Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa

Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?
Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa!
Vuodesta 1981...
Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan? Laaborilta jonne joutu Agritekille vaiheessa, jossa merkin myynti oli lähinnä marginaalista. Edelleen Agritekiltä jonne lähti -92 syksyllä Hankkija-Maataloudelle ja tuolloinkin merkin myynti oli hyvinkin marginaalista, vaikkakin tuolloin oli jo mallisto uudistumaan päin. Jos totta puhutaan, Suomessa JD:n myynti lähti kunnolla käyntiin vasta 6x00-sarjan myötä, vaikkakin ohjaamo on aikalaisiinsa esim. MF3000 sarjaan verrattuna melkoisen askeettinen ja muovinen (paskanruskea). 10-, 20- ja 30-sarjoissa jo vähän parannusta ja pääsy yksinmyyntimerkiksi bonuskauppaan ovat tietenkin tuoneet menestystä. Edelleenkään paskanruskeasta ei oo ymmärretty vaihtaa miellyttävämpään väriin, joskaan väri ei 30-sarjassa enää niin pahasti tökkää.
niin se hytin väri häiritsee kun katselee ulkoa sisälle päin ja kun ei anneta lupaa ajaa toista se on kun pääsee sinne kuskin penkille ajamaan siinä ei hytin sisävärit häiritse
ja 6000-sarjan jonnikat oli jo tuolloin edelläkävijöitä vaikkakin vuosia MF3000-sarjaa jäljes
ja 6000-sarjassa oli muuten musta punanen sisustus....
Onneks mä oon vaan kerran joutunu kattomaan JD:n hytin sisään, ajaa mun ei oo tarvinnu ollenkan. Fergun hytis oon istunu kerran, viitisen minuuttia, kun se oli paikallaan ja kymmenen minuuttia sain ajaakin sillä. Se oli -89 mallin 3080 ja siinä olikin hyvä kyntötraktori.
Valmetilla (parilla eri kokoosella) oon ajanu peräti tunnin (yhteensä) ja Zetorillaki oon kerran joutunu ajamaan, mutta onneksi vain hallista pihalle, jotta saatihin 980 Viiatti pihalle sen setorin takaa.
Kyl tos kuvas näyttäs olevan mustasta lattiamatosta huolimatta ruskeeta sisustukses... Se verran mitä mä oon JD:llä ajanu, voin sanoa, ettei ajotuntuma oo tuota värivirhettä mitenkään saanu häipymään.