Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: +200 - 03.11.09 - klo:17:53

Otsikko: Hiace
Kirjoitti: +200 - 03.11.09 - klo:17:53
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Timppa - 03.11.09 - klo:17:58
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

+200:n hiase lykkää mustaa savua koska koppi on täynnä jonnen varaosia.

 ;D ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: andypoge - 03.11.09 - klo:18:32
Arvauksia:
- Ilmanputsari likainen
- Nokipuhdistusajo tekemättä
- Koneella ajettu viitosella kaupunkiajoa ja suoraan siitä mittarille
- EGR-venttiili jumissa
- Syöttöä säädetty liikaa ylöspäin
- Suutin jumissa (ja vuotaa)
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: ravenlord - 03.11.09 - klo:18:35
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

Pistä syöttöö pienemmälle, ja vaiha ilmansuodatin. Nyt ensalkuun. Järjestään tuppaa va olemahan että syöttöruuvia pistetään kiinnippäin ku mennää leimalle.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: zetor8045 - 03.11.09 - klo:18:45
Fortee tankkiin niin menee läpi testattu monesti  ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 03.11.09 - klo:18:46
Arvauksia:
- Ilmanputsari likainen
- Nokipuhdistusajo tekemättä
- Koneella ajettu viitosella kaupunkiajoa ja suoraan siitä mittarille
- EGR-venttiili jumissa
- Syöttöä säädetty liikaa ylöspäin
- Suutin jumissa (ja vuotaa)

Putsari ei likainen,isollavaihteella ei letkeesti vedätelty.
Ei ole lastutettu,tos on mun mielestä commmonrail,ei voi säätää syöttöruuvia.
Nokipuhdistusajo lähes kokoajan päällä,taitaa vain pyytää lisää ;D ;D


Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 03.11.09 - klo:18:48
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

+200:n hiase lykkää mustaa savua koska koppi on täynnä jonnen varaosia.

 ;D ;D
Suodattimet on aika kevyitä,ja yleensäkki niitä on siä vain vuoden tarpeiksi.Tietysti muuta tarpeellista tavaraa aina vähä mukana ;D ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Hasse - 03.11.09 - klo:18:55
Ei ole välttämättä vika sun hibasessa.Voi olla se testeri paskanen,on sattunu mulle,meni mun pikkaripösö hylkyyn.Mun edellä oli uudenkarhea 70 volvo se läpäsi rimaa hipoen.Mä sitten dieseliäijälle korjaamaan ,ei vikaa ja niiden teseri näytti ok.Sitten vaan menin toiseen katsastusasemalle ja tekemättä autolle mitään putos arvo 7 siihen yhteen missä se ennenkin on ollut.Aikaa tästä kylläkin yli 10v.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Movado - 03.11.09 - klo:19:12
Diiselin katsastus:
1 Lämitä kone
2 Alkumatkasta 3 vaihde - kiertoa koneelle
3 loppumatkasta 2 vaihde  vielä enemmän kiertoa koneelle
4 Tilaa aika
5 jos ei pääse heti tee uusi kierros 2:sella

Noin uudes konees täytyy olla jotain vikaa jos pakokaasuista jää kiinni  ??? ???  - ainakin jos on yllä olevalla tavalla pakoputki putsaatu

Onko siinä EGR - jos on niin se on tapana kykeä pois - yksitys kohtaiset ohjeet on joka automerkillä niiden omilla foorumeilla

Kuvassa mersun imusarja EGR,n jäljiltä

(http://img.photobucket.com/albums/v452/762-39/Kuva001.jpg)
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: icefarmer - 03.11.09 - klo:19:26
Diiselin katsastus:
1 Lämitä kone
2 Alkumatkasta 3 vaihde - kiertoa koneelle
3 loppumatkasta 2 vaihde  vielä enemmän kiertoa koneelle
4 Tilaa aika
5 jos ei pääse heti tee uusi kierros 2:sella

Noin uudes konees täytyy olla jotain vikaa jos pakokaasuista jää kiinni  ??? ???  - ainakin jos on yllä olevalla tavalla pakoputki putsaatu

Onko siinä EGR - jos on niin se on tapana kykeä pois - yksitys kohtaiset ohjeet on joka automerkillä niiden omilla foorumeilla

Kuvassa mersun imusarja EGR,n jäljiltä

(http://img.photobucket.com/albums/v452/762-39/Kuva001.jpg)
bemareissa ja kuulopuheiden mukaan myös muissa merkeissä nuo imusarjan läpät ei pääse kääntymään karstan takia, vääntyy irti ja menee moottoriin ja sitte tulee kallista. kannattaa poistaa nuo läpät (riippuu merkistä)  ja tulpata egr.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: zetor8045 - 03.11.09 - klo:19:32
Diiselin katsastus:
1 Lämitä kone
2 Alkumatkasta 3 vaihde - kiertoa koneelle
3 loppumatkasta 2 vaihde  vielä enemmän kiertoa koneelle
4 Tilaa aika
5 jos ei pääse heti tee uusi kierros 2:sella

Noin uudes konees täytyy olla jotain vikaa jos pakokaasuista jää kiinni  ??? ???  - ainakin jos on yllä olevalla tavalla pakoputki putsaatu

Onko siinä EGR - jos on niin se on tapana kykeä pois - yksitys kohtaiset ohjeet on joka automerkillä niiden omilla foorumeilla

Kuvassa mersun imusarja EGR,n jäljiltä

(http://img.photobucket.com/albums/v452/762-39/Kuva001.jpg)
bemareissa ja kuulopuheiden mukaan myös muissa merkeissä nuo imusarjan läpät ei pääse kääntymään karstan takia, vääntyy irti ja menee moottoriin ja sitte tulee kallista. kannattaa poistaa nuo läpät (riippuu merkistä)  ja tulpata egr.
ja onpa kivaa kun nämä EGR:t tulee/tuli traktoreihinkin kun muuan uusi M650 deutsi lastutettiin ja koko egr järjestelmä sulas ja vieläpä takuuaikana  ;D  eikä yrma ilmeisesti suostunut ottamaan koko järjestelmää käytöstä mutta sitten kun taas omistajan näen niin kyselen miten selvis nämä hommat mutta harvemmin sitä ihminenkään paskaansa syö niin miksi moottorinkaan pitäisi tehdä niin  ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Oksa - 03.11.09 - klo:20:04
paikallisessa korjaamossa pistäävät nykyään helkutinmoisia putkenpätkii pakareiksi, isompi putki vähemmän möömmöjä!  en tiiä toimiiko mutta nyt on varalle tojooon 5,1/2 tuumanen jööti!
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: zetor8045 - 03.11.09 - klo:20:06
paikallisessa korjaamossa pistäävät nykyään helkutinmoisia putkenpätkii pakareiksi, isompi putki vähemmän möömmöjä!  en tiiä toimiiko mutta nyt on varalle tojooon 5,1/2 tuumanen jööti!
3 tuumanenkin olis jo riittänyt.... mutta hiacessahan pakoputki ahdistaa ensimmäisenä jo viritettäessäkin eli ahdas on...
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: apilas - 03.11.09 - klo:21:23
Fortee tankkiin niin menee läpi testattu monesti  ;D

fortee tankkiin sit vaan ykkönen silmään ja kaasupohjassa konttorille jos ei hihnakatkea ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Maalaispoika - 03.11.09 - klo:22:05
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

Vaihda se äkkiä autoon, eli volkkariin. ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: keskomies - 04.11.09 - klo:01:04
No nytpä ei ainakaan tullut vinkkiä, mitä kannattas kuunnella ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 04.11.09 - klo:08:21
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

Vaihda se äkkiä autoon, eli volkkariin. ;D
Siihennähden että sulla on hyvä traktorimaku,tuo neuvo on ihan asiaton ;D ;D
Otsikko: Nyssetuloo
Kirjoitti: Movado - 04.11.09 - klo:09:02
No nytpä ei ainakaan tullut vinkkiä, mitä kannattas kuunnella ;D

Aja haissi rinta joupille ja sano niille  " perkelehen romu " ja kerro katsastus episodin

jouppi tekee uuden pakokaasu testin ja ihme tapahtuu läpi menee että präiskähtää   - sitte kipinkapin konuurille leiman hakuun - valtuutetun korjaamon mittaus korvaa kontturilla tehryn

Jos taas konehes on vikaa niin sanot " perkelehen romu " ja vaadit korjausta takuuseen tai muuten...
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: gonemies - 04.11.09 - klo:09:09
>>>Vaihda se äkkiä autoon, eli volkkariin.

Ei voi vertailla.Ransportteri on tää uus kuulemma ihan susi ja vanhempi syö niveliä kuin leipää..

Hiace taas ei tarvi muutakuin ajoo.Paitti että mukavampi volsu on ajaa.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Maalaispoika - 04.11.09 - klo:09:24
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

Vaihda se äkkiä autoon, eli volkkariin. ;D
Siihennähden että sulla on hyvä traktorimaku,tuo neuvo on ihan asiaton ;D ;D

Joka asiassa ei voi olla täydellinen.  ;D Niin itsehän mä ajelen vitolla, kun ei ollut varaa parempaan.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: icefarmer - 04.11.09 - klo:17:07
Diiselin katsastus:
1 Lämitä kone
2 Alkumatkasta 3 vaihde - kiertoa koneelle
3 loppumatkasta 2 vaihde  vielä enemmän kiertoa koneelle
4 Tilaa aika
5 jos ei pääse heti tee uusi kierros 2:sella

Noin uudes konees täytyy olla jotain vikaa jos pakokaasuista jää kiinni  ??? ???  - ainakin jos on yllä olevalla tavalla pakoputki putsaatu

Onko siinä EGR - jos on niin se on tapana kykeä pois - yksitys kohtaiset ohjeet on joka automerkillä niiden omilla foorumeilla

Kuvassa mersun imusarja EGR,n jäljiltä

(http://img.photobucket.com/albums/v452/762-39/Kuva001.jpg)
bemareissa ja kuulopuheiden mukaan myös muissa merkeissä nuo imusarjan läpät ei pääse kääntymään karstan takia, vääntyy irti ja menee moottoriin ja sitte tulee kallista. kannattaa poistaa nuo läpät (riippuu merkistä)  ja tulpata egr.
ja onpa kivaa kun nämä EGR:t tulee/tuli traktoreihinkin kun muuan uusi M650 deutsi lastutettiin ja koko egr järjestelmä sulas ja vieläpä takuuaikana  ;D  eikä yrma ilmeisesti suostunut ottamaan koko järjestelmää käytöstä mutta sitten kun taas omistajan näen niin kyselen miten selvis nämä hommat mutta harvemmin sitä ihminenkään paskaansa syö niin miksi moottorinkaan pitäisi tehdä niin  ;D
ei tuo likaantuminen pitäis olla kovin paha onkelma koneissa joita kuormitetaan, kuorma-auto puolella nuilla egr koneilla ajettu toistamiljoonaa ilman ongelmia,,,, tyhjäkäyntiä tulee tietty välttää koneessa ko koneessa
Otsikko: Karkeaa pilaa...
Kirjoitti: Antidesantti - 04.11.09 - klo:18:15
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

Vaihda se äkkiä autoon, eli volkkariin. ;D

Tuo on jo karkeaa pilaa...  :o
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: zetor8045 - 04.11.09 - klo:19:32
Diiselin katsastus:
1 Lämitä kone
2 Alkumatkasta 3 vaihde - kiertoa koneelle
3 loppumatkasta 2 vaihde  vielä enemmän kiertoa koneelle
4 Tilaa aika
5 jos ei pääse heti tee uusi kierros 2:sella

Noin uudes konees täytyy olla jotain vikaa jos pakokaasuista jää kiinni  ??? ???  - ainakin jos on yllä olevalla tavalla pakoputki putsaatu

Onko siinä EGR - jos on niin se on tapana kykeä pois - yksitys kohtaiset ohjeet on joka automerkillä niiden omilla foorumeilla

Kuvassa mersun imusarja EGR,n jäljiltä

(http://img.photobucket.com/albums/v452/762-39/Kuva001.jpg)
bemareissa ja kuulopuheiden mukaan myös muissa merkeissä nuo imusarjan läpät ei pääse kääntymään karstan takia, vääntyy irti ja menee moottoriin ja sitte tulee kallista. kannattaa poistaa nuo läpät (riippuu merkistä)  ja tulpata egr.
ja onpa kivaa kun nämä EGR:t tulee/tuli traktoreihinkin kun muuan uusi M650 deutsi lastutettiin ja koko egr järjestelmä sulas ja vieläpä takuuaikana  ;D  eikä yrma ilmeisesti suostunut ottamaan koko järjestelmää käytöstä mutta sitten kun taas omistajan näen niin kyselen miten selvis nämä hommat mutta harvemmin sitä ihminenkään paskaansa syö niin miksi moottorinkaan pitäisi tehdä niin  ;D
ei tuo likaantuminen pitäis olla kovin paha onkelma koneissa joita kuormitetaan, kuorma-auto puolella nuilla egr koneilla ajettu toistamiljoonaa ilman ongelmia,,,, tyhjäkäyntiä tulee tietty välttää koneessa ko koneessa
normi henkilöauto ei normaalisti joudu ikinä töihin (rata-ajo erikseen) niin tuppaa menemään tukkoon ja huohotinkin sylkee vielä imusarjaan mömmöjä... eli egr tukkoon ja huohotin tiputtamaan maahan niin toimii varmemmin.... mutta OIKEASTI FORTEA tankkiin ja sitten vasta katsastukseen!!!
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: kahala - 04.11.09 - klo:21:17
Eipä tuota EGR:ää voi tulpata nykyautoissa. Syttyy vikavalo mittaristossa ja hylky leimalla. Toisaalta sillä ajotyylillä ei niinkään paljoa ole vaikutusta EGR:n toimintaan. Se toimii moottorin ohjainlaitteen määräyksestä, ei kuskin. Tuntuu aika oudolta että D4D ei mene päästöistä läpi jos paikat on kunnossa. Merkin huollossa työskentelevänä noita kuitenkin on varmaan satoja tullut testattua/katsastettua eikä ole vielä yksikään hylky tullut. ???
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: landehande - 04.11.09 - klo:21:46
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

Vaihda se äkkiä autoon, eli volkkariin. ;D
Siihennähden että sulla on hyvä traktorimaku,tuo neuvo on ihan asiaton ;D ;D

   Samaa mieltä. Volkkari on Hitlerin kaasukammio.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 04.11.09 - klo:21:54
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

Vaihda se äkkiä autoon, eli volkkariin. ;D
Siihennähden että sulla on hyvä traktorimaku,tuo neuvo on ihan asiaton ;D ;D

   Samaa mieltä. Volkkari on Hitlerin kaasukammio.
Kun nyt landehande olet samaamieltä Maalaispoijan traktorin hyvyydestä,lyö tusina verrkkua vaihdos yhteen jonnikkaan ;D ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Movado - 04.11.09 - klo:22:01
Eipä tuota EGR:ää voi tulpata nykyautoissa. Kyllä voi olen itsekin tulpannut   Syttyy vikavalo mittaristossa Niin tekee sitä pitää huijata ja hylky leimalla jos häriö valopalaa. Toisaalta sillä ajotyylillä ei niinkään paljoa ole vaikutusta EGR:n toimintaan. Se toimii moottorin ohjainlaitteen määräyksestä pääasiassa osakuormalla, ei kuskin. Tuntuu aika oudolta että D4D ei mene päästöistä läpi jos paikat on kunnossa. Merkin huollossa työskentelevänä noita kuitenkin on varmaan satoja tullut testattua/katsastettua eikä ole vielä yksikään hylky tullut. ??? hyvä että täällä on myös muita kuin harrastajia


Katsastuksessa voi EGR.ä olla blokattuna - menee läpi kunhan häiriövalo pala, eikä kuski mainosta EGR:n olevan tulpattu tai muuten disabloitu. - tojotaa en ole kyllä tulpannu.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 04.11.09 - klo:22:12
Eipä tuota EGR:ää voi tulpata nykyautoissa. Syttyy vikavalo mittaristossa ja hylky leimalla. Toisaalta sillä ajotyylillä ei niinkään paljoa ole vaikutusta EGR:n toimintaan. Se toimii moottorin ohjainlaitteen määräyksestä, ei kuskin. Tuntuu aika oudolta että D4D ei mene päästöistä läpi jos paikat on kunnossa. Merkin huollossa työskentelevänä noita kuitenkin on varmaan satoja tullut testattua/katsastettua eikä ole vielä yksikään hylky tullut. ???
Paikallinen tojota-huolto sano samaa kuin monet täälläki,pikkuvaihteella tinnitiskis ajelua.Mulla ei koskaan ennemmin ole päästöistä tyssänny,outo juttu.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: rt - 04.11.09 - klo:23:05
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

Vaihda se äkkiä autoon, eli volkkariin. ;D
Siihennähden että sulla on hyvä traktorimaku,tuo neuvo on ihan asiaton ;D ;D

   Samaa mieltä. Volkkari on Hitlerin kaasukammio.
Joo, eihän Legendaarisella Ameriikkalaisella Traktorimerkillä ajava voi mitenkään ajaa vihollisten kamikazeilla tai kaasukammioilla 8)
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: landehande - 05.11.09 - klo:06:30
Perskele,hiassi vietiin ensimmäiseen kantakirja leimaukseen.Hylsyhän siä tuli,pakokaasupäästöt liian suuret >:(
Se on vm07,ajettu 30000.Onkohan näis yleensä ollu ongelmia päästöjen kans?

Vaihda se äkkiä autoon, eli volkkariin. ;D
Siihennähden että sulla on hyvä traktorimaku,tuo neuvo on ihan asiaton ;D ;D

Tuon kanssa en nyt ollut tarkkana.


   Samaa mieltä. Volkkari on Hitlerin kaasukammio.
Kun nyt landehande olet samaamieltä Maalaispoijan traktorin hyvyydestä
,lyö tusina verrkkua vaihdos yhteen jonnikkaan ;D ;D

    Tiedät kyllä aivan hyvin, ettei onnistu. Mul on tuo perkinssonintauti. Se kun ei parane koskaan. ;D         

     Olen  laiska vaihtamaan hevosta koneiden eteen.  Ei ole varaa ostaa koko tokkaa ''poroja'' (remonttikulujen tähden).  Ja sopiihan nuo verkut , vuosimallista riippumatta, käteen kuin kirurgin hanskat.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: sirkussonni - 05.11.09 - klo:07:45
Jaa miks mulla on niin monta fergua: Halpoja ostaa eikä kukaan huoli vaihdossa! ;)
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Hervast - 05.11.09 - klo:07:53
Tulee mieleen lähinnä tohtori mengelen hanskat kun vanhemman massikan "ergonomiaan" joutuu tutustumaan.

Ja haiskun dieseli on aika kummajainen,  miten osaavatkin vielä nykyaikana, kun muut pakut alkavat kulkea satasta n. 7 litran kulutuksella, tehdä commonrailin jonka keskikutus lähentelee yhdeksää litraa. Itse auton mukavuudesta en jaksa edes mainita.

Uusin portteri on ollut aika rimanalitus, siis ainakin moottorin osalta. Kaveri kertoi että eräs asiakas oli päässyt uudella portterilla liikkeestä lähdettyään 40 km ennenkuin meno oli hyytynyt siihen että koneesta oli menneet puurot ja vellit sekasin kun vesipumppu oli tehnyt temppunsa.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: zetor8045 - 05.11.09 - klo:21:25
Eipä tuota EGR:ää voi tulpata nykyautoissa. Syttyy vikavalo mittaristossa ja hylky leimalla. Toisaalta sillä ajotyylillä ei niinkään paljoa ole vaikutusta EGR:n toimintaan. Se toimii moottorin ohjainlaitteen määräyksestä, ei kuskin. Tuntuu aika oudolta että D4D ei mene päästöistä läpi jos paikat on kunnossa. Merkin huollossa työskentelevänä noita kuitenkin on varmaan satoja tullut testattua/katsastettua eikä ole vielä yksikään hylky tullut. ???
  EGR tulpattu ja mustaa (reilusti) tulee putkesta ja läpi meni kun siinä on 2 sekunttia aikaa ottaa täydet kierrokset... vähän alle sekunnin niin savuarvo oli jotain 3-5 välillä mutta kun mentiin yli sekunnin niin oli jo 1 tuntumassa kunhan turbo ehtis mukaan vaan  ;D  ja pikkusen yli 50% tehoa on alkuperäistä enemmän... seat leon TDI...  nää uudet hiacet on tosiaan veemäisiä kun niistä ei meinaa millään saada tehoa kun niiden ecu on niin käsittämätön ettei siitä kukaan ymmärrä juuri mitään...
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: meikäläinen - 05.11.09 - klo:21:52
Egr ei ole ongelma "uudemmissakaan"... Ainakin omassa vm.04 A6 Audissa egr:n toimimattomaksi laittaminen oli rutiinijuttu moottoriohjelman "päivityksen" yhteydessä. Aiemmin kokeiltiin tulppausta ja vikavalo syttyi heti. Aulikkiin ajettiin Karalan maltillinen 25% tehonlisäys moottoriohjelma ja luonne muuttui miellyttävämmäksi (130hv:stä 160hv:hen ja n.100 nyyttonia vääntöä lisää). Pakokaasut ei ole ongelma katsastuksessa, sillä auto ei savuta edelleenkään. Eikä tuki enää imusarjaakaan...  
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: landehande - 05.11.09 - klo:22:30
Jaa miks mulla on niin monta fergua: ;)

       Jaa, ai kuinka monta??
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Herra Heinamaki - 06.11.09 - klo:10:36
Pieni kevennys sallittakoon vakavaan aiheeseen:

http://www.youtube.com/watch?v=KyzjXitkHhY
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 10.11.09 - klo:13:31
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Maalaispoika - 10.11.09 - klo:14:22
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D

Eikö silti kannattaisi harkita merkin vaihtoa..? Mulla oli yksi asentaja laittamas nosto-ovea ja hän ei ainakaan kehunut hiacen kestoa. Oli kuulemma ollut kaksi sellaista ja molemmista oli kilahtanut moottori alle 100 tuhannessa.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 10.11.09 - klo:15:29
Kahdella edellisellä hiacella 350000,ei koneongelmia,hiluxis 480000 konetta ei ikinä aukaistu.Ehkä d4d sitte löyhempi ???
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: landehande - 10.11.09 - klo:17:34
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D

Eikö silti kannattaisi harkita merkin vaihtoa..? Mulla oli yksi asentaja laittamas nosto-ovea ja hän ei ainakaan kehunut hiacen kestoa. Oli kuulemma ollut kaksi sellaista ja molemmista oli kilahtanut moottori alle 100 tuhannessa.

           Käyttäjäss pitää olla vikaa.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Kp - 10.11.09 - klo:18:22
Tulee mieleen lähinnä tohtori mengelen hanskat kun vanhemman massikan "ergonomiaan" joutuu tutustumaan.

Ja haiskun dieseli on aika kummajainen,  miten osaavatkin vielä nykyaikana, kun muut pakut alkavat kulkea satasta n. 7 litran kulutuksella, tehdä commonrailin jonka keskikutus lähentelee yhdeksää litraa. Itse auton mukavuudesta en jaksa edes mainita.

Uusin portteri on ollut aika rimanalitus, siis ainakin moottorin osalta. Kaveri kertoi että eräs asiakas oli päässyt uudella portterilla liikkeestä lähdettyään 40 km ennenkuin meno oli hyytynyt siihen että koneesta oli menneet puurot ja vellit sekasin kun vesipumppu oli tehnyt temppunsa.
Kulutuksesta, jop!
Hiacen nelivetokin kuluttaa alle yhdeksän litraa, ajotavasta riippuen..
Volsulta on tulossa uusi mallisto, jossa ei enää ole sitä iänikuista pumppusuutin moottoria
van commonrail. Tällaisen mainoksen lähettivät.
Kiinnitti huomiota tehokkaimman moottorin nelivetoisen kulutus jonka
valmistaja ilmoittaa 8 litraksi.
Ja käytännössä kulutus on yleensä korkeampi
Ei hirvittävä ero hiaceen.

Enkä nyt kehu tai hauku automerkkejä sen kummemmin.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: gonemies - 10.11.09 - klo:18:31
>>>Mulla oli yksi asentaja laittamas nosto-ovea ja hän ei ainakaan kehunut hiacen kestoa. Oli kuulemma ollut kaksi sellaista ja molemmista oli kilahtanut moottori alle 100 tuhannessa.

Eräät saavat rautakangenkin rikki.

Kun ne ei vaan osaa
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Maalaispoika - 10.11.09 - klo:18:34
Käyttäjäss pitää olla vikaa.
Eräät saavat rautakangenkin rikki.

Kun ne ei vaan osaa

Joo näin se täytyy olla, autossa/koneessa ei VOI koskaan olla mitään vikaa. :)

Olivat kuulemma merkkikorjaamossa myöskin epäilleet käyttövikaa (liikaa tyhjäkäyntiä tai ajettu liian hiljaa), mutta tällaisesta ei ainakaan ole ollut kysymys. Joku tyyppivika ilmeisesti.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Kp - 10.11.09 - klo:19:00
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D

Eikö silti kannattaisi harkita merkin vaihtoa..? Mulla oli yksi asentaja laittamas nosto-ovea ja hän ei ainakaan kehunut hiacen kestoa. Oli kuulemma ollut kaksi sellaista ja molemmista oli kilahtanut moottori alle 100 tuhannessa.
Näitä satujahan voi jutella merkistä kuin merkistä.
Fortumin ukot kävi vaihtamassa uuden sähkömittarin, toinen tuli
volkkarilla, toinen hiacella.
Ei kuulemma autoilla eroa ole, molemmissa oli ollut omat murheensa.
Volkkari mukavampi, hiace luotettavampi.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Kp - 10.11.09 - klo:19:02
Käyttäjäss pitää olla vikaa.
Eräät saavat rautakangenkin rikki.

Kun ne ei vaan osaa

Joo näin se täytyy olla, autossa/koneessa ei VOI koskaan olla mitään vikaa. :)

Olivat kuulemma merkkikorjaamossa myöskin epäilleet käyttövikaa (liikaa tyhjäkäyntiä tai ajettu liian hiljaa), mutta tällaisesta ei ainakaan ole ollut kysymys. Joku tyyppivika ilmeisesti.

Kuulemma oikein, joo.
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Tuumaaja - 10.11.09 - klo:20:28
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D
Jumankaut susta on tainnut sitten tulla vanha.
Moottori karsttoittunut.....ehei ei se voi olla ei
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 10.11.09 - klo:20:31
Paripäivää pientä "sisään ajoa" näyttään ja pilkku oli siirtyny tulokses :D Taas on leimas ;D
Jumankaut susta on tainnut sitten tulla vanha.
Moottori karsttoittunut.....ehei ei se voi olla ei
Sun naapurishan sano talvella etten ole vanha ::)
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Maalaispoika - 10.11.09 - klo:21:01
Jumankaut susta on tainnut sitten tulla vanha.
Moottori karsttoittunut.....ehei ei se voi olla ei
Sun naapurishan sano talvella etten ole vanha ::)

Vanhuuden ensimmäinen vaihe, kun kieltäytyy uskomasta siihen... ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 10.11.09 - klo:21:39
Jumankaut susta on tainnut sitten tulla vanha.
Moottori karsttoittunut.....ehei ei se voi olla ei
Sun naapurishan sano talvella etten ole vanha ::)

Vanhuuden ensimmäinen vaihe, kun kieltäytyy uskomasta siihen... ;D
Parturi väitti että mulla olis jo muutama harmaahius,en usko 8) Se vain ihaili muuten mun charmia ;D ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: Maalaispoika - 10.11.09 - klo:22:04
Parturi väitti että mulla olis jo muutama harmaahius,en usko 8) Se vain ihaili muuten mun charmia ;D ;D

Vähä sama juttu, kun se vanha sanonta kertoo, että järki ja hiukset ei pysy samassa päässä. Munkin parturi aina kehuu, että kuinka mulla on niin vahvat hiukset... ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: +200 - 11.11.09 - klo:12:51
Parturi väitti että mulla olis jo muutama harmaahius,en usko 8) Se vain ihaili muuten mun charmia ;D ;D

Vähä sama juttu, kun se vanha sanonta kertoo, että järki ja hiukset ei pysy samassa päässä. Munkin parturi aina kehuu, että kuinka mulla on niin vahvat hiukset... ;D
Miehet kaljuuntuu ja aasit harmaantuu ;D ;D
Otsikko: Vs: Hiace
Kirjoitti: kahala - 12.11.09 - klo:22:53
Parturi väitti että mulla olis jo muutama harmaahius,en usko 8) Se vain ihaili muuten mun charmia ;D ;D

Vähä sama juttu, kun se vanha sanonta kertoo, että järki ja hiukset ei pysy samassa päässä. Munkin parturi aina kehuu, että kuinka mulla on niin vahvat hiukset... ;D
Miehet kaljuuntuu ja aasit harmaantuu ;D ;D

Kun 5kymppiä alkoi tulla mittariin täyteen niin aloin itse leikata hiuksiani käyttäen partahöylää ;D.
Eipä pääse kukaan sanomaan että hei sullahan on jo harmaita hiuksia tai että onpa sulta otsahiukset kadonneet.