Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
  • Tavallinen aihe

Aihe kone se on kv-pumppukin  (Luettu 4480 kertaa)

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
kone se on kv-pumppukin
Tuvassa alkaa tulemaan kylmä! Luulen, että tarvitsisi tehokkaamman kiertovesipumpun.  Onkohan 25-60 merkinnän pumppu ulkomitoiltaan sama kuin 25-40 pumppu, mutta vain tehokkaampi?

JiiPee42

  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 3601
Vs: kone se on kv-pumppukin

isanta

  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 281
Vs: kone se on kv-pumppukin
Siksi täällä kyselenkin, koska nettisivuilta ei löytynyt tietoa aiheesta. Eikä löydy tuoltakaan mittatietoja.

ijasja2

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 7092
Vs: kone se on kv-pumppukin
Tuvassa alkaa tulemaan kylmä! Luulen, että tarvitsisi tehokkaamman kiertovesipumpun.  Onkohan 25-60 merkinnän pumppu ulkomitoiltaan sama kuin 25-40 pumppu, mutta vain tehokkaampi?

Just kävin kattomassa pannuhuoneessa,mulla pannun kierrätyspumppuna tuo 25-40 ja kiertovesipumppuna 25-60. Päällisin puolin täsmälleen samanlaisia.
Putkimies tuumas syksyllä asentaessa että tuo kiertovesipumppu kolmekertaa tehokkaampi kuin vanha kierovesipumppu jolla lämpö kiertänyt aiemmin.

 Mulla tuo uus kiertovesipumppu ollut ykkösellä tähän saakka,kokeilumielessä kolmosella tällähetkellä kun osa pattereista kylmänä vaikka termostaatit irti. Mulla lämpenee kolmessa piirissä tuon pumpun takaa noin 500m2, talo noin puolet tuosta alasta.
Tällä hetkellä pakkasta vajaa -12´c ja tuulee ettei tottumattoman ole ulos asiaa palelluttamatta naamaa,suojaavaan metsänreunaan matkaa kilometrikaupalla...

Viimeksi muokattu: 06.01.08 - klo:18:01 kirjoittanut ijasja2

"Understeer is when you see the tree you are hitting, if you only hear the tree then it was oversteer". (Walter Röhrl)

nautafarmari

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Konkari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 1865
Vs: kone se on kv-pumppukin
Syksyllä laiton pumpun, putkiliikkeessä meinas, jottei ole kuin kahta mallia. Melko nätti kapistus vaihtaa, liikkeessä osaa kyllä neuvoa, kumpi millainen malli pitää olla.

Maalaispoika

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 2644
  • Nothing runs like a deere
Vs: kone se on kv-pumppukin
Just kävin kattomassa pannuhuoneessa,mulla pannun kierrätyspumppuna tuo 25-40 ja kiertovesipumppuna 25-60.

Onko sulla koko ajan pannun kierrätys päällä? Mullekin se silloin laitettiin, mutta putkimies meinasi, ettei sitä tartte pitää päällä kuin silloin, jos pannu on päässy kylmäksi. Muuten virta on pois päältä, mutta hanat on auki, kun kuulemma pientä kiertoa tapahtuu ilman pyörittämistäkin. Näin siis Tulimaxin kattilassa, Ala-Talkkarin kattilat ilmeisesti vaativat sisäistä kiertoa koko ajan, etteivät mene puhki...
Sääliä saa pyytämättäki, kateus pitää ansaata.

SAS

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Mestari
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 12800
  • Velehojen Veleho
Vs: kone se on kv-pumppukin
leukaväli 180 mm molemmissa eli ei muutakuin  vanha pois ja uusi tilalle.Tämä pätee grunfors pumppuihin.Älä asenna pumppua koskaan pannuhuoneessa korkealle ,meinaan ei ole ilma vaivoja kun laittaa lähelle lattiaa ,laakerit kestää paremmin ilma on huono voiteluaine .
Yleensä asentajat laittaa pumpun korkealle ja kattilan päälle tai sivuun korkealle.
Mystinen Logger,arkinen aivan,Talouden ja politiikan arvostettu tutkija.Ilmastotutkimuksen huippu luotettava kriitikko.Sääennustamisen moninkertainen Suomen Mestari.
Pikkutilallinen yrittää omillaan,suuri tilallinen tarvitsee yrittämiseen EU:n tukea !

msan

  • Agronetin kehitysryhmä
  • Aktiivi
  • Jäsenryhmäluokka:
  • Viestejä: 265
Vs: kone se on kv-pumppukin
Just kävin kattomassa pannuhuoneessa,mulla pannun kierrätyspumppuna tuo 25-40 ja kiertovesipumppuna 25-60.

Onko sulla koko ajan pannun kierrätys päällä? Mullekin se silloin laitettiin, mutta putkimies meinasi, ettei sitä tartte pitää päällä kuin silloin, jos pannu on päässy kylmäksi. Muuten virta on pois päältä, mutta hanat on auki, kun kuulemma pientä kiertoa tapahtuu ilman pyörittämistäkin. Näin siis Tulimaxin kattilassa, Ala-Talkkarin kattilat ilmeisesti vaativat sisäistä kiertoa koko ajan, etteivät mene puhki...
Meillä putkimies taasen sano jotta pitäkää pumppu  päällä koko ajan. Muuten alkaa pumpun laakereihin kerääntyä kalkkia. Entinen pumppu piti melko metelin ennen vaihtoa, vaihdon yhteydessä tuli vaan puhe asiasta.