Tulee mieleen lähinnä tohtori mengelen hanskat kun vanhemman massikan "ergonomiaan" joutuu tutustumaan.
Ja haiskun dieseli on aika kummajainen, miten osaavatkin vielä nykyaikana, kun muut pakut alkavat kulkea satasta n. 7 litran kulutuksella, tehdä commonrailin jonka keskikutus lähentelee yhdeksää litraa. Itse auton mukavuudesta en jaksa edes mainita.
Uusin portteri on ollut aika rimanalitus, siis ainakin moottorin osalta. Kaveri kertoi että eräs asiakas oli päässyt uudella portterilla liikkeestä lähdettyään 40 km ennenkuin meno oli hyytynyt siihen että koneesta oli menneet puurot ja vellit sekasin kun vesipumppu oli tehnyt temppunsa.
Kulutuksesta, jop!
Hiacen nelivetokin kuluttaa alle yhdeksän litraa, ajotavasta riippuen..
Volsulta on tulossa uusi mallisto, jossa ei enää ole sitä iänikuista pumppusuutin moottoria
van commonrail. Tällaisen mainoksen lähettivät.
Kiinnitti huomiota tehokkaimman moottorin nelivetoisen kulutus jonka
valmistaja ilmoittaa 8 litraksi.
Ja käytännössä kulutus on yleensä korkeampi
Ei hirvittävä ero hiaceen.
Enkä nyt kehu tai hauku automerkkejä sen kummemmin.