Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Xeobib ja NH supersteer  (Luettu 8353 kertaa)

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2010
Xeobib ja NH supersteer
onko jonkulla kokemuksia miten 600/60R28 mahtuu kääntymään supersteerin kanssa. kone on NH TM 125 vm.2000. olis aikomuksena vaihtaa rengastusta ja yhtenä vaihtoehtona Xeobib 710/60R38 taakse ja 600/60R28 eteen. ton kuussatasen Xeobibin sijaan käynee myös 540/65/28 ku kehä suurinpiirtein sama..? mut noita ne kumminki tarjoo.

entäs sit vanteet. onko noilla leveillä Xeobibeillä oltava semmonen umpivanne vai voinko hyödyntää vanhat keskiöt ja ottaa kehävanteella (APV vai mitä ne nyt on)?

kokemuksia Xeobibeistä myös kaipaisin. vanhat ketjut on kyl googletuksen kautta luettu. voi olla et on liian kalliit ja laitan Dneproshinat taakse mut katotaa.. vanhat jokatapauksessa farmitissa myynnistä joten poimikaa sieltä!

Viimeksi muokattu: 04.11.09 - klo:18:49 kirjoittanut Joozeppi

115

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 262
Vs: Xeobib ja NH supersteer
"olis aikomuksena vaihtaa rengastusta ja yhtenä vaihtoehtona Xeobib 710/60R38 taakse ja 600/60R38 eteen. ton kuussatasen Xeobibin sijaan käynee myös 540/65/28 ku kehä suurinpiirtein sama..?"

No 600/60R38 etuset saattaapi hieman ahistaa. Löpötankit kun ottaa pois niin saattaavat justiinsa kääntyä 8 8)

Eiköhän 600/60-28 sovi kääntymään vaikka ovat jonkun verran korkeammat kuin 540/65/28. Hieman voi joutua kääntöä rajoittamaan?

taapero

  • Harjaantunut
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 137
Vs: Xeobib ja NH supersteer
Kehä noissa renkaissa käytännössä sama, kiintee vanne kestävämpi mut jos on noita uudempia vanteita jossa keskiö useammasta kohdasta kiinni kuin neljästä  niin menee. koneen leveys kasvaa renkaitten lisäleveyden verran eli jos nykyisten renkaitten ulko sivulla on tilaa täydellä käännöllä reilu kuus senttiä niin hyvin käy ;D :-\

koivumaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3674
  • Valtra CNH TopliftStaja Kaweco
Vs: Xeobib ja NH supersteer
Käsittääkseni vanteet menee uusiksi.Eipä ole kokemusta kun loppu aikanaan pelimerkit juuri tolla kohdalla kun alettiin rahasta puhumaan.Tosin taitavat olla nyt kilpailukykyisemmässä hinnassa kuin 4 v sitten,noin suhteessa.

Pallis

  • Tulokas
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 29
Vs: Xeobib ja NH supersteer
Vannekehät menee vaihtoon jos haluaa saada Xeobibin rungon ominaisuudet hyödynnettyä. Kääntymään ne kyllä mahtuu, mutta mun mielestä ne on tollasen koneen alle liian leveät! Itsellä toisessa on tollasen kokoset xeobibit ja niillä jos joutuu pellossa vetämään jotain perässä alkaa pito loppumaan alhaisen pintapaineen takia(lue liian kevyt kone). Toisessa koneessa on Firestonen EVO 9000 sarjan gummit(sopii vakio vanteille) 540/65 ja 650/65 sen koneen kanssa vetokyky on paljon parempi. Molemmat kulkee tiellä vakaasti isollakin kuormalla. Xeobibit ehkä pikkuisen pehmeämmin. Ei huoju eikä pompi. Ja molemmat koneet supersteerillisiä "majoreita"

Verku

Vs: Xeobib ja NH supersteer

entäs sit vanteet. onko noilla leveillä Xeobibeillä oltava semmonen umpivanne vai voinko hyödyntää vanhat keskiöt ja ottaa kehävanteella (APV vai mitä ne nyt on)?


Yks ääni levypyörille, kestää ja kestää ja kestää.......
Kypsä tapaus

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2010
Vs: Xeobib ja NH supersteer
noiluokkaa 2800 eskobaaria verollista jää Dneproshina 710/70R38 + Mitas 540/65R30 yhdistelmä halvemmaksi kuin 710/60R38 Xeobib + Mitas 540/65R28. tiedä sitten onko paljon vai vähän. pidän tota Dneproshinaa vähän liian suurena, ainakin hyttiä joutunee nostamaan, kokemuksia? ja kannattaskohan tolla välillä ottaa jo misukat.

30,5R32 Dneproshinat taakke on samoissa hinnoissa kuin 710:t. alunperin ajattelinkin noita mut myyjä vinkkas et tulee niin leveä että ongelmia jos sattuu jotain eikä ylileveysvaloja. ei nyt ehrontahron viittis semmostaka riskiä ottaa vaikka noitakin paljon on isännillä takapäässä.

tällä hetkellä kallistumassa itämaisiin joista en kauheesti huonoa ole kuullut tai lukenut.

dmem

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 331
Vs: Xeobib ja NH supersteer
noiluokkaa 2800 eskobaaria verollista jää Dneproshina 710/70R38 + Mitas 540/65R30 yhdistelmä halvemmaksi kuin 710/60R38 Xeobib + Mitas 540/65R28. tiedä sitten onko paljon vai vähän. pidän tota Dneproshinaa vähän liian suurena, ainakin hyttiä joutunee nostamaan, kokemuksia?

Ei mun mielestä tarvi nostaa ainakaan TM-sarjassa. Taitaa mennä myös 90-luvun M/60-sarjalaisiin koppia nostamatta.

Tuossa jonkun ihmisen TM120 DC-vaihteistolla, eli ilman koppijousia ja 710/70-38 -- 480/70-30 kumeilla:

http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-34964
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-24953
http://www.pottupellossa.fi/gallery/displayimage.php?pos=-24868

Viimeksi muokattu: 11.11.09 - klo:19:07 kirjoittanut dmem

Kloppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1019
Vs: Xeobib ja NH supersteer
30,5R32 Dneproshinat taakke on samoissa hinnoissa kuin 710:t. alunperin ajattelinkin noita mut myyjä vinkkas et tulee niin leveä että ongelmia jos sattuu jotain eikä ylileveysvaloja. ei nyt ehrontahron viittis semmostaka riskiä ottaa vaikka noitakin paljon on isännillä takapäässä.

Mulla on Maxxumissa 30.5LR32 Dneprot, ja jos tällä hetkellä asia olisi ajankohtainen, laittaisin 710/70R38:t. Vähän kapeammat, mutta korkeammat. Offsetin laittaisin kuitenkin samaan kuin nykyinen, eli leveys ulkoreunasta ulkoreunaan noin 285. Ei oo vielä liian leveä, mutta passaa esim. kolmemetrisen kylvökoneen kanssa hyvin. Pitäisi kyllä noiden 710:en mennä TM:ään ihan hyvin.

Tokihan ylileveysvalot olisivat hyvät olemassa, sitä en kiellä, mutta näiden kanssa eivät ole edes lain vaatimat.

Joozeppi

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2010
Vs: Xeobib ja NH supersteer
nyt on alla 710/70R38 Dneproshina takana ja Firestone 540/65R30 edessä. aika mollukat on mutta toistaiseksi olen tyytyväinen. tosin tänään sain alle joten kokemukset vielä melko pienet.. nopeusmittari kalibroimatta mut taitaa mennä lähelle viittäkymppiä.

mimmosia paineita ootte Dneproshinan tuntijat tommosissa käyttäny? alle kilo pellolla vai? entäs tiellä, nyt on 1.2 ja ilman mitään perässä tuppas pompottamaan. taitavat kantaa ton nyykkärin ilman ilmaakin..

retku

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1023
Vs: Xeobib ja NH supersteer
710 dneproissa oon pitäny pellolla 0.8 ja tiellä 2.5bar. tiellä hakkuri perässä=aisapaino n.5t.

toisessa koneessa ollu nyt 2.5bar metsäajossa. hyvin on menny mettässäkin. no kunhan talvi tulee niin dneprot väistyy kyllä ketjullisten metsäpyörien alta...

kylmänä ja tyhjällä koneella ne saattaa vähän pompottaa, ei oo oikeen kokemusta kun aina on jotain perässä. 4000h ollu vanhemmat alla eikä oo kulunu kun muutaman millin.

piki1

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 652
Vs: Xeobib ja NH supersteer
30,5R32 Dneproshinat taakke on samoissa hinnoissa kuin 710:t. alunperin ajattelinkin noita mut myyjä vinkkas et tulee niin leveä että ongelmia jos sattuu jotain eikä ylileveysvaloja. ei nyt ehrontahron viittis semmostaka riskiä ottaa vaikka noitakin paljon on isännillä takapäässä.

Mulla on Maxxumissa 30.5LR32 Dneprot, ja jos tällä hetkellä asia olisi ajankohtainen, laittaisin 710/70R38:t. Vähän kapeammat, mutta korkeammat. Offsetin laittaisin kuitenkin samaan kuin nykyinen, eli leveys ulkoreunasta ulkoreunaan noin 285. Ei oo vielä liian leveä, mutta passaa esim. kolmemetrisen kylvökoneen kanssa hyvin. Pitäisi kyllä noiden 710:en mennä TM:ään ihan hyvin.

Tokihan ylileveysvalot olisivat hyvät olemassa, sitä en kiellä, mutta näiden kanssa eivät ole edes lain vaatimat.


[/quote]onhan se liian leveä,traktorin leveys saa olla ilman paripyöriä 260.ei saa ajaa tiellä muulloin kuin siirtyessä pellolta toiselle,eikä saa vetää perävaunua.

Viimeksi muokattu: 10.12.09 - klo:14:54 kirjoittanut piki1