askarruttaa tuo usein niin fanaattinen merkkiuskollisuus. Mistä on kyse? Tuntee ihtensä aivan tuuliviiriksi, kun on nuo vähäset koneet kaikki eri merkkiä. Onko sitä jonku sortin luopio, jos vaikka vaihtaaki Valametin Verkuun tai Jontikkaan tms. Kun väliraha ratkaisee, niin monesti merkki vaihtuu.
No, on sitten kaksi eri asiaa merkkiuskollisuus ja samassa merkissä pysyminen. Vaikea se on ulkopuolisen sanoa kenenkään traktorikaupoista, millä perusteilla kukin on merkkeihinsä päätynyt. Toki tunnen itsekin isäntiä, joille käy vain yksi merkki. Mutta se on se valinnanvapaus, eikä siihenkään minulla ole mitään sanomista.
Itse olen omalla markilla pyörittänyt Valmettia, Casea, massikkaa ja nyt molemmat Valtraa. Ja tietysti muita merkkejäkin yhteistyötilojen yhteydessä. Omien kokemusten ja vähän naapurienkin perusteella Valtra osoittautunut toimintavarmaksi, ja vaikka kuinka lentorahteja hehkutetaan niin tahtoo vaan aina "eurooppavarastoista" toimitukset turhan usein jäädä "olisi pitänyt jo tulla"-asteelle - tästä on jo ihan omia kokemuksia. Ja kun vielä on kaupankäynnissä Valtra pärjännyt niin nyt on menty noilla. Mutta aina kauppaa käydessä vaihtoehdot katsotaan, niin nytkin.
Kannattaa muistaa että jos on itse omiin valintoihinsa tyytyväinen, niin mitä väliä sillä on mitä siitä naapurit tuumaa? Se oli joskus ala-asteella kun se merkkas raakasti mitä mieltä muut oli....