Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe 7530  (Luettu 26084 kertaa)

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: 7530

Älä ny kumminkaan. Hajoo viäl matkalla.

 ;D
Matka ei ole pitkä ;D ;D [/quote]

Just tuon takia, jonne ei paljoa tartte hajotakseen.

Ei millään viittis DynaVt:llä lähteä yötä myöten hinailemaan mahdollisesti useassa kappaleessa olevaa jonnea.

 ;D ;D
[/quote]


Timppa se ei taaskaan muista, kummassa noista koneissa on runko.
Masseri nimittäin johtaa Suomessa sitä katkeamiskilpailua ylivoimaasesti nollaa vastaan.
Näistä katkenneista enemmistö on sisudieseleitä, mutta ei kaikki, myös perkiisseleitä on katkennut.
Katkenneita vaihteistoja löytyy molempien moottoreiden takaa. ::)
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: 7530


Timppa se ei taaskaan muista, kummassa noista koneissa on runko.
Masseri nimittäin johtaa Suomessa sitä katkeamiskilpailua ylivoimaasesti nollaa vastaan.
Näistä katkenneista enemmistö on sisudieseleitä, mutta ei kaikki, myös perkiisseleitä on katkennut.
Katkenneita vaihteistoja löytyy molempien moottoreiden takaa. ::)
[/quote]

Kuules nyt. Massikasta ei voi katketa runko koska sitä ei ole.

 :D
Kui mää ain olen paras?

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: 7530
Eihän ollutkaan puhetta rungon katkeamisesta, vaan sisun ja perkinsin, ja eikös niitä mainosteta moottoreina.
Vaihteisto ei myöskään ole runko. :D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: 7530
Älä-Pertti nyt taas ala!

Ainut massikka mitä mää tiedän katkenneen oli se 7400-sarjanen mikä ajettiin pirun kovaa vauhtia ojaan jottain sillanrumpua päin ja lumiaura etunostolaiteessa tais olla.
Kui mää ain olen paras?

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: 7530
[
Onko tämä niin tärkee tieto,voin kyllä ajella KTKn vaakalle ja punnita.Omas on 710/600 renkaat ja mp-liftin 275 sl.

Älä ny kumminkaan. Hajoo viäl matkalla.

 ;D
[/quote]Matka ei ole pitkä ;D ;D Ja katkerat verkunmiehet ei taas saa ensyönä nukuttua kun näkevät oikian traktorin ;D ;D ;D
[/quote]
Onko sama kones, johona oli JD:n murskain peräs kesällä pyörän ja patterin pihas? (Murskaimes oli jotain remmihäikkää)

Ei multa ainakaa yöunet sillon menny nii ei ne mee nykkää. Eikä tästä oo suoraa näköyhteyttä vaakalle. Aja se PMV:n vaa'alle... ei tartte ajaa pois... saa jättää sinne ja saa viä rahaaki joukkohon. ;)
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: 7530
Älä-Pertti nyt taas ala!

Ainut massikka mitä mää tiedän katkenneen oli se 7400-sarjanen mikä ajettiin pirun kovaa vauhtia ojaan jottain sillanrumpua päin ja lumiaura etunostolaiteessa tais olla.
myös jonnikan etu-levikkeeseen törmäyksessä on yksi massikka mennyt palasiksi  ;D ja jonnikka säilyi ehjänä mutta vakuutus korvasi silti uuden  ;)

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: 7530
[
Onko tämä niin tärkee tieto,voin kyllä ajella KTKn vaakalle ja punnita.Omas on 710/600 renkaat ja mp-liftin 275 sl.

Älä ny kumminkaan. Hajoo viäl matkalla.

 ;D
Matka ei ole pitkä ;D ;D Ja katkerat verkunmiehet ei taas saa ensyönä nukuttua kun näkevät oikian traktorin ;D ;D ;D
[/quote]
Onko sama kones, johona oli JD:n murskain peräs kesällä pyörän ja patterin pihas? (Murskaimes oli jotain remmihäikkää)

Ei multa ainakaa yöunet sillon menny nii ei ne mee nykkää. Eikä tästä oo suoraa näköyhteyttä vaakalle. Aja se PMV:n vaa'alle... ei tartte ajaa pois... saa jättää sinne ja saa viä rahaaki joukkohon. ;)
[/quote]Murskaimeen uusittiin hydeletkut,lähemmäs 3000ha ajon jälkeen.JD niittokoneidenkin ykkönen ;D ;D

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4084
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: 7530
[
Onko tämä niin tärkee tieto,voin kyllä ajella KTKn vaakalle ja punnita.Omas on 710/600 renkaat ja mp-liftin 275 sl.

Älä ny kumminkaan. Hajoo viäl matkalla.

 ;D
Matka ei ole pitkä ;D ;D Ja katkerat verkunmiehet ei taas saa ensyönä nukuttua kun näkevät oikian traktorin ;D ;D ;D
Onko sama kones, johona oli JD:n murskain peräs kesällä pyörän ja patterin pihas? (Murskaimes oli jotain remmihäikkää)

Ei multa ainakaa yöunet sillon menny nii ei ne mee nykkää. Eikä tästä oo suoraa näköyhteyttä vaakalle. Aja se PMV:n vaa'alle... ei tartte ajaa pois... saa jättää sinne ja saa viä rahaaki joukkohon. ;)
[/quote]Murskaimeen uusittiin hydeletkut,lähemmäs 3000ha ajon jälkeen.JD niittokoneidenkin ykkönen ;D ;D
[/quote]
Niinjoo letkuthan ne oliki...
Äläs ny trossaa niin kovaa. Kyllähän sä tiät, ettei full-linerit kaikkee tee itte. Olikos siinä Kuhnin vai minkä teräpalkki ja... letkujakaan JD ei kai tee itte...

Elhokaan ei tee teräpalkkeja ja kulmavaihteita itte...
tethering holes to their concave windings

Ala-Pertti

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 10735
Vs: 7530
Älä-Pertti nyt taas ala!

Ainut massikka mitä mää tiedän katkenneen oli se 7400-sarjanen mikä ajettiin pirun kovaa vauhtia ojaan jottain sillanrumpua päin ja lumiaura etunostolaiteessa tais olla.

Timppa ei taita tietää kaikkea, ei etes puoliakaan. ;D
Hirveetä, jos on puoletkaan totta...

Wejjo

  • Luomumaitoklubi
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2232
Vs: 7530
Joo terve tohon 7530 Deereen voisi olla jotain kerrotavaa , omistan kaksi kappaletta kyseistä konetta 2007 kesäkuussa tullut nyt tunteja 1900 ja 2008 kesäkuussa tullut noin 1000 tuntia ajettu , niin kumpikin kone ovat yksilöitä ,tässä vanhemmassa koneessa vika listaa riittää useampi A4 arkillinen (moottori + muuta ) ja tässä uudemmassa vika historiaa ei juuri ole . Mutta tähän vanhempaan koneeseen ja vikoihin en juuri enään jaksa puuttua , olen jo tilannut uuden 7530 koneen tilalle . Ja odottelen innolla et olisiko minulla tuuria tämän uuden koneen kanssa et ei tarvitsisi painiskella luotettavuus ongelmien kanssa .  :) 

Eli voisiko olla ihan vaan alkupään koneiden ongelmia? Koskas nämä tulikaan markkinoille?
Ja kun kerrankin vastaajana oikeasti kysytyn koneen käyttäjä, niin osaatko tuosta painosta sanoa mitään, eri lähteiden tiedoissa valtava haitari.

Aikalailla levinny käsistä tää keskustelu, mutta jos vielä koittas asiaakin: Onkos näis jontikois kuinka toimiva poljinajo, jossain välis moitittiin jottei olis hyvä. Eli kierrokset kiinni suht tarkasti haluttuun ja ajonopeus polkimella?

redbull

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 705
  • Go Ahead, Make My Day
Vs: 7530

Aikalailla levinny käsistä tää keskustelu, mutta jos vielä koittas asiaakin: Onkos näis jontikois kuinka toimiva poljinajo, jossain välis moitittiin jottei olis hyvä. Eli kierrokset kiinni suht tarkasti haluttuun ja ajonopeus polkimella?

>>Minkä ihmeen takia se pitää olla polkimella? Onhan nyt käsi paljon tarkempi säätämään..Kynäote tikusta ja siitä työntelee edestakas kun tulee päiste..Hydrauliikanhan voi ohjelmoida sitten tekemään kaikki haluttu ominpäin siinä versiossa missä sähköventtiilit...Kysy nimimerkiltä laatta kuinka sillä niitetään, se on sitä muutaman tuhannen hehtaaria tehny ;)

handetonttu

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 618
  • talvi yllätti autoilijat
Vs: 7530

Aikalailla levinny käsistä tää keskustelu, mutta jos vielä koittas asiaakin: Onkos näis jontikois kuinka toimiva poljinajo, jossain välis moitittiin jottei olis hyvä. Eli kierrokset kiinni suht tarkasti haluttuun ja ajonopeus polkimella?

>>Minkä ihmeen takia se pitää olla polkimella? Onhan nyt käsi paljon tarkempi säätämään..Kynäote tikusta ja siitä työntelee edestakas kun tulee päiste..Hydrauliikanhan voi ohjelmoida sitten tekemään kaikki haluttu ominpäin siinä versiossa missä sähköventtiilit...Kysy nimimerkiltä laatta kuinka sillä niitetään, se on sitä muutaman tuhannen hehtaaria tehny ;)

on kai se weijokin pari peltoa niittäny, jopa kolmekin... mutta tuo poljinajo olis kyllä pätevä, tuntuis ainakin että pääsisi helpommin sinuiksi portaattoman kanssa töissä jossa tarvitaan vo- tiettyä nopeutta. Niinku just niitto.
allekirjoittanut

JdPete

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 33
  • Maatalous on perseestä
Vs: 7530
Itse olen kokeillut Masserin poljinajoa niittomurskauksessa perhosniittokoneella , mut jotenkin olen sitä mieltä et jalka tarvitsee vapaata nopeuden säätö hommista noissa hommissa . Jontikan Command Arm systeemi on kyllä hyvä ja en pidä sitä poljin ajo systeemia minään maailmaa mullistava keksintönä , Taitaapi olla makuasia  :)

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: 7530
Menee ehkä aiheesta sivuun,mutta tota poljinajo/kahvaajo asiaa testailin Case CVX:llä.
Poljinajo on hyvä keksintö,mutta sen käyttäminen esim peltoajossa traktorin heiluessa on pitkän päälle hiukan raskasta.Tottakai asiaa helpottaa kun säätää max ajonopeuden haluamakseen ja sotkee polkmen lattiaan,ei tartte yrittää pitää poljinta jalalla väliasennossa.
kuitenkin itse tein lopuksi niin,että säädin erikseen muokkausnopeuden ja päistenopeuden,kahvaajo päälle ja päisteessä napilla nopeus käännöksen ajaksi pienemmäksi.CVX:ssähän on sitten vielä pyöryläkim mistä saa sädettyä nopeutta pudotettua kahvasta online.
VOA käytöstä ei kokemusta.

Ainakin CVX on kyllä niin monipuolnen ja helppo(vaatii kyllä hiukan aikaa) säätää,että luulis siitä löytyvän mieleinen ajotapa kelle tahansa.

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: 7530
Kynäote tikusta ja siitä työntelee edestakas kun tulee päiste..

***Hydrauliikka joystikkia ohjaillaan oikialla kädellä yleensä sillon sekä nostolaitetta.
Kui mää ain olen paras?