Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe jontikka 6820  (Luettu 16491 kertaa)

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: jontikka 6820
meilpäin eivät juuri massikoilla ajele,on lähinnä muinaisjäänne kekkosen ajoilta......,ehkä 165:et,on uusimpia.... :)
Sama täälläpäin ;D Johtuisko siitä kun hankkija sai valita mitä myy ;D ;D

offtopic ihan kokonaan...

Niin Möykys joo... ossuuskauppauskovaisia

Ei taitais moni ajella Jontikalla, jos olis viä Laborin myynnis, niinku aikoinaan - saman katon alla pelastuksen kans.



Meidän kylällä on viis Massikkaa, yks Case-IH, ja yks Fordson Super Dexta.

Nuorimmat löytyy noista Massikoista vuosilta -06 ja -07, että se on vähä paikoottaasta tuokin.  
(Ja sit yks Ford 4600 ja joku Fiat 450 tjsp joilla ei ajella kuin jokunen tunti vuodes)
tethering holes to their concave windings

rt

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 375
Vs: jontikka 6820
meilpäin eivät juuri massikoilla ajele,on lähinnä muinaisjäänne kekkosen ajoilta......,ehkä 165:et,on uusimpia.... :)
Sama täälläpäin ;D Johtuisko siitä kun hankkija sai valita mitä myy ;D ;D
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: jontikka 6820
meilpäin eivät juuri massikoilla ajele,on lähinnä muinaisjäänne kekkosen ajoilta......,ehkä 165:et,on uusimpia.... :)
Sama täälläpäin ;D Johtuisko siitä kun hankkija sai valita mitä myy ;D ;D
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: jontikka 6820
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?

Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

RockBull

  • Vieras
Vs: jontikka 6820
äsgee eli sound guard,olen kuullut nimityksen "tynnyrihytti" ?
Aiheesta poiketen erään vaarin suusta Ursuksen kupeella, "Kasvihuone tuossa raktorissa"

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: jontikka 6820
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?

Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...

Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan? Laaborilta jonne joutu Agritekille vaiheessa, jossa merkin myynti oli lähinnä marginaalista. Edelleen Agritekiltä jonne lähti -92 syksyllä Hankkija-Maataloudelle ja tuolloinkin merkin myynti oli hyvinkin marginaalista, vaikkakin tuolloin oli jo mallisto uudistumaan päin. Jos totta puhutaan, Suomessa JD:n myynti lähti kunnolla käyntiin vasta 6x00-sarjan myötä, vaikkakin ohjaamo on aikalaisiinsa  esim. MF3000 sarjaan verrattuna melkoisen askeettinen ja muovinen (paskanruskea). 10-, 20- ja 30-sarjoissa jo vähän parannusta ja pääsy yksinmyyntimerkiksi bonuskauppaan ovat tietenkin tuoneet menestystä. Edelleenkään paskanruskeasta ei oo ymmärretty vaihtaa miellyttävämpään väriin, joskaan väri ei 30-sarjassa enää niin pahasti tökkää.
tethering holes to their concave windings

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: jontikka 6820
Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan?

Joo silloin vaihtui massikka 2040S -malliin, nokalle tosin tuli vielä edeltäjän pikavik. Taisi olla paikkakunnan ensimmäinen merkin edustaja. Sillä ajettiinkin 10 vuotta ja vaihtui 50-sarjaiseen.

Eipä se KJL:nkään massikkauskollisuus taida ihan tuoretta olla... ;D
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: jontikka 6820
Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan?

Joo silloin vaihtui massikka 2040S -malliin, nokalle tosin tuli vielä edeltäjän pikavik. Taisi olla paikkakunnan ensimmäinen merkin edustaja. Sillä ajettiinkin 10 vuotta ja vaihtui 50-sarjaiseen.

Eipä se KJL:nkään massikkauskollisuus taida ihan tuoretta olla... ;D

Juu ei oo... Ensin satunnaista heinäkuorman siirtoa seipäältä toiselle -59 mallin 65:lla joskus -76 tai -77, mutta aktiiviura alko vasta -78 satakuusvitosella.
Vieraita on kokeiltu, muttei ostettu...

Ja taas vauhdilla ulos aiheesta, kuten aina.
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: jontikka 6820
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?

Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...

Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan? Laaborilta jonne joutu Agritekille vaiheessa, jossa merkin myynti oli lähinnä marginaalista. Edelleen Agritekiltä jonne lähti -92 syksyllä Hankkija-Maataloudelle ja tuolloinkin merkin myynti oli hyvinkin marginaalista, vaikkakin tuolloin oli jo mallisto uudistumaan päin. Jos totta puhutaan, Suomessa JD:n myynti lähti kunnolla käyntiin vasta 6x00-sarjan myötä, vaikkakin ohjaamo on aikalaisiinsa  esim. MF3000 sarjaan verrattuna melkoisen askeettinen ja muovinen (paskanruskea). 10-, 20- ja 30-sarjoissa jo vähän parannusta ja pääsy yksinmyyntimerkiksi bonuskauppaan ovat tietenkin tuoneet menestystä. Edelleenkään paskanruskeasta ei oo ymmärretty vaihtaa miellyttävämpään väriin, joskaan väri ei 30-sarjassa enää niin pahasti tökkää.
  niin se hytin väri häiritsee kun katselee ulkoa sisälle päin ja kun ei anneta lupaa ajaa toista se on kun pääsee sinne kuskin penkille ajamaan siinä ei hytin sisävärit häiritse  ;D  ja 6000-sarjan jonnikat oli jo tuolloin edelläkävijöitä  ;)  ja 6000-sarjassa oli muuten musta punanen sisustus....

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: jontikka 6820
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?

Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...

Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan? Laaborilta jonne joutu Agritekille vaiheessa, jossa merkin myynti oli lähinnä marginaalista. Edelleen Agritekiltä jonne lähti -92 syksyllä Hankkija-Maataloudelle ja tuolloinkin merkin myynti oli hyvinkin marginaalista, vaikkakin tuolloin oli jo mallisto uudistumaan päin. Jos totta puhutaan, Suomessa JD:n myynti lähti kunnolla käyntiin vasta 6x00-sarjan myötä, vaikkakin ohjaamo on aikalaisiinsa  esim. MF3000 sarjaan verrattuna melkoisen askeettinen ja muovinen (paskanruskea). 10-, 20- ja 30-sarjoissa jo vähän parannusta ja pääsy yksinmyyntimerkiksi bonuskauppaan ovat tietenkin tuoneet menestystä. Edelleenkään paskanruskeasta ei oo ymmärretty vaihtaa miellyttävämpään väriin, joskaan väri ei 30-sarjassa enää niin pahasti tökkää.
  niin se hytin väri häiritsee kun katselee ulkoa sisälle päin ja kun ei anneta lupaa ajaa toista se on kun pääsee sinne kuskin penkille ajamaan siinä ei hytin sisävärit häiritse  ;D  ja 6000-sarjan jonnikat oli jo tuolloin edelläkävijöitä vaikkakin vuosia MF3000-sarjaa jäljes  ;)  ja 6000-sarjassa oli muuten musta punanen sisustus....

Onneks mä oon vaan kerran joutunu kattomaan JD:n hytin sisään, ajaa mun ei oo tarvinnu ollenkan. Fergun hytis oon istunu kerran, viitisen minuuttia, kun se oli paikallaan ja kymmenen minuuttia sain ajaakin sillä. Se oli -89 mallin 3080 ja siinä olikin hyvä kyntötraktori.

Valmetilla (parilla eri kokoosella) oon ajanu peräti tunnin (yhteensä) ja Zetorillaki oon kerran joutunu ajamaan, mutta onneksi vain hallista pihalle, jotta saatihin 980 Viiatti pihalle sen setorin takaa.

Kyl tos kuvas näyttäs olevan mustasta lattiamatosta huolimatta ruskeeta sisustukses... Se verran mitä mä oon JD:llä ajanu, voin sanoa, ettei ajotuntuma oo tuota värivirhettä mitenkään saanu häipymään.

tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: jontikka 6820
Jontikan huonoin ominaisuus on myyjä: Nyt niillä ajaa myös kaiken maailman aloittelijat, joilla ei ole ollut edes pyttykopillista Jontikkaa :P :P ;D ;D
Ekas oli sekura-hytti,tokas oli sg2,jne. Mikä oli pyttykopillinen?

Eikös se kantikaskoppi ollu mc1, sitte tuli se sg2? Ei riemulla rajaa, kun jontikalla ajaa! ;D Vuodesta 1981...

Niin siis vuodesta -81 ajanu jontikalla? Siis jo pikkupoikana joutunu uhriksi, kun laaborilta tuotihin jonttu pihaan? Laaborilta jonne joutu Agritekille vaiheessa, jossa merkin myynti oli lähinnä marginaalista. Edelleen Agritekiltä jonne lähti -92 syksyllä Hankkija-Maataloudelle ja tuolloinkin merkin myynti oli hyvinkin marginaalista, vaikkakin tuolloin oli jo mallisto uudistumaan päin. Jos totta puhutaan, Suomessa JD:n myynti lähti kunnolla käyntiin vasta 6x00-sarjan myötä, vaikkakin ohjaamo on aikalaisiinsa  esim. MF3000 sarjaan verrattuna melkoisen askeettinen ja muovinen (paskanruskea). 10-, 20- ja 30-sarjoissa jo vähän parannusta ja pääsy yksinmyyntimerkiksi bonuskauppaan ovat tietenkin tuoneet menestystä. Edelleenkään paskanruskeasta ei oo ymmärretty vaihtaa miellyttävämpään väriin, joskaan väri ei 30-sarjassa enää niin pahasti tökkää.
  niin se hytin väri häiritsee kun katselee ulkoa sisälle päin ja kun ei anneta lupaa ajaa toista se on kun pääsee sinne kuskin penkille ajamaan siinä ei hytin sisävärit häiritse  ;D  ja 6000-sarjan jonnikat oli jo tuolloin edelläkävijöitä vaikkakin vuosia MF3000-sarjaa jäljes  ;)  ja 6000-sarjassa oli muuten musta punanen sisustus....

Onneks mä oon vaan kerran joutunu kattomaan JD:n hytin sisään, ajaa mun ei oo tarvinnu ollenkan. Fergun hytis oon istunu kerran, viitisen minuuttia, kun se oli paikallaan ja kymmenen minuuttia sain ajaakin sillä. Se oli -89 mallin 3080 ja siinä olikin hyvä kyntötraktori.

Valmetilla (parilla eri kokoosella) oon ajanu peräti tunnin (yhteensä) ja Zetorillaki oon kerran joutunu ajamaan, mutta onneksi vain hallista pihalle, jotta saatihin 980 Viiatti pihalle sen setorin takaa.

Kyl tos kuvas näyttäs olevan mustasta lattiamatosta huolimatta ruskeeta sisustukses... Se verran mitä mä oon JD:llä ajanu, voin sanoa, ettei ajotuntuma oo tuota värivirhettä mitenkään saanu häipymään.


aikas vähän on kyllä ruskeeta ettei häiritse itse kun katselen ikkunasta ulos enkä ulkoa sisälle  ;D  olikos MF3000-sarjassa kunnollinen hydraulinen suunnanvaihdin niinkuin jonnikassa? EI...  :D

Timppa

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 13531
Vs: jontikka 6820
Massikan 3000 sarjan aikoihin jonnikkaat oli vielä maamoottoreita:



 ;D
Kui mää ain olen paras?

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: jontikka 6820
sillonkun 3000-sarja tuli niin massikat vaihtui jonnikoihin  ;D  tai jäihän sitä viimeiset kunnon massikat vielä 135mp ja 165mp  ;D   

KJL

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4085
  • "Aja millä ajat ja Flieglillä loput"
Vs: jontikka 6820

Onneks mä oon vaan kerran joutunu kattomaan JD:n hytin sisään, ajaa mun ei oo tarvinnu ollenkan. Fergun hytis oon istunu kerran, viitisen minuuttia, kun se oli paikallaan ja kymmenen minuuttia sain ajaakin sillä. Se oli -89 mallin 3080 ja siinä olikin hyvä kyntötraktori.

Valmetilla (parilla eri kokoosella) oon ajanu peräti tunnin (yhteensä) ja Zetorillaki oon kerran joutunu ajamaan, mutta onneksi vain hallista pihalle, jotta saatihin 980 Viiatti pihalle sen setorin takaa.

Kyl tos kuvas näyttäs olevan mustasta lattiamatosta huolimatta ruskeeta sisustukses... Se verran mitä mä oon JD:llä ajanu, voin sanoa, ettei ajotuntuma oo tuota värivirhettä mitenkään saanu häipymään.


aikas vähän on kyllä ruskeeta ettei häiritse itse kun katselen ikkunasta ulos enkä ulkoa sisälle  ;D  olikos MF3000-sarjassa kunnollinen hydraulinen suunnanvaihdin niinkuin jonnikassa? EI...  :D

Siis nyt sä vertaat vuonna -86 esiteltyä 3000-sarjaa JD:n 6000 sarjaan vuosilta -92 alkaen, osa malleista -93 - 95? Nelipyttyisis hydr suunnanvaihdin  vain powrquad vaihteiston yhteydessä eli ei vakiona, kuutosis kaikis vakiona... vuodet 93-95. Jontikassa (vain) kolmilevyinen spermaclutch-kytkin... jne

Mua ei sinänsä haittaa, jos sä tarkoitushakuisesti vertaat eri vuosikymmenellä suunniteltuja koneita toisiinsa :D :D :D Toihan on vähän sama kuin vertais 70-luvun Corvettea 90-luvun Ferrariin, kumpaakaan en ole ajanu, enkä omista... ei aiheuta intohimoja kuten ei jontikkakaan. 8)

sillonkun 3000-sarja tuli niin massikat vaihtui jonnikoihin  ;D  tai jäihän sitä viimeiset kunnon massikat vielä 135mp ja 165mp  ;D   

No se on ihan sun isäs valinta...
tethering holes to their concave windings

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: jontikka 6820
ikävää että se massikka jäi sinne vuoden 1986 tasolle  ;D