Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe Hiace  (Luettu 25535 kertaa)

sirkussonni

  • Vieras
Vs: Hiace
Jaa miks mulla on niin monta fergua: Halpoja ostaa eikä kukaan huoli vaihdossa! ;)

Hervast

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 9944
  • Backpack rap crap, yap-yap yackety-yack
Vs: Hiace
Tulee mieleen lähinnä tohtori mengelen hanskat kun vanhemman massikan "ergonomiaan" joutuu tutustumaan.

Ja haiskun dieseli on aika kummajainen,  miten osaavatkin vielä nykyaikana, kun muut pakut alkavat kulkea satasta n. 7 litran kulutuksella, tehdä commonrailin jonka keskikutus lähentelee yhdeksää litraa. Itse auton mukavuudesta en jaksa edes mainita.

Uusin portteri on ollut aika rimanalitus, siis ainakin moottorin osalta. Kaveri kertoi että eräs asiakas oli päässyt uudella portterilla liikkeestä lähdettyään 40 km ennenkuin meno oli hyytynyt siihen että koneesta oli menneet puurot ja vellit sekasin kun vesipumppu oli tehnyt temppunsa.
A hot blonde and a hot brunette, that was all the diversity we needed back in the 90's

zetor8045

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5568
Vs: Hiace
Eipä tuota EGR:ää voi tulpata nykyautoissa. Syttyy vikavalo mittaristossa ja hylky leimalla. Toisaalta sillä ajotyylillä ei niinkään paljoa ole vaikutusta EGR:n toimintaan. Se toimii moottorin ohjainlaitteen määräyksestä, ei kuskin. Tuntuu aika oudolta että D4D ei mene päästöistä läpi jos paikat on kunnossa. Merkin huollossa työskentelevänä noita kuitenkin on varmaan satoja tullut testattua/katsastettua eikä ole vielä yksikään hylky tullut. ???
  EGR tulpattu ja mustaa (reilusti) tulee putkesta ja läpi meni kun siinä on 2 sekunttia aikaa ottaa täydet kierrokset... vähän alle sekunnin niin savuarvo oli jotain 3-5 välillä mutta kun mentiin yli sekunnin niin oli jo 1 tuntumassa kunhan turbo ehtis mukaan vaan  ;D  ja pikkusen yli 50% tehoa on alkuperäistä enemmän... seat leon TDI...  nää uudet hiacet on tosiaan veemäisiä kun niistä ei meinaa millään saada tehoa kun niiden ecu on niin käsittämätön ettei siitä kukaan ymmärrä juuri mitään...

meikäläinen

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 215
Vs: Hiace
Egr ei ole ongelma "uudemmissakaan"... Ainakin omassa vm.04 A6 Audissa egr:n toimimattomaksi laittaminen oli rutiinijuttu moottoriohjelman "päivityksen" yhteydessä. Aiemmin kokeiltiin tulppausta ja vikavalo syttyi heti. Aulikkiin ajettiin Karalan maltillinen 25% tehonlisäys moottoriohjelma ja luonne muuttui miellyttävämmäksi (130hv:stä 160hv:hen ja n.100 nyyttonia vääntöä lisää). Pakokaasut ei ole ongelma katsastuksessa, sillä auto ei savuta edelleenkään. Eikä tuki enää imusarjaakaan...  

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hiace
Jaa miks mulla on niin monta fergua: ;)

       Jaa, ai kuinka monta??

Herra Heinamaki

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4632
Vs: Hiace
Pieni kevennys sallittakoon vakavaan aiheeseen:

http://www.youtube.com/watch?v=KyzjXitkHhY

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Hiace
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Hiace
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D

Eikö silti kannattaisi harkita merkin vaihtoa..? Mulla oli yksi asentaja laittamas nosto-ovea ja hän ei ainakaan kehunut hiacen kestoa. Oli kuulemma ollut kaksi sellaista ja molemmista oli kilahtanut moottori alle 100 tuhannessa.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

+200

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 4637
  • Paalauksen iloa
Vs: Hiace
Kahdella edellisellä hiacella 350000,ei koneongelmia,hiluxis 480000 konetta ei ikinä aukaistu.Ehkä d4d sitte löyhempi ???

landehande

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 5390
  • verkuilla tulevaisuuteen
Vs: Hiace
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D

Eikö silti kannattaisi harkita merkin vaihtoa..? Mulla oli yksi asentaja laittamas nosto-ovea ja hän ei ainakaan kehunut hiacen kestoa. Oli kuulemma ollut kaksi sellaista ja molemmista oli kilahtanut moottori alle 100 tuhannessa.

           Käyttäjäss pitää olla vikaa.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Hiace
Tulee mieleen lähinnä tohtori mengelen hanskat kun vanhemman massikan "ergonomiaan" joutuu tutustumaan.

Ja haiskun dieseli on aika kummajainen,  miten osaavatkin vielä nykyaikana, kun muut pakut alkavat kulkea satasta n. 7 litran kulutuksella, tehdä commonrailin jonka keskikutus lähentelee yhdeksää litraa. Itse auton mukavuudesta en jaksa edes mainita.

Uusin portteri on ollut aika rimanalitus, siis ainakin moottorin osalta. Kaveri kertoi että eräs asiakas oli päässyt uudella portterilla liikkeestä lähdettyään 40 km ennenkuin meno oli hyytynyt siihen että koneesta oli menneet puurot ja vellit sekasin kun vesipumppu oli tehnyt temppunsa.
Kulutuksesta, jop!
Hiacen nelivetokin kuluttaa alle yhdeksän litraa, ajotavasta riippuen..
Volsulta on tulossa uusi mallisto, jossa ei enää ole sitä iänikuista pumppusuutin moottoria
van commonrail. Tällaisen mainoksen lähettivät.
Kiinnitti huomiota tehokkaimman moottorin nelivetoisen kulutus jonka
valmistaja ilmoittaa 8 litraksi.
Ja käytännössä kulutus on yleensä korkeampi
Ei hirvittävä ero hiaceen.

Enkä nyt kehu tai hauku automerkkejä sen kummemmin.

gonemies

  • Vieras
Vs: Hiace
>>>Mulla oli yksi asentaja laittamas nosto-ovea ja hän ei ainakaan kehunut hiacen kestoa. Oli kuulemma ollut kaksi sellaista ja molemmista oli kilahtanut moottori alle 100 tuhannessa.

Eräät saavat rautakangenkin rikki.

Kun ne ei vaan osaa

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: Hiace
Käyttäjäss pitää olla vikaa.
Eräät saavat rautakangenkin rikki.

Kun ne ei vaan osaa

Joo näin se täytyy olla, autossa/koneessa ei VOI koskaan olla mitään vikaa. :)

Olivat kuulemma merkkikorjaamossa myöskin epäilleet käyttövikaa (liikaa tyhjäkäyntiä tai ajettu liian hiljaa), mutta tällaisesta ei ainakaan ole ollut kysymys. Joku tyyppivika ilmeisesti.
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Hiace
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D

Eikö silti kannattaisi harkita merkin vaihtoa..? Mulla oli yksi asentaja laittamas nosto-ovea ja hän ei ainakaan kehunut hiacen kestoa. Oli kuulemma ollut kaksi sellaista ja molemmista oli kilahtanut moottori alle 100 tuhannessa.
Näitä satujahan voi jutella merkistä kuin merkistä.
Fortumin ukot kävi vaihtamassa uuden sähkömittarin, toinen tuli
volkkarilla, toinen hiacella.
Ei kuulemma autoilla eroa ole, molemmissa oli ollut omat murheensa.
Volkkari mukavampi, hiace luotettavampi.

Kp

  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1903
Vs: Hiace
Käyttäjäss pitää olla vikaa.
Eräät saavat rautakangenkin rikki.

Kun ne ei vaan osaa

Joo näin se täytyy olla, autossa/koneessa ei VOI koskaan olla mitään vikaa. :)

Olivat kuulemma merkkikorjaamossa myöskin epäilleet käyttövikaa (liikaa tyhjäkäyntiä tai ajettu liian hiljaa), mutta tällaisesta ei ainakaan ole ollut kysymys. Joku tyyppivika ilmeisesti.

Kuulemma oikein, joo.