin paljon veroja, kun emme saa rahoille maksetuille vastinetta palveluiden muodossa. Teidenkin ylläpidon kustannamme jo isoilta osin itse.

No mitäs tässä sitten muuta... metsille kiinteistövero. Heti  ;D ;D ;D ;D

Jep, ajattele aukki tilannetta esim. Enontekiön kannalta, kunnan pinta-ala on suurempi kuin Benelux-maiden, valtio omistaa maapohjasta yli 90 %:tia, asukkaita pikkasen yli 1200 ...
Mikäli metsät tulee kiinteistöverotuksen piiriin, niin kunnan kassakriisi laukea välittömästi ja pysyvästi ????
Kyllä tolla pinta-alalla kustantaa ne kahdeksan peruskoululaista, jotka joka vuosi siellä opiskelunsa aloittaa ja sen satakunta kansanleläkeläistä vanhainkotiin, joka kunnassa siellä istua nössöttää ....
Ei tarvitse odotella enää Helsingistä valtionosuuksia.

AimoMela

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
Vs: Metsien kiinteistövero...
Tämä on se syy, miksi kunnilla pitää olla omia tuloja, sellaisia jotka eivät ole valtiosta, politiikasta tai suhdanteista riippuvaisia, sellaisia ovat nimenomaan kiinteistöverot, jotka ovat aina vakiot. Mielikuva, että metsien kiinteistövero rokottaisi maalla asuvia, on täysin väärä, siitä hyötyisivät nimenomaan kaukana keskustoista olevat pienet kunnat ja myös niiden asukkaat, kun kunnat pystyisi paremmmin pitämään yllä niitä palveluja, jotka on kaikilla muillakin Suomalaisilla. Metsät on pääasiassa muiden omistuksessa, kuin maalla asuvien.

Tässä kiintiestöverossa metsille on yksi mutta paha pieni mutta eli meillä on täällä ollut laajat jokamiehenoikeudet. Nyt jos aletaan katsoa että metsä on verotettavaa kiinteistöä niin kiinteistöjähän eivät enää jokamiehenoikeudet koske vaan se on sitten tonttimaata.