Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe C-maidontuottajalla miljoonatulot  (Luettu 30488 kertaa)

Veeti

• Vieras
Vs: C-maidontuottajalla miljoonatulot
Haluaisin nyt ekaksi nähdä sen Tornion tuhannen lehmän navetan toiminnassa, ennen kuin vedän kannattavuudesta sen enempiä johtopäätöksiä, onko oikeasti tuottava juttu.

Ei taida saada ympäristölupaa.

sorkkahessu

• Vieras
Haluaisin nyt ekaksi nähdä sen Tornion tuhannen lehmän navetan toiminnassa, ennen kuin vedän kannattavuudesta sen enempiä johtopäätöksiä, onko oikeasti tuottava juttu.

Miksei ?

Tohon tuki keskusteluun : Ei kenenkään tukia kannata pois mennä ottamaan . A-B alueen maidontuotanto kaipaisi lisätukea .

emo-heikki

• Vieras
Pitäiskö tämä keskustelu kääntää siihen suuntaan, että kuinka täällä B-alueella saataisiin maidontuotanto kannattamaan paremmin ja unohdettaisiin koko C1 ylöspäin kuvioista.

Eka ongelma on se, että meidän poliitikot ei saa Eu:lle minkäänlaista järkeä päähän, että etelään pitäisi saada paremmat tuet. Toinen ongelma on, että Valio ei suostu kaksihintajärjestelmään, jossa etelässä maksettaisiin paremmat hinnat. Mun mielestäni tässä on koko ongelman ydin. Joko lisää tukia tai lisää maidon hintaa.

Osuuskunnassa ei voida maksaa eri hintaa eri tuottajille. Vaikka teurastamot niin tekevät, on määrälisiä ja LSO suunnittelee etäisyyslisää. Ottaen huomioon kuljetuskulut ja muut niin tuo lisähinta ab-alueelle ei taitaisi olla edes suurikaan vääryys vaan olisi kustannusvastaavaa toimintaa. Mutta eihän se nyt sellainen järjestely käy jossa koitettaisiin oikeudenmukaisia järjestelyjä tehdä?

Miksi valion pitäs kompensoida pölhöjä tukiratkaisuja ?

Tämä on aika hyvä kysymys ????

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Eipä niin, Tundra Sanomien jutun mukaan aloittanevat ensin 250 lehmällä. Odotellaan ensin sen valmistumista ja tehdään sitten uudet johtopäätökset. Markkina ja tukipoliittinen tilanne kun voi muuttua monta kertaa....

Make

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Toistan kysymykseni yksinkertaisille tissinkoittajille.

Onko alv tilityksenne plus vai miinusmerkkinen.

Maksatteko alvaria vai saatteko takaisin.

Jollette osaa itse vastata, kysykää vaikka lomittajalta, jos tietäisi paremmin.
Siitä lähtien, kun pihatto valmistui olen vuosittain tilittänyt viisinumeroisen summan valtion tilille helmikuun viimeinen päivä.
Rakennusvaiheessa myynnistä keräämäni arvonlisäverot alittivat ostoihini sisältyneet arvonlisäverot jolloin valtio palautti erotuksen.
ALV on pelkästään likviditeettikysymys.
Mystinen kesälaatumies

Veeti

• Vieras

sorkkahessu

• Vieras

Juuri näin.
Viljanviljelyssä ei alvia juurikaan makseta koska tuet ovat suuremmat kuin alvilliset tulot . Investoivilla kotieläin tiloilla on pakko saada alvit reippaasti plussan puolelle koska lainojen hoitomenot ovat suuret . Eli pienivelkainen viljanviljeliä tekee hyvää tiliä pienillä veroilla .

Kenni

• Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Nyt huudetaan!

Juuri näin.
Viljanviljelyssä ei alvia juurikaan makseta koska tuet ovat suuremmat kuin alvilliset tulot . Investoivilla kotieläin tiloilla on pakko saada alvit reippaasti plussan puolelle koska lainojen hoitomenot ovat suuret . Eli pienivelkainen viljanviljeliä tekee hyvää tiliä pienillä veroilla .

Ei sitä pellon  tuotoilla alveja paljoo maksettavaksi tule, kun tuotot/ha on näinkin kovat

http://www.vero.fi/nc/doc/download.asp?id=6444;89754

Oman kunnan vehreiltä pelloilta sentään revitään hurjat yli 70€/ha:n tuotot.  ;D

Ilmajoen aakeilta laakeilta melkein puolet vähemmän??

nautafarmari

• Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:

Aika reippaasti nykyisin valitetaan ympäristöluvista, kaikkea mahdollista keksitään persuteluksi, millä voidaan kiusaa tehdä.  ???

sorkkahessu

• Vieras

Aika reippaasti nykyisin valitetaan ympäristöluvista, kaikkea mahdollista keksitään persuteluksi, millä voidaan kiusaa tehdä.  ???

Mites muuten on kun mulla on semmoinen about 60 ha metsää yhdessä palassa ei ihan neliö mutta suorakaiteen muotoinen kummiskin. Keskeltä menee metsäautotie. Jos minä myyn tuolta keskeltä tontin perustettavalle isolle sikalalle niin miten valitusoikeus? Enkös minä ole silloin ainoa rajanaapuri? Mutta miten kauas valitusoikeus on muilla kuin rajanaapureilla?

Kysy pankiltasi , todelliselta omistajalta .

SomeBody77

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Ensin rahahommat, sitten omille pelloille
Mites muuten on kun mulla on semmoinen about 60 ha metsää yhdessä palassa ei ihan neliö mutta suorakaiteen muotoinen kummiskin. Keskeltä menee metsäautotie. Jos minä myyn tuolta keskeltä tontin perustettavalle isolle sikalalle niin miten valitusoikeus? Enkös minä ole silloin ainoa rajanaapuri? Mutta miten kauas valitusoikeus on muilla kuin rajanaapureilla?
Riippuu tontille suunniteltavista eläinmääristä ja miten esim liikennöinti menee siihen metsäautotielle. Hajuhaittoja käsitellään pääosin eläinsuojan etäisyydestä asutukseen, jossa sovelletaan eläinkohtaisia taulukkoja. Niiden perusteella ympäristökeskus lähettää tiedonannon vaikutusalueella asuville. Valitusoikeus on valitettavasti silti myös etäisyys taulukon ulkopuolella asuvilla. Esim liikenteestä joku saattaa valittaa ympäristöluvassa. Jos esim ostaa "hiljaisen tien" varresta talon ja kohta joku on muuttamassa tien käyttöä niin aiheuttaa luultavasti närää.
Ensin rahahommat, sitten omille pelloille

Zeppeliini

• Vieras

[/quote]
Kuule kavioheka kaikilla ei mee yhtä heikosti kuin sulla... ;D

Luomujussi

• Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Expertus dico....

Eikös näihin ympäristölupa kaavoitus ym. asioihin voi ottaa kantaa kuka tahansa?? Joskus ihmetellyt että mitä v****a tämäkin asia kuuluu paikalliselle luonnonsuojeluyhdistykselle.

Paalinpyörittäjä

• Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
Suorastaan säälittävän huvittavaa on tuoda satotasoeroja pohjoisen tuen perusteluiksi.
 Tukiero on niin suuri, että pelkästään sillä pystyy ostamaan nautojen kaiken säilörehun ja vielä jää lisuketta väkirehujen isompia rahteja varten.. Loppu on sitten kompensaatiota noloudesta ja laiskuudesta ;) ;D

sorkkahessu

• Vieras

Kuule kavioheka kaikilla ei mee yhtä heikosti kuin sulla... ;D
[/quote]Jaa huonosti ? 2000 ekee viikko . halvin laina 1,5% korolla . Ens viikon makailen  8) 8) 8) 8)